IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Altarage (SPA Black/Death)
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-11-2017 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Knetterharde band.

ben nog steeds op zoek naar een vinyl van NIHL



de nieuwe is gruwelijk bruut



Spaans en anoniem. Logisch want Spaans.


Wel Australische sound.


nog fans?


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-11-2017 23:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-11-2017 23:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

woaaa, net uit via
Throne Records idd, thanks!


signature


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-11-2017 2:25 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ben wel liefhebber van de vorige, de nieuwe moet ik nog eens aandachtig luisteren.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2021 10:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2021 10:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

ES is de juiste code voor Spanje


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2021 10:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

GVD



Nu gaan ze denken dat het een Waalse band is


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2021 10:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

of een sociaaldemocratische partij


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2021 10:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht






Ken het niet heel goed, maar oude werk ligt volgens mij vrij exclusief in de Abyssal-hoek*, en nu lijken er wat meer andere (death metal)-invloeden langs te komen. Beetje Zweedsigheid in de tweede helft van Magno Evento, en wat Nile-achtigs in de eerste helft**.

De boel maar eens keer wat beter bestuderen.

*vandaar dat ik er niet heel diep in gegaan ben, op een gegeven moment waren er iets teveel van dit soort death/black met veel reverb, onduidelijke riffs, en dissonantie om bij te houden.
**al zou dat logischerwijs ook wel in het oudere werk gezeten kunnen hebben, dus misschien is dat niet echt nieuw.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2021 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wat Ulcerate mist qua chaos, vind ik bij Altarage.





signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2021 11:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2021 15:31 schreef Hypnos het volgende:
Wat Ulcerate mist qua chaos


Ga je mond spoelen, Ulcerate mist per definitie NIETS!


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2021 12:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het mag nog ietsje roffer en doffer.




signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2021 12:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik zal jou roffen en doffen.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2021 17:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

met meer dan woorden?


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-02-2021 20:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2021 11:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ga je mond spoelen, Ulcerate mist per definitie NIETS!

Behalve memorabele muziek missen ze niet veel neen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2021 9:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2021 17:00 schreef Hypnos het volgende:
met meer dan woorden?

Zekers!
quote:
Op 16 februari 2021 20:31 schreef BenKnuckles het volgende:
Behalve memorabele muziek missen ze niet veel neen.

:|

Ik snap dat je van al die core een goudvissenbrein krijgt en dat Ulcerate er dan niet meer in past, maar toch: hou je bek!


I wish I was a butterfly


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-02-2021 10:31 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik snap Ben toch enigszins wel over Ulcerate. Het is een fantastische band, maar er is inderdaad vrij weinig dat echt blijft hangen. Tijdens het beluisteren is het ronduit indrukwekkend, maar je zult niet snel een melodielijn in je hoofd hebben zitten of het neuriën. Pas op de laatste plaat is dit op een track als Dissolved Orders wel het geval.

Sowieso is de neuriën-factor een belangrijk beoordelingscriterium. Hoe fucked up, dissonant of technisch iets in elkaar zit, je zou op zijn minst iets moeten kunnen onthouden en neuriën na het beluisteren ervan. Na het voor het eerst horen van Obscura van Gorguts had ik al ontzettend lang die rare kronkelende openingsriff van het titelnummer in mijn hoofd. Hoe die riff klinkt als je hem neuriet is een heel ander verhaal.



Ed
Usericon van Ed
Posted 18-02-2021 18:08 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2021 10:31 schreef HierIsMike het volgende:
Ik snap Ben toch enigszins wel over Ulcerate. Het is een fantastische band, maar er is inderdaad vrij weinig dat echt blijft hangen. Tijdens het beluisteren is het ronduit indrukwekkend, maar je zult niet snel een melodielijn in je hoofd hebben zitten of het neuriën. Pas op de laatste plaat is dit op een track als Dissolved Orders wel het geval.

Sowieso is de neuriën-factor een belangrijk beoordelingscriterium. Hoe fucked up, dissonant of technisch iets in elkaar zit, je zou op zijn minst iets moeten kunnen onthouden en neuriën na het beluisteren ervan. Na het voor het eerst horen van Obscura van Gorguts had ik al ontzettend lang die rare kronkelende openingsriff van het titelnummer in mijn hoofd. Hoe die riff klinkt als je hem neuriet is een heel ander verhaal.


precies verwoord wat ik ook altijd heb bij van die dissonante metal, vind qua sound het helemaal fantatisch maar wat zijn er toch weinig bands die iets kunnen schrijven wat in je hoofd blijft hangen. Een dissonate hook kan net zo goed in je hoofd hangen als een met melodie maar ik hoor er zo goed als nooit een bij de dissonante death metal bands. Gorguts is daar idd de uitzondering.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-02-2021 9:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2023 17:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Chainsmoker
Usericon van Chainsmoker
Posted 12-06-2023 16:05 by Chainsmoker Wijzig reactieProfiel van ChainsmokerQuote dit bericht

Zo, dit klinkt erg goed! Kende het nog niet.
Fijne band om de komende tijd even de discografie van onder de loep te nemen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2023 20:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



iets minder fan van.


het geluid


signature


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen