|
Auteur: |
|
|
Ik heb alleen Blue, dat is het enige studioalbum dat ik echt goed ken. Dat is wel een gekoesterde plaat in mijn verzameling. Heijra staat nu op. Coyote ken ik natuurlijk van the Last Waltz. Die versie vind ik prachtig, maar deze verrast aangenaam door inderdaad het basspel. |
|
Toevallig gisterochtend the last waltz nog gedraaid (vinyl uiteraard ) |
|
lekker moeilijke plaat 'Hejira', ik heb me nog nooit verdiept in haar zeer omvangrijke discografie en ik ben blij dat Mike me eventjes op de plek zet. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Hier wat nummer óver Joni Mitchell. |
|
Nix aan, behalve uiteraard de jazz orkest versie van Both Sides Hoe. Kippenvel tot op t bot When your people matter, menstrual health matters |
|
Hoe = T9 = Now When your people matter, menstrual health matters |
|
Gisteren toevallig een docu over Isle of wight 1970 op tv zitten te kijken, waar ze live big yellow taxi uitvoerde. Ik kende dat nummer eigenlijk vooral door de cover van Counting crowes. Goed nummer. Maar wat heeft zij een piep stemmetje, zeg. Nee. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dat stemmetje is anders wel héél erg veranderd in de loop der jaren hoor. When your people matter, menstrual health matters |
|
Daar hadden die 600.000 mensen weinig aan op isle of wight. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Mitchell's stem is een "love it or hate it"-stem, vooral op haar eerdere werk. Mijn eerste kennismaking met Mitchell was Blue die ik op de gok bij de lokale Free Record Shop kocht. Tijdens de eerste luisterbeurt kon ik heel weinig mee, pas later kwam er een echte klik. Haar stem wordt steeds lager en het bereik steeds minder. Dat komt omdat ze gruwelijk veel rookt/heeft gerookt. Vanaf Court and Spark uit 1974 wordt het stemgeluid dieper, ook steeds jazzier qua timing. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-05-2018 15:25] |
|
When your people matter, menstrual health matters |
|
Die stijkers op die eerste, pffff, da's van een buitenaardse kwaliteit. Het hele arrangement overigens When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Belachelijk mooie uitvoering, ja. Ik heb net de biografie uitgelezen over Joni Mitchell (Reckless Daughter) en daarin wordt er flink ingegaan op deze uitvoering. Britse orkesten zijn normaal behoorlijk gereserveerd in het uiten van emoties tijdens het spelen, maar tijdens de opname van Both Sides Now zijn er schijnbaar flink wat tranen gevloeid. Het origineel (uit 1969) is al prachtig, maar dit klinkt alsof ze met de orkestversie er helemaal klaar voor was om het nummer helemaal te dragen. |
|
Mooi verhaal! When your people matter, menstrual health matters |
|
now playing 'Shine', haar laatste Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Die is zalig! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Oh yeah... When your people matter, menstrual health matters |
|
Vandaag vijftig jaar geleden dat Blue uitkwam. Wat een parel van een plaat! |
Index / Muziek algemeen |