IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Iron Maiden (deel 3) Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-05-2018 13:38 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dus.

Muti's setlistpost voor de volledigheid:

quote:
Hier dan de setlist:


(Spoiler alert dus)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33689066_10216159926660615_8007581024307380224_n.jpg?_nc_cat=0&oh=7e5f7b43024dc792d80558d9a53ca0d6&oe=5BBB8E89


Er staan wat mooie verrassingen op, maar uiteindelijk zijn die makkelijk op één hand te tellen. Verder weer gewoon de standaardnummers waarvan je wist dat ze de set toch wel gingen halen. En wéér dat eeuwige, vervloekte Fear of the Dark.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


runtothehills
aka Bonesaw
Usericon van runtothehills
Posted 29-05-2018 18:57 by runtothehills Wijzig reactieProfiel van runtothehillsQuote dit bericht

niks van SIT en/of killers. dat is toch wel weer schandalig. daar staat tegenover wel een paar goeie krakers van POM.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-05-2018 20:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Verdomme. Weer geen enkel nummer van Painkiller.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-05-2018 21:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2018 20:41 schreef bastianus het volgende:
Verdomme. Weer geen enkel nummer van Painkiller.

Aces High toch?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 30-05-2018 1:05 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Gewoon wederom een kutsetlist. Maar ja dat doet Maiden al jaren,


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2018 13:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Op een aantal nieuwere nummers na die ik niet ken (ben gestopt na 7th Son), zie ik alleen maar lekkere nummers. Stelletje zeikerts


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 30-05-2018 13:36 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Sign of the Cross en For the Greater Good of Men zijn live heel prettig, ben ik blij mee. De nummers van Piece of Mind doen me ook deugd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-05-2018 18:52 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2018 20:41 schreef bastianus het volgende:
Verdomme. Weer geen enkel nummer van Painkiller.




I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 03-06-2018 23:59 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Verrassend zou zijn als ze de Loneliness of the Long Distance Runner nu wel eens een volledige tour lang zouden spelen. Ooit maar 1 keer live uitgevoerd tijdens het allereerste concert van de Somewhere in Time tour 86/87 in Belgrado 10-09-1986.
De dag erna geschrapt uit de setlist.
Tot op de dag van vandaag geen verklaring voor.
Ook een verrassing zou zijn omdat heel veel mensen die wel eens live willen horen en te jong waren om toen de World Piece Tour 1983 bij te wonen.
Het nummer: To Tame a Land (Dune).
Komen ze deze keer aanzetten met de Flight of Icarus, niet slecht maar kon beter.
Killers met Bruce op zang is heel zeldzaam, ooit maar 1 keer live meegemaakt tijdens de Ed Hunter tour in september 1999 in Ahoy, Rotterdam.


Mark83
Usericon van Mark83
Posted 05-06-2018 20:08 by Mark83 Wijzig reactieProfiel van Mark83Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark83 op 07-06-2018 5:47]


"One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane"


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 06-06-2018 18:13 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 3 juni 2018 23:59 schreef Sadistic Sinner het volgende:
...........ooit maar 1 keer live meegemaakt tijdens de Ed Hunter tour in september 1999 in Ahoy, Rotterdam.


Dat was cool. In '98 Bruce solo gezien in Baarlo en toen geroepen: als hij ooit terugkeert bij Maiden. Dat duurde niet lang.

Ik dacht dat dat een standaard nummer was, maar dat komt dan door Live at Donington '92



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-08-2018 1:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

In de reacties eronder kan je de advocaat -Barry McKay- zijn zegje teruglezen en dat liegt er niet om. Veel info over het absolute Maiden begin:

http://www.blabbermouth.net/news/iron-maiden-responds-to-lawsuit-filed-by-former-singer-dennis-willcock/


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-10-2018 23:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nette kwaliteit.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-10-2018 0:42 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

VET !!!!!!!!!!!!

En de atmosfeer is briljant, hahaha. TV show ofzo ?!? Die stageprops en versieringen, hahaha.

En dat Spinal Tap momentje, ook briljant.

Maar het allermooist is gewoon de band zien spelen in die line up. En de setlist is super. Wow, wat gaaf. En Paul DiAnno....

Tja, je hebt gewoon Iron Maiden en Iron Maiden. Latere Iron Maiden vind ik supergaaf (wel met ups en downs), maar... de eerdere periode vind ik ronduit fascinerend. Ik zie de Iron Maiden met Paul DiAnno gewoon als een hele andere band. Rauwe harde punk-rock ofzo. Uniek.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 26-10-2018 0:44]


lampje


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-10-2018 16:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2018 0:42 schreef Lampje het volgende:
VET !!!!!!!!!!!!

En de atmosfeer is briljant, hahaha. TV show ofzo ?!? Die stageprops en versieringen, hahaha.

En dat Spinal Tap momentje, ook briljant.

Maar het allermooist is gewoon de band zien spelen in die line up. En de setlist is super. Wow, wat gaaf. En Paul DiAnno....

Tja, je hebt gewoon Iron Maiden en Iron Maiden. Latere Iron Maiden vind ik supergaaf (wel met ups en downs), maar... de eerdere periode vind ik ronduit fascinerend. Ik zie de Iron Maiden met Paul DiAnno gewoon als een hele andere band. Rauwe harde punk-rock ofzo. Uniek.




Helemaal niks aan toe te voegen verder! Dat Spinal Tap momentje verpest trouwens wel wat anders één van de mooiste uitvoeringen van Remember Tomorrow had kunnen worden. Damn..


... hoe de hazen lopen ...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-10-2018 19:27 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Gaaf maar ik heb die Herman Brood clone nooit wat gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 26-10-2018 19:27]


Bazzio Attacks!!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-10-2018 21:48 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht


Inderdaad, die piep verziekt iets heel moois.

Herman Brood kloon... boy, zo had ik het nooit bekeken, maar je hebt daar wel een behoorlijk goede vergelijking ja !

Ik weet ook niet wat het is, maar het heeft gewoon "iets". Niet alleen Paul DiAnno hoor, maar vooral de sound van de band in die tijd.


lampje


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-10-2018 22:56 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2018 21:48 schreef Lampje het volgende:
Ik weet ook niet wat het is, maar het heeft gewoon "iets". Niet alleen Paul DiAnno hoor, maar vooral de sound van de band in die tijd.


Zit hem denk ik ook in het drumwerk van Clive Burr, hij speelt met een bepaalde gretigheid en swing die Nicko McBrain nooit heeft gehad.

Voor mij zijn Paul en Clive de smaakmakers uit deze periode van de band.


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-10-2018 23:33 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Klopt, maar ook het gitaarwerk is later toch wat anders geworden.

Enkel het baswerk is min of meer hetzelfde gebleven.

Wat betreft Clive, met wat jij zegt ben ik het zeker mee eens. Er is een live video van een show ten tijde van the Beast on the Road tour, ik dacht in Marquee, maar het zou ook Hammersmith kunnen zijn, Clive heerscht er de pan uit, supergave show.
Maar er zijn er genoeg die juist het drumwerk van Nicko weer gaver vinden, waarschijnlijk omdat het wat statischer is, ofzo.

Overigens vind ik Nicko's drumwerk ook gaaf. Beiden hebben trouwens mijn stijl van drummen zeker beïnvloed. veel toms, en van die rolls van hoog naar laag. Ik blijf het gaaf vinden


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-10-2018 23:47 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Sjeez, wat gaaf en wat jammer van die piep.

Wat lijkt het drumwerk van running free veel op radar love van the golden earring, btw. Valt me nu op. Misschien al eerder, maar dat ben ik dan vergeten, hehe.

Dave Murray z'n solo gitaar geluid is de grote uitblinker voor mij, hoe vet!

Mijn eega vindt de zang nog erger als oude Scorpions, erger dan Klaus. Paul doet het heel goed, imo. Hoewel Bruce een betere zanger is, hoor ik bij deze oude nummers veel liever Paul. Misschien ook een jeugd dingetje, of autisme. Kan niet dat Bruce deze nummers zingt, lol.

Goed publiek ook, lol! Een typisch zit concert.






[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 26-10-2018 23:51]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 27-10-2018 12:21 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2018 22:56 schreef faalhaas het volgende:
Zit hem denk ik ook in het drumwerk van Clive Burr, hij speelt met een bepaalde gretigheid en swing die Nicko McBrain nooit heeft gehad.

Voor mij zijn Paul en Clive de smaakmakers uit deze periode van de band.


Vergeet daarbij niet dat Nicko natuurlijk de stijl van Clive heeft moeten adopteren. Als er iets bepalend is voor het Maiden geluid is het wel de drums.



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 28-10-2018 5:51 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

[quote]Op 27 oktober 2018 12:21 schreef BongoBongo het volgende:
Vergeet daarbij niet dat Nicko natuurlijk de stijl van Clive heeft moeten adopteren. Als er iets bepalend is voor het Maiden geluid is het wel de drums.

Het geluid van Maiden staat toch al vanaf begin jaren tachtig bekend om de unieke galopperende bas spelsound/bass sound van Steve. En het twin gitaargeluid/gitaar duel spel van Murray & Smith.

Wat betreft de drums maakt Nicko met Piece of Mind en de daarbij intro drum roffel in opener Where Eagles Dare een goede eerste indruk.
Het drumgeluid/productie op Piece of Mind wordt nog steeds gezien als hoe het beste een drumstel analoog is opgenomen en gemasterd is naar plaat.


Op Infinite Dreams, 1 van de meest complexe nrs. van Maiden laat hij nog eens horen dat hij vele tempowisselingen en dus de drumstukken op de rails kan houden.

Iets waarvoor Pat Travers hem ooit voor heeft ontslagen.
Live maakt hij nog al eens fouten.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-10-2018 10:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2018 21:48 schreef Lampje het volgende:
Inderdaad, die piep verziekt iets heel moois.

Herman Brood kloon... boy, zo had ik het nooit bekeken, maar je hebt daar wel een behoorlijk goede vergelijking ja !

Ik weet ook niet wat het is, maar het heeft gewoon "iets". Niet alleen Paul DiAnno hoor, maar vooral de sound van de band in die tijd.


wat een vette show, mooi


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 28-10-2018 11:20 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2018 21:48 schreef Lampje het volgende:
Inderdaad, die piep verziekt iets heel moois.

Herman Brood kloon... boy, zo had ik het nooit bekeken, maar je hebt daar wel een behoorlijk goede vergelijking ja !

Ik weet ook niet wat het is, maar het heeft gewoon "iets". Niet alleen Paul DiAnno hoor, maar vooral de sound van de band in die tijd.


De eerste 2 Maiden platen zijn een fundament voor steengoede NWOBHM en de gouden metal jaren 1980-1995.
Ze klinken tot op de dag van vandaag totaal niet gedateerd.
En dat je hier met een zeer professionele band te maken hebt was al vanaf 1980 duidelijk.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-10-2018 11:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2018 5:51 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Het drumgeluid/productie op Piece of Mind wordt nog steeds gezien als hoe het beste een drumstel analoog is opgenomen en gemasterd is naar plaat.


Nou wat mij betreft niet. Wat een iel en vlak drumgeluid heeft die plaat.
quote:
Op 28 oktober 2018 11:20 schreef Sadistic Sinner het volgende:
En dat je hier met een zeer professionele band te maken hebt was al vanaf 1980 duidelijk.

Ja maar dat kwam vooral door Steve Harris en Rod Smallwood. Zij hebben vanaf het begin een duidelijke route voor de band uitgestippeld.

Figuren als Paul en Clive hadden hele andere prioriteiten, zij wilden zoveel mogelijk feesten. En Murray vond het volgens mij ook allemaal wel best als hij zijn biertje maar kon drinken.

Dat mocht ook zolang het hun muzikale prestaties niet negatief beïnvloedde. In je vrije tijd naar de Eagles luisteren kon dan weer niet, de reden dat Dennis Stratton mocht vertrekken.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-10-2018 11:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2018 23:47 schreef F.Jacobse het volgende:
Wat lijkt het drumwerk van running free veel op radar love van the golden earring, btw. Valt me nu op. Misschien al eerder, maar dat ben ik dan vergeten, hehe.


Paul: "Running Free" is basically my song. I asked Steve to play this certain bass line, he did, and I actually ended up getting a songwriting credit - I thought, "Oh... great!" I had the idea for it all. I stole the idea off of Gary Glitter, with a drumbeat and stuff like that. I wanted that kind of vibe and feel for it. It's quite simple. I think it was "Rock and Roll, Parts One and Two" - it was the same drum beat, we just sped it up a little bit.



Precies dezelfde beat idd haha.



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 28-10-2018 12:04]


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen