|
Auteur: |
|
|
Uit de as van Denners Trickbag, een nieuwe band met Michael Denner en Bjarne Holm, beiden Mercyful Fate. quote: https://www.facebook.com/DennersInferno/ Er is een 12", 3 nummers (ook op cd) en een volledige plaat komt in November. 40 seconden durende voorproefje. https://www.facebook.com/mightymusic666/videos/326440211639677/ Dit had wel iets langer mogen zijn. Interessant in ieder geval. De 12" maar besteld. bub |
|
Die MF reünie kunnen we wel op onze buik schrijven dus. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik bovenstaande las. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ik dacht daar niet aan. Nu wel. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Reünies zijn meestal overschat. Ik kon een paar jaar geleden niet geloven hoe kneuzig al die mensen van de middelbare school zijn geworden. Zelfs het lekkere wijf van de klas was afgetakeld. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Inderdaad lijkt dit eerder een MF reunie in de weg staan, dan andersom. lampje |
|
Als er een reünie komt, dan duurt dit sowieso nog wel een tijdje aangezien King zo met een nieuwe plaat komt. Wanneer die plaat uit is zal er eerst wel weer een tour komen. Dan zijn we wel weer een jaar verder. bub |
|
Daar heb je een punt. Echter. Ik vraag me onderhand wel een beetje af hoe lang King nog van plan is door te gaan. Zo jong is hij nou ook weer niet en dat gedoe met z'n hart. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: In ieder geval nog 1 jaar. Zijn hart is dikke prima. Dus dat is geen probleem. En 63 jaar is nog niet zo oud. bub |
|
De meeste artiesten stoppen rond de 70-71 jaar. Als King het echt wilde was het allang gebeurd. Voor diegene die de reünie vanaf Dynamo Open Air 1993 gemist hebben en de laatste concertreeks in de zomer van 1999 is het natuurlijk jammer. |
|
Volledig nummer: https://www.facebook.com/mightymusic666/videos/1560489830742337/ Lekker doomy deuntje. bub |
|
quote: Muzikaal klinkt dit gewoon als Fate. Maar dan met zoutloze zang dus. Jammer. Voor de echte magie hebben ze elkaar nodig, dat blijkt maar weer. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Wel net alsof King de backing vocals doet. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Dat wel ja ... hoe de hazen lopen ... |
|
Ik had de 12" besteld uit het buitenland voor een 26 euro! Ik kreeg zojuist verzend bevestiging. Hij is echter 9 euro bij de Large. Daar kom ik zojuist achter. Nou ja, wil je hem hebben (cd is er ook), hij is daar een stuk goedkoper. bub |
|
Thanks! En we moeten Michael Denner zeer zeker nu blijven steunen. |
|
De 12" binnen. Toch wel een lekkere maxisingle. Het titelnummer is gewoon een lekker doomy nummertje. Kantje 2 begint met een lekkere uptempo achtig nummertje. De Montrose - Rock Candy heeft te weinig power. Het origineel is een te gek nummer. De zanger kan verder prima zingen maar iets rauwer mag van mij wel. Hoogte punt is gewoon het gitaar werk van Denner. bub |
|
Het is inderdaad een doomy zwart nummer. De zang is goed maar inderdaad te veel op 1 toonhoogte, maar de muziek zelf maakt afgezien van de solo,s van Michael ook niet veel ups en downs in toonhoogte waardoor de zang eentonig klinkt. Ik vind de zanger vocaal wat weg hebben van Zak Stevens (Savatage & Circle 2 Circle). Hoewel die wel een hoger bereik heeft en wel dat agressieve in zijn stemgeluid heeft in b.v. de song Edge of Thorns. |
|
Nieuw liedje. Een beetje bluesy relaxed deuntje met een lekkere solo. bub |
|
Niet slecht maar ook niet heel bijzonder. |
|
Ben zelf toch wel liefhebber. Het is vooral 'n soort hobbyproject waar hij vooral z'n inspiratie op de voorgrond zet. Met z'n vorige band Denner's Trickbag heeft hij al 's een covercd gemaakt. Ook al is dat Zoser Mez nummerke van eigen hand. Op de nieuwe plaat, die van Denner's Inferno dus, heeft hij ook 4 covers opgenomen (Montrose, Tempest, cheap Trick en Trapeze). Misschien iets te weinig eigen werk, maar toch kan ik z'n bluesy/proggy stijl zeker appreciëren. |
Index / Heavy Metal |