IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Corrupte "Copy-Protected" CD's Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 12-06-2002 12:18 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik kan me nog herinneren dat we het er nog over gehad hebben.
Vooral over vermeende corrupte CD's van Osmose omdat die door Sony Music geperst worden.
Nou vond ik een plek waar ze deze CD's (voor een groot gedeelte in de UK) bijhouden.
http://uk.eurorights.org/issues/cd/bad/
(Heh, je ziet o.a. Dark Tranquillity en VNVNation genoemd)

Hier alle infor snel op een rij:
http://uk.eurorights.org/issues/cd/quick/

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-06-2002 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hey tof!
Handig, dank U !

Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 31-10-2003 17:53 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Hier heb ik nog een mooie anti-Copy Control cd's site: http://www.fedge.net/emi/
Ik heb een schurfthekel aan zulke cd's!

Bring The People Together

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 31-10-2003 17:54 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb er eerlijk gezegd nooit last van, enkel dat 1 cdtje het niet in de PC doet. Maarja, daar heb ik een CD speler voor.

LP's, hebben daar godzijdank ook nooit last van!

Ik, Wil Schuurman

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 17:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ook wel interessant in deze context:

Franse rechter bestempelt beveiligde CD als defect

Dus mocht je er een tegenkomen.. je staat goed in je recht als je er een zaak van maakt.

I'm not being rude. You're just insignificant.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-10-2003 18:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 31 oktober 2003 17:54 schreef Snagger het volgende:
Ik heb er eerlijk gezegd nooit last van, enkel dat 1 cdtje het niet in de PC doet. Maarja, daar heb ik een CD speler voor.

LP's, hebben daar godzijdank ook nooit last van!

zou wat zijn hehehe

Je moeder.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 31-10-2003 18:43 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Mijn LP's doen het in de PC ook niet...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-10-2003 19:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

oneee lp's nu ook al

Je moeder.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 31-10-2003 19:19 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-11-2003 0:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2003 17:55 schreef helmet het volgende:
Ook wel interessant in deze context:

Franse rechter bestempelt beveiligde CD als defect

Dus mocht je er een tegenkomen.. je staat goed in je recht als je er een zaak van maakt.

Dat is niet waar, dat er in Frankrijk zo'n uitspraak is geweest zal je een HEEL klein beetje helpen. Pas als er een precedent in Nederland is geweest heb je er echt iets aan. En zelfs dan kan een rechter nog iets anders beslissen, totdat het keihard in de wet staat.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 03-11-2003 0:59 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

ik heb een toffe Gamma Ray cd met als opschrift: "Do not copy, virus protected!"

no text supplied

Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 03-11-2003 1:05 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

ach ik heb toch geen geld voor cdees

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-11-2003 2:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 0:59 schreef lykle_wolfheart het volgende:
ik heb een toffe Gamma Ray cd met als opschrift: "Do not copy, virus protected!"

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Sater
Usericon van Sater
Posted 03-11-2003 9:36 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Op Pentagram van Gorgoroth staat zoiets als: Do not copy blablabla, it can result in serious violence.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 03-11-2003 15:16 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Mooi, bedankt mensen voor de sites, ik heb ook een verdomde hekel aan zulke cd's. Ik wil al mijn cd's gewoon naar mp3 kunnen rippen en onbezorgt op mijn pc luisteren.
Weet iemand of Immortal - Battles In The North beveiligd is?

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-11-2003 15:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 3 november 2003 15:16 schreef CoenV het volgende:
Ik wil al mijn cd's gewoon naar mp3 kunnen rippen en onbezorgt op mijn pc luisteren.
Weet iemand of Immortal - Battles In The North beveiligd is?

Die is niet beveiligd.

En dat is trouwens wat ik ook altijd doe..

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-11-2003 15:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 november 2003 0:57 schreef ZelThoR het volgende:
Dat is niet waar, dat er in Frankrijk zo'n uitspraak is geweest zal je een HEEL klein beetje helpen. Pas als er een precedent in Nederland is geweest heb je er echt iets aan. En zelfs dan kan een rechter nog iets anders beslissen, totdat het keihard in de wet staat.
Klopt, maar uit die uitspraak blijkt dat je wel een kans maakt (en alle vormen van redelijkheid in acht nemend ook nog stevig staat ook) als je op je strepen gaat staan.

En het totaal aan gerechtelijke uitspraken vormen ook een basis voor ons rechtsysteem. Als een rechter iets heeft besloten dan is dat als argument aan te voeren voor dezelfde en soortgelijke zaken.

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 03-11-2003 15:23 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Ok, maar als ik die cd in mijn brander stop wordt ie gelijk weer naar buiten gespuwd, en in mijn dvdspeler ziet ie hem niet. Nou ja, zal hem wel eens op een betere pc testen.

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 03-11-2003 15:29 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

UHmm volgend mij niet hoor maar ik zal wel ff voor je kijken

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 03-11-2003 15:35 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Uhmm neej bij mij is ie niet beveiligd

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 03-11-2003 15:47 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 9:36 schreef Sater het volgende:
Op Pentagram van Gorgoroth staat zoiets als: Do not copy blablabla, it can result in serious violence.

ROFL!!!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-11-2003 16:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 15:22 schreef helmet het volgende:
Klopt, maar uit die uitspraak blijkt dat je wel een kans maakt (en alle vormen van redelijkheid in acht nemend ook nog stevig staat ook) als je op je strepen gaat staan.

En het totaal aan gerechtelijke uitspraken vormen ook een basis voor ons rechtsysteem. Als een rechter iets heeft besloten dan is dat als argument aan te voeren voor dezelfde en soortgelijke zaken.

Die laatste alinea klopt precies, alleen moet daar nog bij dat de uitspraken wel in het zelfde rechtsysteem gedaan zijn. Dus voor Nederlands is dat of het Nederlandse recht of Europese regelgeving, en volgens mij is die uitspraak niet aan de hand van Europese regels gedaan, dus dan houdt het snel op.
De eerste alinea klopt ook wel, alleen sta je echt niet stevig op je strepen, hoor dat dus vanwege wat ik hier boven zei. Maar de kans is er wel, en in het kader van telkens verdergaande Europese samenwerking zal die ook nog wat groter zijn dan vroegah.

Dit is tenminste wat ik er van maak na een trimester Recht (als vak, gelukkig niet als studie).

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 03-11-2003 16:52 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Trollman av Ildtoppberg geeft zijn cd's tenminste gratis weg.

Property = Theft.

Eigenlijk zou op elke cd software moeten staan die 5 cent overmaakt naar je PayPal account voor elke kopie die je er van maakt. Wil je als artiest nou geld verdienen, of dat mensen je muziek luisteren?

this user is dead

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-11-2003 16:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 november 2003 16:49 schreef ZelThoR het volgende:
De eerste alinea klopt ook wel, alleen sta je echt niet stevig op je strepen, hoor
Nou ja, ik doelde daarmee minder op het feit dat een Franse rechter al een uitspraak gedaan heeft en meer op het feit dat ons rechtsysteem minder beinvloed door allerlei lobbies en de Nederlandse rechter nog altijd veel uitspraken baseren op 'common sense'. En het is gewoonweg absurd dat je een gekochte CD niet in je auto af zou kunnen spelen.. dus denk ik dat je best een behoorlijke kans maakt.

quote:
en in het kader van telkens verdergaande Europese samenwerking zal die ook nog wat groter zijn dan vroegah.
Ja, dat zal steeds meer van belang gaan zijn.

quote:
Dit is tenminste wat ik er van maak na een trimester Recht (als vak, gelukkig niet als studie).
Ik moet het dus ook doen met wat er is blijven hangen van het vak Recht voor BIK (Bestuurlijke InformatieKunde) vier jaar geleden.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-11-2003 17:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 16:54 schreef helmet het volgende:
Nou ja, ik doelde daarmee minder op het feit dat een Franse rechter al een uitspraak gedaan heeft en meer op het feit dat ons rechtsysteem minder beinvloed door allerlei lobbies en de Nederlandse rechter nog altijd veel uitspraken baseren op 'common sense'. En het is gewoonweg absurd dat je een gekochte CD niet in je auto af zou kunnen spelen.. dus denk ik dat je best een behoorlijke kans maakt.

Ja, dat zal steeds meer van belang gaan zijn.

Ik moet het dus ook doen met wat er is blijven hangen van het vak Recht voor BIK (Bestuurlijke InformatieKunde) vier jaar geleden.

Ah, OK, ik dacht dat je bedoelde dat door alleen die Franse uitspraak je een grote kans maakte, maar nu snap ik het.

Hehe, dit soort dingen (precedenten) zijn op zich nog vrij simpel, daar heb je echt geen studie Rechten voor nodig (waar dan wel voor?).

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 03-11-2003 17:02 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Hocico heeft weer wat nieuws bedacht op de nieuwe Box: mocht je illegaal geld verdienen aan Hocico, of je dan zo vriendelijk zou willen zijn om wat geld over te maken op hun bankrekening, zelfs het nummer staat erbij

no text supplied

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com