|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Zo snel al? Ik heb nog een pak shows op het programma staan de komende 2 weken. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Ik niet geloof ik The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
1. Mono ft. Jo Quail, Roadburn 2. Amenra, Paradiso, Amsterdam 3. Kaelan Mikla, Merleyn, Nijmegen 4. Sunn O))), Paradiso 5. Triptykon (Soulcrusher, Doornroosje, Nijmegen) 6. Heino, Effenaar 7. Sunn O))), Doornroosje, Nijmegen 8. Gigatron2000, Little Devil, Tilburg 9. The Po’ Ramblin’ Boys, Rotterdam Bluegrass Festival 10. Celtic Frost\Triptykon, Roadburn 11. Witte Wieven, Roadburn 12. Doodswens, Roadburn 13. Marissa Nadler, Roadburn 14. Imperial Triumphant, Roadburn 15. Hellblast, Weert Hard, Bosuil, Weert (Puur vanwege de nostalgievibes) Vrij weinig gezien dit jaar in vergelijking met voorgaande jaren. Maar wat ik gezien heb was veelal gaaf. |
|
Ok ik ga ook een poging doen: 1) Booze & Glory - Dynamo Eindhoven - mijn favoriete band van de laatste twee jaren... en mijn god dat was wel het concert van het jaar! Helemaal uit mijn dakkie! 2) Anneke - 25 jaar Effenaar, Eindhoven 3) Anneke - Theatertour - Kleine Komedie, Amsterdam 4) Anneke - Theatertour -Barneveld 5) The Gathering - Effenaar Eindhoven 6) The Gathering - Muziekgieterij Maastricht 7) Dead Can Dance - Hammersmith Apollo, Londen 8) Devin Townsend - 013, Tilburg (Remember: Jij was bij Heilung! ) 9) The Gathering - Hedon Zwolle 10) Slash - Les Arènes, Nimes 11) Soen - Effenaar, Eindhoven 12) Heilung, Tivoli de Helling, Utrecht 13) Tool - Hallenstadion, Zürich 14) The Exploited - De Duycker, Hoofddorp 15) The Monolith Deathcult, De Meester, Almere Ik zal er vast nog een paar vergeten zijn........Geen doom in het lijstje dit jaar??? [Dit bericht is gewijzigd door Valediction op 17-12-2019 20:10] |
|
quote: De Heino??? [Dit bericht is gewijzigd door Valediction op 17-12-2019 19:31] |
|
Sowieso! Teringgave show! Had je bij moeten zijn. Wat een feest. |
|
quote: Whahaha! Ik denk dat ik toch meer met Booze & Glory en de rest van mijn lijstje had! Maar gaaf hoor! |
|
Willekeurige volgorde: - Metal - * Invicta Requiem Mass V (Portugal) * Seigneur Voland, Nécropole en Walginghe (België) * Sunn O))) (2x) - Non-Metal - * TR/ST * Wardruna * Aurora [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 17-12-2019 20:07] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Hebben ze in Eindhoven ook een 013? |
|
Argh shit foutje... Maar Eindhoven is veel leuker! |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Valediction op 18-12-2019 4:45] |
|
quote: Dan zal je eerste naar een doomconcert moeten gaan - Orodruin - Hammer of Doom - Tool - Ziggo Dome - Ahab - DDD - Officium Triste - Antwerpen Dit schiet mij zo te binnen als het beste van dit jaar. |
|
Beste show van het jaar was Lightning Bolt op Le Guess Who? Verder: Dead Can Dance (TivoliVredenburg) Tool (Ziggo Dome) OM (TivoliVredenburg) Ignatz (Yellowstock) Mayhem (Doornroosje) Anna von Hausswolff, Bellrope, Crippled Black Phoenix en Loop (Roadburn) Träden, Moon Duo (Le Guess Who?) |
|
quote: Ja raar haha. Ik hou er zeker niet zo van. |
|
1. Lingua Ignota - Soulcrusher, Nijmegen Ik zet de muziek van Lingua Ignota niet vaak thuis op, maar dit was een pijnlijk mooi en indrukwekkend optreden. De tranen stonden flink in mijn ogen en ik heb dat niet heel erg snel. 2. OM - TivoliVredenburg, Utrecht Genieten geblazen met de meditatieve doom van OM, ontzettend blij ze live te hebben gezien. Vooral drummer Emil Amos maakte behoorlijk veel indruk. Hij speelde de nummers niet natuurgetrouw, maar bracht bakken met heerlijke jazzy fills en fluisterend tomspel mee. Prachtig! 3. Daughters - Soulcrusher, Nijmegen Daughters speelde gelijk na Lingua Ignota op Soulcrusher. Ik was zwaar onder de indruk hoe het materiaal van You Won't Get What You Want werd neergezet in een livesetting. Vooral het zien van het gitaarspel is verbluffend: het is op de plaat soms moeilijk te bepalen wat nu gitaar is en wat niet. Wat een geweldenaars. 4. Darkspace - Baroeg, Rotterdam Ik moet zeggen dat ik behoorlijk lang heb getwijfeld om naar dit optreden te gaan. Is dit niet meer muziek om met de koptelefoon op in een thuissetting te beluisteren? Het tegendeel werd bewezen in de Baroeg. Wat een fantastische set! Het voelde alsof je het studiomateriaal in full HD doorkreeg. Retestrak gespeeld, overdonderend, goede podiumpresentatie, ontzettend mooie sfeer. 5. Oceans of Slumber - Little Devil, Tilburg Oceans of Slumber heeft op zijn twee platen een collectie aan parels staan, maar ook flink wat nummers die daarbij verbleken. Live speelden ze al die parels achter elkaar! Toen Cammie Gilbert de openingstrack (Winter) inzette, had ik gelijk bakken met kippenvel. Wat een fenomenale zangeres! Ze onderscheidt zich in de geluidsmuur met een heerlijk warm soulvol geluid. Dobber Beverly is een belachelijk goede drummer, een feest om naar te kijken. 6. Slow Crush - Breda Barst, Breda 7. Pensées Nocturnes - Little Devil, Tilburg 8. Entropia - Little Devil, Tilburg 9. GOLD - Hall of Fame, Tilburg 10. Downfall of Gaia - Little Devil, Tilburg [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 20-12-2019 22:29] |
|
1. Toonkunstkoor- Die Hohe Messe van Bach- De Vereeniging Nijmegen 2. Soen - Max Amsterdam 3. Sanhedrin - Little devil Tilburg Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
- Animals As Leaders - Fortarock - Ayreon - Tilburg - Candlemass - Eindhoven Metal Meeting - Carbomb - Fortarock - Dream Theater - Oberhausen - Haken - Prognosis Festival - John Fogerty - Bospop - King Diamond - Dokk'em Open Air - Leprous - Zwolle - Marillion - Nijmegen - Muse - Ziggodome - Myrath - Wacken Open Air - Nile - Helmond - Riverside - Zwolle - Roger Hodgson - Enschede - Slayer - Wacken Open Air Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Veel moois gezien. Bij Wacken denk ik aan: Hamferd, Saor, Downfall of Gaia en Zuriaake. Bij Nijmegen: Sunn O))), Jo Quail en MONO, Cult of Luna, Inter Arma, Lingua Ignota en Mizmor. Tilburg: Lingua Ignota, Daughters, L’ Acephale, Crippled Black Phoenix, Krypts, Decide, Incantation en Mgla. Eindhoven: 1914 en Spectral Voice. Balve: Alcest, Laster, Year of The Cobra en Katla. Verder nog Darkspace in Arnhem, Vanum en Ultha in Utrecht, Possessed in Hengelo en last but not least Necros Christos in Leiden. En bij mij “om de hoek” ook nog Messiah gehoord gisteren. Het was weer MOOI! |
|
Veel gezien, vooral underground gigs dit jaar. Maar als je naar de totale ervaring kijkt, maken de topfaciliteiten van een groot podium toch een groot verschil. 1) Rammstein - Koning Boudewijnstadion (Brussel) 2) Humanity's Last Breath - Death Feast Open Air (Andernach) 3) Dyscarnate - Summer Breeze (Dinkelsbühl) 4) Cattle Decapitation - Masters Of Grind (Sint-Niklaas) 5) Deicide - Summer Breeze (Dinkelsbühl) 6) Carnal Decay - Summer Breeze (Dinkelsbühl) 7) Decapitated - Death Feast Open Air (Andernach) 7) Extermination Dismemberment - Death Feast Open Air (Andernach) 8) Gutslit - Antwerp Music City (Antwerpen) 9) Cypecore - Summer Breeze (Dinkelsbühl) 10) Cuttermess - Rocking Bull (Antwerpen) [Dit bericht is gewijzigd door KrisH op 23-12-2019 15:19] |
|
Het was een absurd rustig jaar voor mij wat concerten betreft. Toch een top 10. Robin Borneman (Savelsberghlooster Heerlen) Slayer (Graspop) Anthrax (Graspop) Testament (Graspop) Damian Wilson (Theater Kerkrade) Jethro Tull (Theater Heerlen) Candlemass (Graspop) Dropkick Murphys (Pinkpop) Tenacious D (Pinkpop) Fleetwood Mac (Pinkpop) [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 28-12-2019 21:34] |
|
Bolzer - Musicon, Den Haag Devin Townsend - 013, Tilburg Daughters - Soulcrusher festival, Nijmegen The Secret - Soulcrusher festival, Nijmegen Amenra - Paradiso, Amsterdam Altarage - Studio de Veste, Leiden Vltimas - Gebr. De Nobel, Leiden Mantar - Effenaar, Eindhoven Anna von Hausswolff - Roadburn Festival, Tilburg Gold - Roadburn Festival, Tilburg Secret Cutter - Roadburn Festival, Tilburg Daughters - Roadburn Festival, Tilburg Have A Nice Life - Roadburn Festival, Tilburg Ulcerate - Roadburn Festival, Tilburg Gold- Baroeg Open Air, Rotterdam Low - Rewire Festival, Den Haag Alice in Chains - 013, Tilburg |
|
Hier is ie dan, na (terecht) gewacht te hebben tot de laatste optredens van 2019, want Taxiwars is er ook nog ingeslopen: Cave in - Roadburn - Tilburg Vemod - De qubus - Oudenaarde Fields of the nephilim - De cacaofabriek - Helmond Tribulation - JOC Ieper - Ieper Dødheimsgard - EMM preparty - Eindhoven Garbage - AB - Brussel Mysticum - Graspop - Dessel Low - OLT Rivierenhof - Deurne Massive attack - Paleis 12 - Brussel Lamb - Muziekgieterij - Maastricht Esben and the witch - Merleyn - Nijmegen The album leaf - Botanique - Brussel Mastodon - AB - Brussel Alice in chains - AB - Brussel Cult of luna - TRIX - Borgerhout Brutus - Handelsbeurs - Gent Mono - Botanique - Brussel The gathering - Biebob - Vosselaar Max & Iggorr - Muziekodroom - Hasselt Taxiwars - Zebrawoods - Gent [Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 30-12-2019 9:41] discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
King Diamond - Dokk'En Open Air Possessed - Enschede Pentacle / Acrostichon - Tilburg. Opeth - Into The Grave [Dit bericht is gewijzigd door Bub op 30-12-2019 11:28] bub |
|
quote: Zwijmel... onze eerste ontmoeting ... en een wereld concert! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: bub |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |