IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Sweven (nieuwe band van Morbus Chron-zanger/gitarist Robert Andersson)
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-03-2020 19:28 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Vandaag is dan eindelijk de "opvolger" van het geniale Sweven (het deathmetalmeesterwerk en zwanenzang van Morbus Chron uit 2014) verschenen. The Eternal Resonance is een magistrale plaat geworden: het deathmetalgehalte is flink omlaag gegaan, maar de door merg en been gaande schreeuwen van Andersson zijn gebleven. Progressieve rock, psychedelische rock, en post-rock nemen de voorgrond met een ontzettend organisch en jazzy gevoel, al worden er nog steeds heerlijke (death)metalriffs op je afgevuurd. De wonderschone cleane passages van Sweven (de plaat) worden hier veel verder uitgewerkt in complexere composities.

Beluister hieronder twee tracks van de plaat:





Dit is trouwens een interessant interview met Robert Andersson over de plaat, schrijfproces, opnameproces, visie op muziek en waarom Morbus Chron uit elkaar is gegaan.


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 20-03-2020 19:32]



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-03-2020 15:31 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Die plaat is echt super.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-03-2020 16:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik wil zo graag dit tof vinden, maar net als de plaat Sweven vind ik er echt niks interessants aan. Geen enkel spannend muzikaal moment. De brul erbij vind ik ook niet echt denderend, maar daar zou ik aan kunnen wennen.

Niet voor mij


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 28-03-2020 16:35 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Verrassend goed, sterker nog een van de beste platen van het jaar tot nu toe. ik weet dat mensen het vergelijken met Tribulation maar dat klopt niet echt denk ik. Het doet me wel denken aan The Eternalist van Agatus maar dan vanuit een andere hoek.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-04-2020 17:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vond het een behoorlijke worsteling deze plaat, maar inmiddels vind ik hem vet.


Beetje als whiskey leren drinken of zo. An acquired taste.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen