IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Albums met een uitzonderlijke mix Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-03-2021 14:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




anno 2000

wat een drumsound. RIP Doc.




signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 10-12-2023 9:58 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Hmm, wel uitzonderlijk maar niet op een goede manier.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 11-12-2023 15:31 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht



Ik vind dit een hele vette plaat! Had eerst 'moeite' met de lo-fi productie, maar uiteindelijk maakt het de sfeer van dit album.


A metalheart is hard to tear apart


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 11-12-2023 16:04 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Megadeth - So Far, So Good, So What?!

Op de originele mix zit een enorme bak reverb. Om wat foutjes te camoufleren heb ik wel eens gelezen. Maar ik vind het eigenlijk wel gaaf klinken. Jaren later is er een nieuwe mix uitgekomen, daar hoor je de afzonderlijke instrumenten beter, maar als geheel klinkt het nergens naar, zoals vrijwel al die Megadeth remaster/remix reissues. Killing Is My Business was wel een vooruitgang.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 21-01-2024 19:28 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht



Door de über lompe drums viel deze productie mij gelijk op destijds.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 21-01-2024 21:52 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Wat een afschuwelijke zichzelf overschreeuwende pleurisherrie mix.

deze vond ik altijd erg sterk gedaan qua mix.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-01-2024 10:09 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 27 augustus 2020 17:47 schreef Sater het volgende:
Totaal geen verstand van opnametechniek. Is Ordo Ad Chao van Mayhem een goed voorbeeld van een bijzonder mix? Of is het daar de productie die uitzonderlijk is?


Na ruim 3 jaar maar eens op reageren: ik houd best van albums met een bijzondere mix, maar ik heb Ordo ad Chao nog nooit kunnen beluisteren vanwege die verschrikkelijke kutmix. Mijn bescheiden mening, hordes anderen die het te gek vinden, maar alsof de master engineer een lowpassfilter over het geheel heeft gezet. Niet te doen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 26-01-2024 1:20 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2024 10:09 schreef Ethereal het volgende:
Na ruim 3 jaar maar eens op reageren: ik houd best van albums met een bijzondere mix, maar ik heb Ordo ad Chao nog nooit kunnen beluisteren vanwege die verschrikkelijke kutmix. Mijn bescheiden mening, hordes anderen die het te gek vinden, maar alsof de master engineer een lowpassfilter over het geheel heeft gezet. Niet te doen.


Hehehe, hoe smaken kunnen verschillen. In mijn ogen is het één van de beste black metal albums aller tijden. Qua sound is het inderdaad eerder raw black metal, met dat verschil dat Ordo Ad Chao aan die rauwe sound interessante en ijzersterke songwriting koppelt. Samen met Grand Declaration of War hun sterkste plaat.

In tijden waarin de meeste bands qua sound op elkaar lijken, wenste ik dat er meer bands van de norm qua hedendaagse producties zouden afwijken.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-01-2024 8:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 januari 2024 1:20 schreef Steel Jaw het volgende:
Hehehe, hoe smaken kunnen verschillen. In mijn ogen is het één van de beste black metal albums aller tijden. Qua sound is het inderdaad eerder raw black metal, met dat verschil dat Ordo Ad Chao aan die rauwe sound interessante en ijzersterke songwriting koppelt. Samen met Grand Declaration of War hun sterkste plaat.

In tijden waarin de meeste bands qua sound op elkaar lijken, wenste ik dat er meer bands van de norm qua hedendaagse producties zouden afwijken.


Met dat laatste ben ik het roerend eens. Ik heb overigens totaal geen moeite met rauwe opnames of slechte mixen, maar om de een of andere reden wil OAC er bij mij gewoon niet in. Echt meerdere keren geprobeerd.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 28-01-2024 1:30 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2024 8:11 schreef Ethereal het volgende:
Met dat laatste ben ik het roerend eens. Ik heb overigens totaal geen moeite met rauwe opnames of slechte mixen, maar om de een of andere reden wil OAC er bij mij gewoon niet in. Echt meerdere keren geprobeerd.

De eerste keer dat ik OAC beluisterde was het niet direct een plaat die bleef hangen. Vond wel direct dat die "necro" sound goed in het gehoor lag. Als ik het goed voor heb dan heb ik Esoteric Warfare gehoord voor OAC. In het begin ging ik er nog van uit dat EW de betere plaat van de twee was. Maar toen ik een tijdje later dan OAC voor een tweede keer beluisterde was ik zwaar onder de indruk. Uiteindelijk is OAC echt wel de betere van die twee albums. Veel interessantere songwriting op OAC. En ja, die productie, ik kan heus wel begrijpen dat veel mensen daar over vallen. Maar het draagt alleen maar bij aan de algehele ziekelijke sfeer in combinatie met die songwriting.

Overigens denk ik wel dat het gedaan is met Mayhem wat betreft interessante releases. Van dat Daemon album heb ik enkele nummers gehoord, en dat vond ik huilen met de pet op. Een flauw afkooksel van DMDS. Ik hoop dat ze ooit nog eens de experimentele toer opgaan, want dan zijn ze op hun best. Maar met de huidige gitaristen vrees ik daar voor. Die hebben helemaal niet het geniale in zich wat een Blasphemer duidelijk wel heeft.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-01-2024 9:39 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 januari 2024 1:30 schreef Steel Jaw het volgende:
De eerste keer dat ik OAC beluisterde was het niet direct een plaat die bleef hangen. Vond wel direct dat die "necro" sound goed in het gehoor lag. Als ik het goed voor heb dan heb ik Esoteric Warfare gehoord voor OAC. In het begin ging ik er nog van uit dat EW de betere plaat van de twee was. Maar toen ik een tijdje later dan OAC voor een tweede keer beluisterde was ik zwaar onder de indruk. Uiteindelijk is OAC echt wel de betere van die twee albums. Veel interessantere songwriting op OAC. En ja, die productie, ik kan heus wel begrijpen dat veel mensen daar over vallen. Maar het draagt alleen maar bij aan de algehele ziekelijke sfeer in combinatie met die songwriting.



Daar zit het 'm bij mij een beetje in, ik vind het geen ziekelijke sfeer... Het klinkt in mijn oren alsof het album een dikke vette mix had, en er daarna alleen een lowpassfilter overheen is gezet. Klaar. Maargoed, genoeg over gezegd, ik ga er niet meer naar luisteren denk ik

OT: Cradle of Filth - Cruelty and the Beast. Extreem dunnig, blikken drumsound, magere synths, en toch werkt het geweldig voor mij. Bakken met sfeer. Oké, zit ook een tikkie nostalgie bij en ik moet eerlijk toegeven dat de remix/remaster van 2019 ook bijzonder vet klinkt, maar ik hou nog steeds van het origineel.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2024 12:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2024 1:30 schreef Steel Jaw het volgende:
Uiteindelijk is OAC echt wel de betere van die twee albums. Veel interessantere songwriting op OAC.


Niet zo heel gek, want daar deed Blasphemer nog mee

edit: ah, je zegt het zelf al

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-01-2024 12:20]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-01-2024 20:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

De mix van OAC kan ik prima verdragen, maar de nummers blijven na al die jaren nog steeds niet echt hangen. Wie Blasphemer mist in Mayhem moet vooral eens naar Ruïm luisteren.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-03-2024 8:06 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Oja, deze was ook wel apart. Toch wel een van mijn favoriete albums.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 09-03-2024 8:14]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen