|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in. |
|
Sir Lord Baltimore. edit: zie nu pas dat je deze in de openingspost noemt. :') [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 09-09-2020 11:27] |
|
|
|
Die is top, ja. Even door de platenkast gegaan en deze is ook wel essentieel: |
|
Goede suggesties Led Zeppelin III en Grand Funk Live heb ik Lucifers Friend staat al heel lang op mijn verlanglijst maar originele persing is niet te betalen, misschien toch maar een re-issue aanschaffen. |
|
O, en: Misschien wat te bluesy, maar: |
|
Tja, wat is te bluesy ? Ten years after -recorded live draait hier ook zo af en toe nog een rondje, dus goede suggestie |
|
1970 Black Widow - Sacrifice Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory Neil Young - After the Gold Rush Pink Floyd - Atom Heart Mother Rodriguez - Cold Fact |
|
quote: Ook niks mis mee |
|
Al zoekende naar Sir Lord Baltimore op discogs kwam ik dit nog tegen: |
|
Voor Coven ben je alweer een jaar telaat. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Die topictitel is wel een beetje magertjes aka weinigzeggend mbt de inhoud van het topic. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Graham Bond - Holy Magick, Miles Davis - Bitches Brew! En dan volgend jaar Leaf Hound - Grower of mushroom en Salem Mass - Witch Burning. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Hier: Dan heb je wat te zoeken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Tot welk jaar wil je doorgaan? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Te laat quote: Tot ik er bij neerval Geen idee, ben begonnen met vinyl kopen in 1984, maar toen kon ik ook niet alles kopen wat ik wilde. Aangezien ik niet echt enthousiast raak van wat er tegenwoordig uitkomt kan ik beter terug in de tijd en de originals (her)ontdekken. Het is natuurlijk niet zo dat ik helemaal niks heb uit die tijd maar er is nog veel waar ik het bestaan niet van af weet en heb hierboven al een aantal interessante suggesties gekregen. |
|
Gave platen al hier! Ik voeg deze toe: Soft Machine - Third Funkadelic - Funkadelic Supersister - Present from Nancy David Bowie - The Man Who Sold the World King Crimson - In the Wake of Poseidon Nick Drake - Bryter Layter George Harrison - All Things Must Pass Crosby, Stills, Nash & Young - Dejá Vu Nico - Desertshore Exuma - Exuma Van der Graaf Generator - H to He Am the Only One Van Der Graaf Generator - The Least We Can Do Is Wave to Each Other The Doors - Morrison Hotel Syd Barrett - The Madcap Laughs Tim Buckley - Lorca Joni Mitchell - Ladies of the Canyon Linda Perhacs - Parallelograms Genesis - Trespass Trees - The Garden of Jane Delawney [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 09-09-2020 19:07] |
|
quote: Nee hoor. https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3536448/28 Succes. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Zal eens een pakkende titel bedenken |
|
quote: Wat ik met de wat latere sodom had, hehe. goed verzonnen topic, wel benieuwd hoe lang dit forum nog bestaat ivm anders schiet het niet op. lees je mee, ipim, het forum is heel belangrijk. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Curtis Mayfield - Curtis I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Veel van de platen die Mike noemt horen ook tot mijn favorieten. Had ze niet genoemd omdat ze niet direct hardrock/(proto) metal waren, maar inderdaad, wat ik ken zijn stuk voor stuk titels die niet ongenoemd moeten blijven in een topic over 1970. Had de topicstarter maar een betere titel moeten kiezen. Was een goed jaar voor folk(rock): Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day Pentangle - Cruel Sister Steeleye Span - Hark! The Village Wait Het titelloze debuut van Fotheringay Bryter Layter is '71 though. Andere favorieten: Grateful Dead - American Beauty Gentle Giant - s/t the Flying Burrito Brothers - Burrito Deluxe (de laatste met Gram Parsons) Allman Brothers Band - Idlewild South quote: Uit datzelfde jaar vind ik Lizard veel beter nog. |
|
quote: Zat al te twijfelen over Bryter Layter, maar RateYourMusic gaf 1970 aan, dus daar ben ik van uit gegaan. Lizard is een plaat die ik niet zo goed ken, moet ik weer eens een keer beluisteren. |
|
quote: Wordt aan gewerkt |
|
Lang in mijn bezit, maar mag niet in deze lijst ontbreken: [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 10-09-2020 10:25] |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |