IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : CrimethInc. Vorige pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-11-2002 10:33 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2002 10:14 schreef Snaack het volgende:
Besides -- grote (en kleine) bedrijven calculeren dankzij al die figuren die shopliften de schade die daardoor ontstaat al in. Ik durf dan ook te stellen dat mede dankzij de shoplifters de prijzen in de supermarkten stijgen.

Raak je die bedrijven hier mee? Uiteraarsch niet! Alleen maar de consument die tegenwoordig al flink moet bloeden om gewoon zijn boodschappen te kunnen doen.



Je zegt het, wij meer betalen omdat die losers leven van het stelen?? --->ovens met die gasten


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 13-11-2002 16:30 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 13 november 2002 10:14 schreef Snaack het volgende:

Ik snap ook even niet wat er christelijk aan is als je niet wilt stelen




lol, dat wat ik zei van die 'christelijke moraal' was natuurlijk niet zo serieus bedoelt ...zei ik vooral om te zeuren hehe en ik wist dat daardoor bepaalde mensen extra pissig zouden worden lol

[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 13-11-2002 16:35]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-11-2002 19:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Gawd.

Wat een cop-out.



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 13-11-2002 19:25 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hehe


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-11-2002 21:44 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Laat ik dan maar eens op dit topic reageren aangezien ik de aanstichter ben van al deze elende .

Ik vind het hele verhaal uiteraard voordelen en nadelen hebben. Ik zal beginnen bij de nadelen:
Het stelen is iets wat me niet aanstaat. Posi zegt dat je daar de winkel eigenaren mee dupeerdt maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als een winkel/bedrijf minder winst maakt dan vliegen er gewone werkers uit als logisch gevolg hiervan.
Ook vind ik het globaal iets teveel ruiken naar parasiteren. Zelf bijvoorbeeld niet willen betalen voor een slaapplaats maar wel slapen bij mensen die er wel voor betalen. Of zelf geen TV maar wel TV kijken bij mensen die er een hebben.

En nu de voordelen:
Voor mijn gevoel ontkom je op deze manier aan iets dat rot is tot op het bot...de kapitalistische samenlevening. De mens maakt de hele wereld kapot, alleen door teveel te consumeren. Ik had net een gesprek met iemand die het belachelijk vond om te betalen voor de hoeveelheid afval die hij produceerde. Ik ben het daar niet mee eens want op die manier vertraag je het consumeren. Al is het maar een klein beetje.
Dan moet ik toch nog even terug komen op het stelen. De andere kant van de medaille is wel dat de kapitalistische maatschappij wel van de gewone mens steelt. De winkels worden duurder als gevolg van de economie...de gewone mens kan daar niks tegen doen. Hij moet gewoon mee met de stroom. Als je een belasting formulier verkeerd invult, en daar bedoel ik mee dat je teveel betaald omdat je bepaalde masen in de wet niet kent (wat is aftrekbaar en wat niet, etc.) dan krijg je dat geld niet terug. Maar als de belastingdienst je teveel geld terug krijgt dan kun je maanden na dato nog opdracht krijgen om het volle bedrag terug te moeten storten (als de meesten het al uit hebben gegeven).
En dan het betalen voor onderdak, voedsel en medicijnen. Een concept wat, als je er goed over nadenkt, pure waanzin is. Vooral als je kijkt naar de prijs van deze goederen. Waarom zou je moeten betalen om in leven te blijven? Kortom, mijn mening is dat we aan alle kanten genaait worden en misschien wordt het eens tijd dat we terug naaien.
En dan als laatste. En dit staat totaal los van de goody-two-shoes factor. Volgens mij is het gewoon een enorm avontuur. Posi is in de zomervakantie op reis gegaan door Belgie, Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden. Zomaar, zonder iets te regelen en zonder afhankelijk te zijn van geld en andere wereldse zaken (nou ja, een klein beetje afhankelijk dan). En ik kan hier alleen voor mezelf spreken maar ik geloof dat er meer mensen zijn die die mening delen maar, ik voel toch vaak een leegte in mijn leven. Doordeweeks werken en school in het keurslijf en in het weekend vluchten, zo hard je kan. Dus lijkt me dat crimethinc gedoe een ideale oplossing om die leegte te vullen. Ik wou dat ik het lef had.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-11-2002 11:25 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Op dit moment is het zo dat men geld nodig heeft, als je van vandaag op morgen al het geld weg zou nemen, hoe graag iedereen dat zou willen zou er onmiddelijk ruilhandel (drie kroppen sla en een koe voor een geweer of zo), de mens is nog niet ver genoeg om zonder geld te kunnen overleven, het monetair systeem is verkeerd, oneerlijk, bron van oneindig veel kwaad maar ook helaas onontbeerlijk voor de maatschappij op dit moment.

Ik eet nooit meer bij mcDonalds/Burger King/Pizza Hut etc., dit doe ik omdat ik weet dat die irritante bedrijven zo ongelofelijk veel miljoenen verdienen dat ik weiger daar nog geld bvij te gaan doen, dan loop ik maar vijf straten om als ik munchies heb, maar dan vind ik tenminste een friture of zo die gerund wordt door mensen.

Ik ben geen vegetarier, ik heb er wel veel over nagedacht maar uiteindelijk ben ik een eikel en vind ik gewoon vlees/vis veel te lekker. Misschien dat er een dag komt dat ik het opgeef, maar dan zal er iets moeten veranderen wat ik nog niet kan voorzien.

Ik denk niet dat stelen een manier is om deze corrupte samenleving de das om te doen, zoals iemand al zei hebben de grote multinationals altijd een budget voor dat soort dingen. Als mensen verder uit vuilnisbakken willen eten is dit hun goed recht en zal ik ze niet tegenhouden maar of dit echt constructief is bij maatschappijkritiek, men leeft immers van de dingen die met teveel geld zijn aangeschaft, zonder al dat verspilde geld had men dan niets te eten...

Als je echt buiten de maatschappij wil staan, als lichtend voorbeeld wil dienen voor een beter maatschappelijk systeem dan zullen de mensen toch zelfvoorzienend moeten worden en ergens in the middle of nowhere aan hun eigen utopia gaan werken.

Ik steun mensen die de samenleving tot iets mooiers en beters willen maken (ben zelf vaak genoeg uitgemaakt voor hippie alleen omdat ik fuck war op m'n tas heb staan )
Maar ik denk dat er toch een radicale gebeurtenis moet zijn die de mensen wakker schud, zoiets als project mayhem maar dan zonder mensenlevens te beschadigen.

Materialistische dingen zijn uiteindelijk niet het belangrijkste, maar mensen zijn er zo aan gewend geraakt dat ze ervoor zullen vechten.

Sorry if this post did not make any sense


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-11-2002 21:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

it made sense, dont worry

hier een stukje uit een crimethinc. zine:

Without our chewing gum, no one will want to kiss you. Without our deodorant, no one will want to touch you. Without our lipstick, you won't catch anyone's eye. Without our athletic shoes, you won't be able to keep up with the guys. Without our cigarettes, sophistication escapes you. Without our cleaning products, no one will want to come home to you. Your children won't have any games to play without our toys and cartoons. She won't enjoy the date unless you take her to see one of our movies. The fun hasn't really started until you have our beer in your hand. How can you feel free and alive without our new sports car? Consider all your leisure time activities, and you'll see: you're not having fun unless you're paying for it.

We play on your insecurities, on your fears and anxieties. There are products for every human activity, even sex, because the things that are > natural and free are not good enough without our synthetic supplements. Eventually you're so conditioned that you'll pay for the most useless of products, just to be paying for something. And should you ever try to step outside our system, you'll see that we really have made it impossible to be a human being without our products: you must pay to eat, pay to sleep, pay to keep warm, pay for a space just to exist.



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 10-11-2003 23:47 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

*tik*

..voor de nieuwkomers.. misschien.. of niet..


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 11-11-2003 17:03 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 14-11-2003 12:54 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

m'n pa 'dumpsterdde' laatst wat Pink Floyd en Hendrix LPs


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen