Wat je krijgt is een eclectische mix van zware (death) metal, klassiek, epische heavy metal, barokke arrangementen met wat progressieve en folky toetsen. Ik zou zeggen dat de aanpak een beetje Opethiaans of Septic Flesh achtig is, met ook een sterk soundtrack gevoel (denk John Williams). In een woord: episch. Het begin van “The Tyranny of Imagination” na die dreigende opbouw wekt elke keer weer een enorme indruk.
“Veil of Imagination” is gere-released door Century Media, naar ik begrijp met een cover van “Seventh Son of a Seventh Son” als bonus erbij (moet je wel de CD kopen, is niet te streamen, al trof ik m wel op youtube aan).
Wat mij betreft een absolute moderne klassieker, ik hoop dat we nog veel meer van ze gaan horen.
[Dit bericht is gewijzigd door M. op 27-12-2020 14:39]
Wat je krijgt is een eclectische mix van zware (death) metal, klassiek, epische heavy metal, barokke arrangementen met wat progressieve en folky toetsen. Ik zou zeggen dat de aanpak een beetje Opethiaans of Septic Flesh achtig is, met ook een sterk soundtrack gevoel (denk John Williams). In een woord: episch. Het begin van “The Tyranny of Imagination” na die dreigende opbouw wekt elke keer weer een enorme indruk.
DJ @ Metal Messiah Radio
Ralph
GROTE ENGE TOR
Posted 28-12-2020 15:01 by Ralph (Speciaal lid)
Briljante band, geniale plaat. Sleep at the Edge of the Earth was al retesterk, maar dit is echt een meesterwerk. Zelden een plaat zo lang na release nog zo vaak gedraaid.