|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Mercyful Fate - nuns have no fun. Omdat die eigenlijk beter is dan de eerste full length melissa, imo. Protector - misanthropy, om dat dit de beste release van Protector is, imo. Euhm... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Leuk. Wat me zo invalt: Reverend Bizarre - Harbinger of Metal en Return to the Rectory. Allebei langer dan een uur, maar goed. Slo Burn - Amusing the Amazing. Want 'Pilot the Dune'. Jesu - Silver Goatsnake - Dog Days. Want 'Heartbreaker' en 'Raw Curtains' Wolves in the Throne Room - Malevolent Grain Hexvessel - Iron Marsh Summoning - Night Shade Forests en Lost Tales |
|
quote: Zeer zeker Van Katatonia ook Sounds of Decay vind ik persoonlijk... Mijn toevoegingen Ancient - Trolltaar Abigor - Orkblut Dark Funeral - Dark Funeral Demonic - Lead us into darkness Gehenna - First spell Mayhem - Wolf's Lair Abyss Lifelover - Dekadens Vintersemestre - Jaaverisaatana [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 28-03-2021 14:26] |
|
Wolf's Lair Abyss is ook een goede! En eigenlijk mag Deathcrush dan ook niet ontbreken. Sounds of Decay vind ik zelfs beter dan Brave Murder Day, helemaal mee eens! En Orkblut inderdaad. Dodheimsgard - Satanic Art Emperor - Debuut EP Burzum - Aske [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 28-03-2021 14:44] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Wordt Jhva Elohim Meth niet als EP beschouwd? quote: Verder zou ik de volgende willen toevoegen: - The Devil's Blood - Come, Reap (!!!) - Griftegård - Psalmbok - Bølzer - Aura - Anathema - The Crestfallen EP - Anathema - Pentecost III - My Dying Bride - The Thrash Of Naked Limbs [Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 28-03-2021 14:52] |
|
Iron Maiden - Soundhouse Tapes Want lekker rauw geluid toen nog. Zelfde reden waarom de debuut EP van Mercyful Fate ook zo gaaf is. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Hellhammer en Celtic Frost natuurlijk |
|
Vader - The Art of War: meest geluisterd release van de band, introductie van prominentere rol voor keys in het geluid. Nuclear Assault - Game Over: gaafste release van de band imho. Madball - NYHC EP: 10 minuten van het gaafste van de band. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote: Heruitgave van de demo volgens mij. Vandaar het 'The Revival'. Maar ik heb hem hoofdzakelijk weggelaten omdat ik hem vooral uit historisch oogpunt waardeer. Hun debuut overklast dit toch wel op alle fronten. Die Anathema's zijn wel goed ja! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Aangezien de Mercyful Fate - Nuns EP al genoemd is. Nasty Savage - Abstract Reality. OverKill - Fuck You Sacred Reich - Surf Nicaragua Possessed - Eyes of Horror Sodom - In the Sign Of Evil Cathedral - Static Majic Dismember - Pieces Nevermore - In Memory Metallica - $5.95 Garage Days.... bub |
|
Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot for New Zerø Kanada Alice In Chains - beide ep's ... hoe de hazen lopen ... |
|
Venom - warhead (met seven gates of hell) |
|
quote: Dit is toch gewoon een full lenght album ? Bedoel je the Plague ? |
|
quote: Ja precies. Verwarrend, want het nr Game Over staat op die EP. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Nine Inch Nails - Broken Een enorme stap voorwaarts ten opzichte van Pretty Hate Machine en een klassiek nummer in de vorm van Wish. En deze natuurlijk: [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 28-03-2021 17:46] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Jesu - Silver (ik zie nu net dat zodiac lung ook hem heeft genoemd) Hier is toch wel het moment dat Justin Broadrick echt een perfecte combinatie van shoegaze en metal neerzet. De brug tussen het nog redelijk logge en fenomenale Godflesh-achtige debuut en het meer dromerige en bloedmooie Conqueror. Het titelnummer is mijn favoriete Jesu-nummer. Meshuggah - I Meshuggah staat natuurlijk al bekend als een redelijk vooruitstrevende metalband, maar hier zoekt de band echt meer zijn experimentele kanten op. Voor mij voelt dit als een voorstudie van Catch Thirtythree, wat mijn favoriete Meshuggah-plaat is. Alcest - Le Secret Misschien niet fantastisch (vooral vergeleken met later Alcest-werk), maar absoluut belangrijk voor die ontwikkeling. Niet-metal: Blues Pills - Bliss / Devil Man Meer pijnlijk, deze EP's. Omdat ze fantastisch zijn en het op de opvolgende studioplaten helemaal verkeerd ging. Echt verspilde potentie. Niet-metal: Burial - Kindred Burial bracht met Untrue al een electronic-klassieker uit, maar hier is zijn melancholische, krakende en nachtelijke sound nog wat beter. Deathspell Omega - Kenose/Diabolus Absconditus/Chaining the Katechon/Mass Grave Aesthetics/Drought Deathspell Omega is gewoon erg goed in lange nummers schrijven en komt dan ook in het EP-format erg sterk uit de hoek. Fluisteraars / Turia - De Oord Twee Nederlandse blackmetalbands in absolute topvorm. Hier hoor je absoluut verkenning van het geluid van allebei de 2020-studioalbums. Gorguts - Pleiades' Dust Hoe ''belangrijk'' deze zal gaan worden is nog afwachten, aangezien er nog geen opvolgende release is. Toch is deze EP duidelijk verkenning van nieuwe territoria voor Gorguts en ik ben ontzettend benieuwd hoe dat verder gaat. Niet zo belangrijk, maar een schoolvoorbeeld van een EP als visitekaartje: Niet-metal: Hatchie - Sugar & Spice Heerlijke dream pop-EP die ik heel veel heb geluisterd, met evenveel ''dream'' als ''pop. Dit is The Sundays, Lush, The Cranberries en Cocteau Twins meets Taylor Swift. Niemand minder dan Robin Guthrie van Cocteau Twins sprak zijn waardering uit voor Hatchie en remixte zelfs een track. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 28-03-2021 19:46] |
|
quote: Catch-33 is dan wel niet mijn favoriete Meshuggah-plaat, maar 'I' is inderdaad een zeer noemenswaardige EP. Minstens even richtinggevend vind ik 'Irony Is A Dead Scene' van The Dillinger Escape Plan. Die scharniert echt keurig in hun discografie, zogezegd. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Leuk topic, al een paar mooie gezien! Mij schieten er drie te binnen: Marduk - Iron Dawn Deathspell Omega - Kénôse vanwege de overgang naar modern geluid. Deathspell Omega - Drought vanwege de kwaliteit een hoogtepunt Edit: Mike was me voor met DSO [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 28-03-2021 19:41] "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Cradle of Filth - Vempire. Das toch zo ongeveer de bekendste metal ep, is het niet? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Kan best. Heb hem nooit gehoord en zal hem nooit horen ook. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
+1 "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Hun debuutalbum Gala is stiekem een compilatie van drie te gekke EP's. En in het zelfde straatje zijn de vier EP's van My Bloody Valentine die gebundeld zijn op EP's 1988-1991 ook echt fantastisch. +1 voor Kénôse. Ik vond dat echt een openbaring toen die uitkwam. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Queensryche - Queensryche Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Verder: Bergthron - Uralte Gedanken Fear Factory - Fear Is The Mindkiller Marilyn Manson - Smells Like Children Samael - Rebellion Savatage - The Dungeons Are Calling Tool - Opiate Vintersorg - Hedniskhjärtad Vox Clamatis in Deserto |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |