IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Mental Cruelty - blackened deathcore (DE)
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-05-2021 10:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ontdekte dit vanochtend tot mijn grote vreugde in mijn Tidal-suggesties.

Ik noem dit maar "blackened deathcore" want het heeft diverse elementen van beiden genres.

- Homoseksuele videoclips met desolate bossen, check.
- Homoseksuele gespierde lichamen besmeurd met emmers nepbloed, check
- Blastbeats over riffs in typische blackmetal mineur, check.
- Putgrunts, check.
- Slams en beatdowns, check

Met als bonus onnodig geshred dankzij gastgitarist Yo Onityan en daarbij overgeproduceerde orkestklanken op de achtergrond.



https://www.mentalcrueltyofficial.com/

Ik trek het goed (maar niet te lang want de iets te goede productie wordt snel irritant)



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-05-2021 19:25 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Die orkestrale deken bederft het voor mij behoorlijk. Een accentje hier of daar, prima (nou ja, prima, ik kan het door de vingers zien) - maar dit... Raar subgenre vind ik dit altijd. Er zitten altijd wel passages in waar ik mee vooruit kan, maar die botsen dan weer enorm lelijk met de (bijvoorbeeld) orkestrale passages. Het wordt dan zo'n onsamenhangend geheel. Alsof je een meergangen-menu gaat eten en dan na een moot zalm ineens een frikandel geserveerd krijgt, gevolgd door M&M's en dan Chicken Phal.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 28-05-2021 19:29]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-05-2021 19:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Niet persé mooi, maar wel knap en toch ook wel lekker. Nee, gewoon wel mooi, mede juist door de techniek. Techniek kan ook iets mooi maken, vinnik dan. En wat lijkt die gast hier op Theo Loomans van Asphyx RIP



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-05-2021 19:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

En verhip, ik dacht, die gozer zou zo bij Rings of Saturn kkunnen meespelen en hoppa daar doet ie ook gastsolo's voor hehe


When your people matter, menstrual health matters


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-05-2021 22:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, dit klinkt wel aardig op t eerste gehoor maar het is natuurlijk zo duister als het weer komend weekend. Het is vooral ook heeeeel erg Duits om de een of andere reden. Een soort Dimmu Borgir meets Excrementory Grindfuckers (minus de samples en poging-tot-humor), of zo. En ik mis riffs. I’ll pass


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 28-05-2021 22:50 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Geef maar hier Snaack, ik word er wel warm van


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-06-2021 9:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2021 19:25 schreef Negatieveling het volgende:
Die orkestrale deken bederft het voor mij behoorlijk. Een accentje hier of daar, prima (nou ja, prima, ik kan het door de vingers zien) - maar dit...


Yeap. Ik zit me er gewoon aan te ergeren. Zonde, want ik vind die combi van black met deathcore wel lekker.

quote:
Op 28 mei 2021 22:36 schreef M. het volgende:
Ja, dit klinkt wel aardig op t eerste gehoor maar het is natuurlijk zo duister als het weer komend weekend.


Hahaha.

quote:
Het is vooral ook heeeeel erg Duits om de een of andere reden.


Scherp. Die voel ik ook. Ik kan alleen niet precies duiden wat het dan zo Duits maakt.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-06-2021 0:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hoezo zou dit Duits klinken?

Verder juist goed dat die atmosferische melancholie permanent wat toevoegt aan deze doorgaans vaak klinische stijl.

Of dit gaat beklijven? Geen idee nog.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-06-2021 12:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind het super sterk werk


signature


WieNietLiefIsIsStout
N.E.C.
Usericon van WieNietLiefIsIsStout
Posted 21-06-2021 17:07 by WieNietLiefIsIsStout Wijzig reactieProfiel van WieNietLiefIsIsStoutQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2021 22:36 schreef M. het volgende:
Ja, dit klinkt wel aardig op t eerste gehoor maar het is natuurlijk zo duister als het weer komend weekend. Het is vooral ook heeeeel erg Duits om de een of andere reden. Een soort Dimmu Borgir meets Excrementory Grindfuckers (minus de samples en poging-tot-humor), of zo. En ik mis riffs. I’ll pass



Wat een negatief gezeik zeg, ga je mond spoelen man. Code was toch je favoriet? Ga daar negatief over zeiken man. Dit heeft niets met Black te maken. Een klassiek album op Death Metal gebied.


N.E.C. Weer trekken wij ten strijden voor rood, zwart en groen.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 21-06-2021 17:09 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Heer Krieg!


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


Chainsmoker
Usericon van Chainsmoker
Posted 27-06-2023 13:48 by Chainsmoker Wijzig reactieProfiel van ChainsmokerQuote dit bericht

De nieuwe plaat... holy shit ben halverwege maar dit is voor mij nu al een grote kanshebber voor album v/h jaar. De vergelijking met Lorna Shore is denk ik snel gemaakt, maar de breakdowns zijn hier veel minder geforceerd en het geheel klinkt voor mij allemaal veel natuurlijker.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-06-2023 17:56 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Zin in


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 27-06-2023 21:13 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Jezus ik ben echt behoorlijk uitgekeken op die artwork van Mariusz Lewandowski. Iedere band en z'n moeder heeft tegenwoordig iets van hem op een CD staan.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-06-2023 9:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Klinkt echt heel vet, maar teringjantje wat een kutnaam voor een band.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen