IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Dream Theater topic deel 2 Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2021 11:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En verder.

https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4424/20

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-08-2021 12:00]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-08-2021 11:57 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

De andere is nog niet eens vol man.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2021 11:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Welles


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-08-2021 11:59 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En je openingspost voldoet niet aan de Wimlijnen.

Zo ontbreekt er al een link naar het vorige tipok.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 12-08-2021 11:59]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2021 12:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

nee hoor


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2021 12:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Maargoed, een nieuwe teaser dus:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-08-2021 15:05 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Volledig nummer. Ik vind het een erg tof nummer.




De videoclip met vervelend 2 minuut durend intro. Audiokwaliteit klinkt hier wel minder.



[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 13-08-2021 15:22]


bub


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-08-2021 15:43 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Meh

Drums blijven heel erg gevoelloos overkomen. En de zanglijnen van LaBrie zijn echt ongeïnspireerd.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 13-08-2021 18:12 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Effe geluisterd, zonder video dus. ook ik vind het een gaaf nummer.

Zang vind ik ook prima, Af en toe een beetje Devin Townsend invalshoek qua effecten en geluid, maar ook de nuances heeft dhr LaBrie weer prima kunnen tackelen.. ik vind hem sws erg goed in het nabootsen van stemgeluiden.


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 13-08-2021 18:12]


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-08-2021 8:34 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind t niet slecht, maar er zit geen vernieuwing in, alle bekende DT elementen weer op een rij. Het raakt me niet meer, en dat ligt niet eens aan DT maar aan t feit dat er bij mij gewenning en verzadiging is opgetreden. Toch wel jammer dat muzikanten van hun niveau niet wat meer de modernere prog- en shredelementen om zich heen observeren en incorporeren. Als je zoveel uur per dag met muziek bezig ben, kan ik me niet voorstellen dat je niet allerlei stijlelementen wilt meenemen in je muziek. Of gebeurt dat dan niet omdat t een groot commercieel vehikel met traditionele platenmaatschappij erachter is etc?


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2021 9:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2021 8:34 schreef Fusion het volgende:
Of gebeurt dat dan niet omdat t een groot commercieel vehikel met traditionele platenmaatschappij erachter is etc?


Zat die druk van het label er destijd niet behoorlijk op bij Falling Into Infinity? En hebben ze dat niet laten schieten omdat het toch niet zo succesvol bleek?

Staat me vaag iets van bij.

Dat nieuwe nummer is trouwens prima te doen. Ik ben benieuwd naar de rest van het album.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-08-2021 11:21 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 14 augustus 2021 9:59 schreef XXL het volgende:
Zat die druk van het label er destijd niet behoorlijk op bij Falling Into Infinity?


Dit schrijft Mike Portnoy over het maken van Falling Into Infinity (van zijn site: FAQ over de plaat):

MP: Yes, slightly. It *was* a blatant attempt at radio success - I can't deny that. But I can't say it was the direction *I* wanted the band to go in. We kinda had our hands tied by the label and were in a very vulnerable situation. All of our key people at Elektra had been let go, so we were dealing with all new people who couldn't care less about Dream Theater and would not give us a green light until we played their game and delivered some songs that they could understand. They also would not drop us from the label when we asked them to, so we had no choice but to play their game and hope they were right. They turned out to be wrong and finally came to their senses this time around and let us do things our way. There were a few good songs on Infinity (Just Let Me Breathe, New Millennium, Lines In The Sand), but if we didn't have the label and Kevin Shirley and Desmond Child involved, I would have made a COMPLETELY different record.


Dus ja, er lijkt best wat druk te zijn geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 14-08-2021 11:22]



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-08-2021 12:02 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Leuke FYI, dit stukje is opgenomen tijdens het schrijven van Falling into Infinity en zou voor die plaat gebruikt worden. Maar we weten allemaal wat hiermee is gebeurd.

*Dit is dus nog met Derek Sherinian op de keys.



[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 14-08-2021 12:02]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2021 12:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Derek Sherinian.

Ook een geweldige toetsenist eigenlijk. Laatste keer dat ik die live aan het werk heb gezien was als toetsenist bij Billy Idol.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-10-2021 18:59 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nieuwe nu op staan. Klinkt best aardig. Sowieso beter dan de laatste twee platen. Maar dat was ook niet heel lastig imo. Het is te merken dat LTE3 is geschreven voor dat JP en JR hieraan begonnen. Mike Mangini krijgt echt een stuk meer ademruimte dan voorheen. Nog steeds onvoldoende naar mijn mening, maar het klinkt nu "levendiger". Ook merk ik dat de muzikale frasering terug in de tijd is gegaan. Waar deze op recenter werkt meer "houterig" en "hak op de tak" is, is dat bij deze een stuk minder. Dat merk je bijvoorbeeld bij "Transcending Time". Die had zo op "Six Degrees of Inner Turbulance" gekund. Ik ben benieuwd hoe deze het doet na een paar luisterbeurten.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-10-2021 19:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Issie al uit ja? Ik dacht de 22e pas.

Of zit je ons gewoon even jaloers te maken omdat jij hem al wel hebt?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-10-2021 19:42]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-10-2021 19:50 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Hahaha, vast!

De 2 nummers die tot nu toe zijn vrijgegeven bevallen mij in ieder geval enorm goed.

6doit, welke disk ? Maakt nogal wat verschil uit.


lampje


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-10-2021 20:05 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ja, heb hem gepreordered, zeker. Maar nog niet binnen. Staat echter wel al op de meer lugubere torrentsites.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-11-2021 22:52 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

De plaat nu anderhalve week kunnen laten inwerken. Ik vind hem echt supergaaf. Sommige zoete stukjes waren wel even wennen, maar meer dan genoeg metal om te compenseren En tjonge, wat zit alles goed in elkaar. Compositorisch bedoel ik dan.

En dat beginstuk van de titeltrack, echt supervet stuk.

Hoop toffe bass-sounds, ik ben wel benieuwd naar dat pedaal dat hij gaat uitbrengen (zie interview op frontpage).



lampje


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-05-2022 9:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Goed optreden gisteren in AFAS met een prima setlist.
Mooie show met veel videovermaak. Volle bak ook.

Ik vond de heer LaBrie wel weer ouderwets matig bij stem maar dat ben ik onderhand wel gewend. Op de vorige tour ging het een dag later in duitsland wat dat betreft stukken beter. ik hoop dat ik dat geluk vanavond weer heb.

Devin Townsend als support heb ik een paar nummers de kans gegeven maar blijft nogsteeds hangen in de hoek van 'niet mijn ding'.

Na afloop boven in de kleine zaal nog even gekeken naar Cobra The Impaler. Opzich aardig maar dat was het dan ook wel. Dat die zaal boven een verschrikkelijk sfeerloos en vervelend galmhok is werkt ook niet echt mee.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-02-2023 14:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zo maar eens omkleden en richting Tilburg voor DT.

Vooraf nog ff patatten eten bij die knakker met de lekkere patat van zelfgesneden eerpels.

Geen idee meer hoe hij heet maar zit op de hoek bij het pleintje waar KFC zit en waar je de winkelstraat in loopt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-02-2023 19:04 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ja Bram is goeie!

Show was zeer matig. Had een kaartje voor nop en ik woon op vijf minuten fietsen van 013, anders was ik echt niet gegaan. Je zal hier maar 70 euro voor hebben betaald... Setlist was compleet ruk, Labrie kan niet zingen, en een drumkit met maar 1 kick en een paar toms? Dondertyfstraal een eind op.

Dream Theater van 1986 tot en met 2010 blijft een van mijn favoriete bands en een inspiratie voor mij als muzikant. Maar wat ze nu doen... nee.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-02-2023 11:55 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

https://twitter.com/greetzMike/status/1624884108101812225

Dit is far beyond tenenkrommend. Kap er dan gewoon mee.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-02-2023 12:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wow, wat erg. De brie is nu wel echt een stinkende camembert geworden die goed uit is gedroogd.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2023 13:44 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Hij zou met Lars Ulrich en Burzum een band moeten beginnen. Met Kerry King op gastsolo's


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-02-2023 14:17 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

The count neemt de teksten voor zijn rekening?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen