IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Bands waar je niet naar luistert omwille van het artwork
mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 01-09-2021 8:03 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-09-2021 8:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



Maar oeh, voor artwork ben ik wel al een stuk gevoeliger dan voor een artiestennaam. Op een slechte albumcover (slecht in welke zin dan ook) durf ik wel afknappen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-09-2021 9:53 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Dat heb ik vaak juist omgekeerd. Als het artwork ècht slecht is, maar wel professioneel uitgevoerd, ben ik toch altijd wel benieuwd. Levert overigens maar zelden een positieve verrassing op.

Artwork in algemene zin is vaak wel een goede genre-indicator en dan kan ik op basis daarvan al veel albums aan me voorbij laten gaan.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-09-2021 10:03 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2021 9:53 schreef Negatieveling het volgende:
Dat heb ik vaak juist omgekeerd.

Artwork in algemene zin is vaak wel een goede genre-indicator en dan kan ik op basis daarvan al veel albums aan me voorbij laten gaan.


+1

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 01-09-2021 10:03]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2021 10:11 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Heb hem wel geluisterd, maar vond het niet veel aan. Echt afschuwelijk wansmakelijk artwork van Boone Naka.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-09-2021 10:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Welke band is dat? Ik ben juist superbenieuwd door dat artwork!

quote:
Op 1 september 2021 9:53 schreef Negatieveling het volgende:
Artwork in algemene zin is vaak wel een goede genre-indicator en dan kan ik op basis daarvan al veel albums aan me voorbij laten gaan.


Dit ja. Als iets eruit ziet als power metal, grind, brakke black, moderne prog of Amon Amarth neem ik de moeite niet.







one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2021 10:43 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-09-2021 10:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Daar luister ik dan weer niet naar omwille van het genre.

Wel een leuke cover van Siouxsie!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-09-2021 11:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die cover (van Siouxsie dan, niet de albumcover) is idd echt vet. Hun eigen muziek dan weer minder.

quote:
Op 1 september 2021 9:53 schreef Negatieveling het volgende:
Levert overigens maar zelden een positieve verrassing op.



Voor de duidelijkheid: ik ben wel erg van de melige covers ("melig" als in "Cunthunt 777-melig") en dergelijke. Maar ik knap wel gemakkelijk af op artwork die ik gewoon slecht vind.

quote:
Artwork in algemene zin is vaak wel een goede genre-indicator en dan kan ik op basis daarvan al veel albums aan me voorbij laten gaan.

True. Werkt uiteraard ook omgekeerd: een veelzeggende albumhoes zorgt er sneller voor dat het in de playlist terechtkomt. Zoiets als Madballs Set it Off of de drie miljoen andere hoezen die dat sfeertje uitademen. Da's al bijna meteen raak.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-09-2021 11:28 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Bonded by blood van Exodus ziet er ook niet uit. Ondertussen wel een van de vetste thrash platen ooit




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 01-09-2021 11:29]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-09-2021 12:18 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Ik snap sowieso niet waarom covers in het internet tijdperk nog een dingetje zijn om een plaat wel of niet te luisteren. Eén klik met de muisknop en je luistert... en hop met de volgende klik is het weer weg.

Vroeger daarentegen, toen je nog moest bladeren door de platenbak bij het nieuw binnengekomen spul en die plaat vervolgens door iemand op een draaitafel moest laten leggen om 'm te kunnen luisteren, was je wat selectiever met de keuze en deed een hoes je wel of niet beslissen een plaat een luisterbeurt te gunnen. Behalve natuurlijk bij bekende namen met een lelijke hoes.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-09-2021 12:35 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zo lelijk en apart dat het toch aantrekkelijk wordt.

quote:
Op 1 september 2021 10:11 schreef Dypfrys het volgende:

Heb hem wel geluisterd, maar vond het niet veel aan. Echt afschuwelijk wansmakelijk artwork van Boone Naka.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 01-09-2021 12:37 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Hoe vaak ik vroeger op basis van artwork een miskoop heb gedaan...

Vooral death metal, daar zijn de hoezen gaver dan de muziek


Hafgufa


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2021 13:02 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2021 12:18 schreef BongoBongo het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom covers in het internet tijdperk nog een dingetje zijn om een plaat wel of niet te luisteren. Eén klik met de muisknop en je luistert... en hop met de volgende klik is het weer weg.

Vroeger daarentegen, toen je nog moest bladeren door de platenbak bij het nieuw binnengekomen spul en die plaat vervolgens door iemand op een draaitafel moest laten leggen om 'm te kunnen luisteren, was je wat selectiever met de keuze en deed een hoes je wel of niet beslissen een plaat een luisterbeurt te gunnen. Behalve natuurlijk bij bekende namen met een lelijke hoes.



Het wel of niet klikken bij zoveel aanbod is bij mij wel vaak afhankelijk van hoe de cover eruit ziet. Het blijft toch een visitekaartje.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-09-2021 15:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat ^


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2021 17:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Een beetje streamingdienst of bijvoorbeeld een joetjoep bepaalt zelf wel wat jij leuk vindt dus die covers zijn anno 2021 totaal nutteloos.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-09-2021 19:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2021 13:02 schreef Dypfrys het volgende:
Het wel of niet klikken bij zoveel aanbod is bij mij wel vaak afhankelijk van hoe de cover eruit ziet. Het blijft toch een visitekaartje.


Zeker weten.

Die plaat van Gulch heb ik dus op basis van het artwork juist wel gecheckt. Mooi vind ik het niet, maar er is wel aandacht aan besteed en het is uitgesproken. Dan verwacht ik van de muziek ook iets anders dan doorsnee tsjak-boem metal. Het viel me toch wat tegen, vooral omdat ik (hier?) een Catharsis-referentie had gelezen die wat mij betreft niet werd ingelost. Maar het artwork vond ik dan toch wel uitnodigend en het past toch ook zeker wel bij de muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-09-2021 19:50]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-09-2021 17:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-09-2021 20:08 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Hoe voel je je daar bij?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-09-2021 9:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2021 10:11 schreef Dypfrys het volgende:

Heb hem wel geluisterd, maar vond het niet veel aan. Echt afschuwelijk wansmakelijk artwork van Boone Naka.


Ik kan niet wegkijken. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hele vette artwork.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-09-2021 9:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2021 19:49 schreef Negatieveling het volgende:
Het viel me toch wat tegen, vooral omdat ik (hier?) een Catharsis-referentie had gelezen die wat mij betreft niet werd ingelost.
Gulch heeft aangekondigd ermee te stoppen. Kijk wat je aangericht hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 05-09-2021 9:51]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 05-09-2021 9:58 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Kwestie van hate it or love it bij Gulch.

Hoezen van Pantera kunnen ook minder lelijk. Net als het lettertype.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-09-2021 10:09 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Logo met kogelgaten, want redneck, hehe.

Met zo'n boor, ik moet altijd aan Fulci denken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-09-2021 10:43 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2021 9:51 schreef BenKnuckles het volgende:
Gulch heeft aangekondigd ermee te stoppen. Kijk wat je aangericht hebt.


Sorry man.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-09-2021 16:00 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 5 september 2021 9:07 schreef Dirge for november het volgende:
Ik kan niet wegkijken. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hele vette artwork.


+1

Jammer dat ze er mee stoppen trouwens, maar die hebben toch weer een reünie binnen de komende tien jaar.

quote:
Op 4 september 2021 17:50 schreef Fusion het volgende:



Ik zie bij deze echt de meeting met de hoestekenaar voor me:

Hoestekenaar: "Wat is de bandnaam?"

Band: "Defacement"

Hoestekenaar: "OK, ik weet genoeg."

Band: "Wil je niet meer weten over het conce.."

Hoestekenaar: "Neeneenee, komt helemaal goed!!!"

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 05-09-2021 16:01]



Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen