IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : "Fluctuations" - Mystic feat Koen Mattheeuws of Primal Creation
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2021 16:21 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

De eerste echte single van Mystic ooit, met Koen (Ktulu) op vocalen. Ik ben super benieuwd wat jullie (minus Slegthyd uiteraard) er van vinden. Is dit ondanks dat t nog een demo is van voldoende niveau om ter recensie naar een paar usual websites te sturen? Of ehmmm "vooral doorgaan...."



When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 20-09-2021 16:33 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Ik vind het niet slecht, hoog Death gehalte nmbm.

De zang vind ik iets te schel ergens in het hoog/mid hoog irriteert er wat


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-09-2021 6:22 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Inhoudsloze eenheidsworst.

Vooral doorgaan, want er is een gigantische markt voor schijnbaar.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 21-09-2021 8:49 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hoe heb je de vocalen bewerkt?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-09-2021 8:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Bongo: dank! Ja Death is een grote invloed op mij geweest in mijn jonge jaren. En de zanglijnen zijn best wel Chuckiaans. De zang van Koen is natuurlijk geen Chuck, maar zit wel enigszins in dezelfde hoek, beetje. Waar stoort het je? In de gitaren? De zang? Totaal mix?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-09-2021 8:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 september 2021 8:49 schreef Dypfrys het volgende:
Hoe heb je de vocalen bewerkt?
Bedoel je de vocoder? OF de gewone zang?


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 21-09-2021 9:28 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 8:57 schreef Fusion het volgende:
Waar stoort het je? In de gitaren? De zang? Totaal mix?



In de zang met name de klinkers, bijv op 0:54 'reality'

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 21-09-2021 9:29]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-09-2021 9:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2021 16:21 schreef Fusion het volgende:
De eerste echte single van Mystic ooit, met Koen (Ktulu) op vocalen. Ik ben super benieuwd wat jullie (minus Slegthyd uiteraard) er van vinden. Is dit ondanks dat t nog een demo is van voldoende niveau om ter recensie naar een paar usual websites te sturen? Of ehmmm "vooral doorgaan...."



Volgens mij had je hier al eerder een instrumentale track van gepost? Ik vind de compositie erg goed maar van een mix is wat mij betreft echt nog geen sprake. Dit is een demo.

Ik weet niet wat je met de leadzang hebt gedaan maar dat doet echt pijn aan mijn oren. Dat klinkt alsof dat nog amper ge-edit is.

Ik zou de sibilanten daar zeker nog uit knippen. Misschien werkt een de-esser ook. En daar mogen nog wel wat irritante frequenties uit genotched worden, de zang is net te "nat" zeg maar. Het gebied rond de 3-4k is echt problematisch.

Klinkt alsof daar verder nog weinig processing aan gedaan is. De partij is te dun en klinkt alsof het los staat van de mix. Je hebt geprobeerd dat op te lossen door het volume te verhogen maar dat is niet de manier, imho.

Fix eerst de bron door het netjes te editten. Zonder plugs zou het al (solo) redelijk moeten klinken. Wat mij vaak geholpen heeft in mixen: een send naar een compressor op een FX channel. De compressor HARD laten werken. Snelle attack (je wilt het gehele signaal compressen), lange release (de compressor moet gewoon de hele tijd werken), hoge ratio (het moet echt superplat worden).

Dit channel kun je dan met de dynamische partij mengen. Instant presence en loudness!! Dit trucje werkt met alle instrumenten. Ik deed dat standaard met gitaar en de drumbus (of alleen kick/ snare/ toms)

Dus dat zou ik zeker proberen. Op die compressed partij kun je dan nog een flinke midlaag/ mid boost zetten zodat je body kunt toevoegen aan de partij zonder dynamiek kwijt te raken. Een grote plate reverb met een gate (snel weer dicht) kan ook wat glue toevoegen. Als de zanger echt goed is zou je ook kunnen proberen de partijen te dubbelen.

Verder mis ik ballen in de mix. Het klinkt mij allemaal te netjes en mag directer. Het is net te gladjes gecompressed allemaal. De gitaren hebben geen chug. De drums hebben geen body. Ook hier kunnen compressors op FX-channels soelaas bieden.

Je zou ook eens kunnen mixen met een compressor/ limiter op de stereo (master) bus om meer presence in je mix te krijgen. Gewoon tegen -0,1dB raggen.

Verder neem ik aan dat het ook nog gemastered gaat worden?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-09-2021 10:01]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 21-09-2021 10:04 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 9:56 schreef Snaack het volgende:


Ik weet niet wat je met de leadzang hebt gedaan maar dat doet echt pijn aan mijn oren. Dat klinkt alsof dat nog amper ge-edit is.

Ik zou de sibilanten daar zeker nog uit knippen. Misschien werkt een de-esser ook. En daar mogen nog wel wat irritante frequenties uit genotched worden, de zang is net te "nat" zeg maar. Het gebied rond de 3-4k is echt problematisch.

Klinkt alsof daar verder nog weinig processing aan gedaan is. De partij is te dun en klinkt alsof het los staat van de mix. Je hebt geprobeerd dat op te lossen door het volume te verhogen maar dat is niet de manier, imho.




Dat zeg ik


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 21-09-2021 10:13 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 8:59 schreef Fusion het volgende:
Bedoel je de vocoder? OF de gewone zang?

Gewone vocalen bedoel ik. Omdat die nogal droog klinken en EQ loos.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-09-2021 10:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 10:04 schreef BongoBongo het volgende:
Dat zeg ik


Als je geen jargon gebruikt versta ik je niet.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2021 10:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hebben jullie niet de eerste post gelezen ofzo?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 21-09-2021 10:53 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 10:40 schreef spectre het volgende:
Hebben jullie niet de eerste post gelezen ofzo?


Nee, hoezo ? Ik reageer altijd random


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-09-2021 11:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 10:40 schreef spectre het volgende:
Hebben jullie niet de eerste post gelezen ofzo?


Ja natuurlijk wel, maar de opmerking dat het nog een demo is heb ik genegeerd zodat ik even lekker kon zeiken.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-09-2021 16:26 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dank heren! Ook Spectre en ook Snaaxk haha.

@Snaeck: ik heb juist best wat aan de vocalen gedaan;

* Side chained reverb
* Af en toe delay met wisselende levels
* Enhancer/expander op de hogere frequenties (zo'n ding dat harmonischen toevoegt)
* Pittige compressie (niet parallel maar in Line)
* EQ

Ik zal je tips zeker in achht nemen voor de volgende keer.

Maar nu is mijn complete DAW gecrasht. Blue screen of death best vaak. Het is 32 bits, XP, kutzppi allemaal. Wat extra kut is, is dat de op zich prima audio interface die ik heb (acht ingangen, goede mic preamps etc) met FireWire werkt. Ik zou dan een nieuwe PC kunnen kopen met een PCI-e FireWire kaartje erin, maar of dat allemaal stabiel gaat werken is niet gegarandeerd. Lees veel over issues met drivers daarvoor, chipset wel niet blabla, en da's kut. Dan zou ik dus meteen de nieuwere USB versie ervan moeten kopen..

Kutte is ook dat ik van 3 betaalde stukken software (CuBase 5 Studio, EWQL Symphonic Orchestra en Superior Drummer) geen installatie CDs enzo mee heb en de installatie licentie informatie was geregeld door t bedrijf waar ik destijds alles had gekocht en die bestaan niet meer. Ben dus nu aan t e-mailen naar die bedrijven of er een mouw aan te passen is.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2021 16:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind vooral de zang tof, van Drunen vibes.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-09-2021 18:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ja ik ook. Ik denk echter wel (en dat hoor ik van meer mensen) dat de zang niet direct de stijl is die bij deze muziek optimaal past. Ik denk dan toch meer aan een zanger die echt melodielijnen erbij zingt, clean, randje en scheur.

Maar Koen heeft zich helemaal gegeven hier, ik vond zijn perforamnce echt gaaf. Hij zou bij dikke thrash of core achtige muziek nog beter tot zijn recht komen. Gelukkig zit ie dan ook in een thrash band



When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 22-09-2021 18:52 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Niks melodie in de zang, is prima zo, behalve dat geknerp in het midhoog maar dat is men eq dingetje.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2021 9:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Oke duidelijk. Dank!


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2021 10:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2021 11:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Sieg Heil!

Oke oke oke


When your people matter, menstrual health matters


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen