IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Worm (doom sludge black shred?!) (USA)
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2022 16:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wat een rare band dit!! Worm uit Florida speelt een eclectische mix van blackened doom/ sludge met soms, uit het niets, eindeloze shredpartijen.

Ik ben er nog niet over uit of ik het goed vind maar het is in ieder geval zeer vermakelijk!!!

Laatste mini-album:




Sater
Usericon van Sater
Posted 06-12-2022 20:27 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Foreverglade, hun full-length van vorig jaar, vond ik heel fijn. Iets consistenter dan deze EP (hier staan opeens ook allerlei symphonische black metal stukken op), gave solo’s die het midden houden tussen NWOBHM en Trey Azagthoth. Vind alleen de screams niet zo goed bij de zompige doom/death passen. Maar toffe band ja.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-12-2022 21:19 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Wat moet ik hìer nou weer mee? Een flink deel, zo'n beetje het doom/sludge maar ook het wat meer black-achtige van de muziek trek ik prima, inclusief de zang. Het keyboard vind ik er lelijk in liggen en mag van mij linea recta naar de recycling-boer (maar dat heb ik al gauw en ik kan er ook wel mee leven, het stoort me ook weer niet extreem hier), maar die gitaarsolo's...? Die lijken er echt willekeurig in geflikkerd en hebben niets met de rest te maken - of ik snap het na één keer luisteren gewoon nog niet. Ik bedoel, zo rond 9:08: waar komt dàt nou ineens vandaan joh?

Inderdaad , beetje vreemd bandje wel. Maar ook weer niet kut. Misschien dat ik het over een jaar briljant vind.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 06-12-2022 21:43 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Heeft iets van Limbonic Art deze keer. Ook leuk. Die vorige was ook goed inderdaad, maar heel anders.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-12-2022 14:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2022 20:27 schreef Sater het volgende:
Foreverglade, hun full-length van vorig jaar, vond ik heel fijn. Iets consistenter dan deze EP


Eens!

quote:
Trey Azagthoth.


Hoe had ik die associatie niet kunnen hebben

quote:
Vind alleen de screams niet zo goed bij de zompige doom/death passen.


Ja, dat vind ik dus ook een beetje raar. Maar wel tof verder.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-04-2024 12:10 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2022 20:27 schreef Sater het volgende:
Foreverglade, hun full-length van vorig jaar, vond ik heel fijn.


Dat vind ik ook hun beste release. Heel tof dat ze op EMM staan eind dit jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 23-04-2024 12:10]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 23-04-2024 12:12 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 23 april 2024 12:10 schreef Mark Z het volgende:
Dat vind ik ook hun beste release. Heel tof dat ze op EMM staan eind dit jaar.
Op basis van jouw posts men ik dat EMM wat namen bekend heeft gemaakt> En wat ziet mijn oog, Chapel of Disease! Ik ga eens even overleggen.



Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen