IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Tip 2023 Vorige pagina | Volgende pagina
Northward
Usericon van Northward
Posted 24-02-2023 20:45 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Nog geen echte aanrader gehoord dit jaar maar qua metal vooral siked voor de nieuwe Austere.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2023 19:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

absoluuuut!!!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2023 19:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1. ...And Oceans - As in Gardens, So in Tombs
2. Minenwerfer - Feuerwalze
3. Willoos - Begeerte
4. Distant – Heritage
5. KFR







IMPETUOUS RITUAL



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-03-2023 17:08]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2023 19:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2023 10:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ahhh... Ben niet zo van de / bekend met OMC, dus kan ik verder niet zoveel over zeggen.

Als ik die eerste track (As in Gardens, So in Tombs) zo hoor zou ik Dimmu zeggen, dus basically OMC, toch? toetsen na het eerste stuk wat meer DHG - 666 International.

Wat teveel 'swing' en avant-garde om echt aan Dimmu te koppelen. Beetje Solefald misschien?



even kijken




eerste nummer


en vergelijken met



eerste nummer


signature


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-03-2023 21:52 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-03-2023 10:05 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Zijn er al mensen met lijstjes? Ik heb nog weinig boeiends gehoord.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-03-2023 11:19 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja!

1. XweaponX / World of Pleasures - Weapon of Pleasures


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-03-2023 11:36 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

die lust ik wel


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-03-2023 13:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-03-2023 14:41 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2023 11:19 schreef BenKnuckles het volgende:
Ja!

1. XweaponX / World of Pleasures - Weapon of Pleasures


Nice! Dank voor de tip!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-03-2023 22:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2023 11:36 schreef Dypfrys het volgende:
die lust ik wel

quote:
Op 19 maart 2023 14:41 schreef Negatieveling het volgende:
Nice! Dank voor de tip!

Top! XweaponX brengt me terug naar de mid-tot-eind-00’s moshmuziek, toen zo veel hardcore draaide rond de lompste breakdowns. De rest van de song was vulling tot dat moment.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 20-03-2023 5:56 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2023 13:22 schreef Hypnos het volgende:

Tip? Gewoon dezelfde bak herrie als altijd.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-03-2023 20:27 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2023 22:15 schreef BenKnuckles het volgende:
Top! XweaponX brengt me terug naar de mid-tot-eind-00’s moshmuziek, toen zo veel hardcore draaide rond de lompste breakdowns. De rest van de song was vulling tot dat moment.


Ja, die tijden mis ik nog regelmatig. Eigenlijk begon dat al vanaf midden jaren '90, met die breakdowns. Het recept van die muziek was bijkans zo voorspelbaar als de getijden, maar het was daarom niet minder effectief en meeslepend in een livesetting. Iedere band die die sfeer terug weet op te roepen krijgt mijn steun.



Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 21-03-2023 10:19 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht



A metalheart is hard to tear apart


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2023 12:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind t zeker niet onprettig naar te luisteren!


When your people matter, menstrual health matters


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 22-03-2023 21:44 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Eerste materiaal van 2023 dat er echt bovenuit steekt voor mij, een stuk muzikaler en origineler dan het er uit ziet. Ik kijk al uit naar een full length!



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-03-2023 15:15 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

1) Høstsol - Länge leve döden
2) ...And Oceans - As in Gardens, So in Tombs
3) Insomnium - Anno 1696
4) Kalmankantaja - Second Death
5) Memoriam - Rise to Power
6) Ocean Of Grief - Pale Existence
7) Tulus - Fandens kall
8) Cult Of Fire - Om Kali Maha Kali
9) Tryglav - The Ritual
10) Katatonia - A Sunset Choir for the Daylight Harvest (ep)


Zenial


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-04-2023 22:10 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Die zijn duidelijk nog niet ingekakt


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-04-2023 20:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1. ...And Oceans - As in Gardens, So in Tombs
2. Minenwerfer - Feuerwalze
3. Willoos - Begeerte
4. Distant – Heritage
5. KFR - Pain​/​Ter
6. Ad Infinitum - III
7. Impetuous Rital - Iniquitous Barbarik Synthesis
8. Fracturus - Versus the Void
9. Mork - Dypet
10. Høstsol - Länge leve döden

benieuwd naar Neurotech, Panzerchrist, Shadow of Intent, Immortal, Fear Factory, Austere ...



EP


Vargrav - The Nighthold



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-05-2023 15:29]


signature


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 11-04-2023 8:43 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2023 22:10 schreef Dypfrys het volgende:

Die zijn duidelijk nog niet ingekakt
"It's impossible to beat this masterpiece, the best I've heard in 8 years, no exaggeration, I still haven't processed the riffs I just heard."

Dat je het even weet.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-04-2023 11:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Voorlopige favorieten:

Climb - Keep Me From What I Want
Faim - Your Life and Nothing Else
Firestarter & Madhouse split
Gel - Only Constant
Kota the Friend - Lyrics to Go, Vol. 4
Mickey Diamond & Ral Duke - Oroku Saki
Obituary - Dying of Everything
Pest Control - Don’t Test the Pest
Sanguisugabogg - Homicidal Ecstacy
XweaponX & World of Pleasure - Weapon of Pleasure


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-04-2023 11:53 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2023 8:43 schreef Tanteloos het volgende:
"It's impossible to beat this masterpiece, the best I've heard in 8 years, no exaggeration, I still haven't processed the riffs I just heard."

Dat je het even weet.

:')


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 22-04-2023 14:18 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht



Lastig om dit in een genre te gieten, maar op een manier blijf ik ernaar teruggrijpen. Dit is een van de albums van het jaar tot nu toe voor mij.

Rock/metal, prog invloeden, alternatief en toch toegankelijk.
Ik herken er flarden The Black Heart Rebellion in, zachte Katatonia?

Iemand die zich aan een gepastere beschrijving kan wagen?


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-04-2023 8:49 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht



Sterke Poolse schijf, net op het juiste snijpunt tussen atmosferische black, scheurende death en met een snuifje post.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-04-2023 14:17 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Oeh nice


Zenial


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen