IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Polariserende albums Volgende pagina
Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 15-10-2023 13:11 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Wat heeft iedereen tegen Illud van Morbid Angel. Ik blijf dat toch een vette plaat vinden. Verder is St. Anger debiel natuurlijk.

Zijn wellicht nog meer van dat soort metalalbums die je heel goed vindt of juist totaal debiel.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 15-10-2023 13:18 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

My Dying Bride 34.788%...Complete



IK vind het een geniaal album

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 15-10-2023 13:19]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 15-10-2023 13:20 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2023 13:11 schreef Dypfrys het volgende:
Verder is St. Anger debiel natuurlijk.



Net zoals bij veel van hun recenter werk een paar lekkere nummers en veel vullers, al was de productie inderdaad kut


[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 15-10-2023 13:20]


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 15-10-2023 13:34 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

St. Anger is zo boos dat het de furie van de Sint gebruikt om je te laten inzien hoe agressief die plaat is. Smijters zitten al op de kleerkast.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 15-10-2023 13:43 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Is Supervillain Outcast er ook zo eentje? Ik vind het wel een goeie plaat maar ik meen me te herinneren dat veel mensen het vreselijk vonden.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 15-10-2023 13:59 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

"Entombed" is niet Left Hands Path's beste album.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 15-10-2023 15:34 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Pink Floyd - Ummagumma en dan met name de studiokant wordt meestal afgedaan als een mislukt experiment. Ik vind het geweldig


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 15-10-2023 16:02 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2023 13:18 schreef mikkasscar het volgende:
My Dying Bride 34.788%...Complete



IK vind het een geniaal album


Nooit begrepen wat mensen hier zo slecht aan vonden. Is het anders? Ja, maar ook verdomd sterk en atmosferisch.

quote:
Op 15 oktober 2023 13:43 schreef Dypfrys het volgende:
Is Supervillain Outcast er ook zo eentje? Ik vind het wel een goeie plaat maar ik meen me te herinneren dat veel mensen het vreselijk vonden.


Ooit vond ik dit album echt verschrikkelijk, maar sindsdien heb ik het meer kunnen waarderen. Nog steeds vind ik de vocals een beetje "hit or miss", en de zanger heeft een "lisp" dat erg afleid. Toch is het instrumentaal wel weer ijzersterk en dat maakt veel goed, in mijn opinie.

[Dit bericht is gewijzigd door MediaPlayer op 15-10-2023 16:06]


MediaPlayer


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 15-10-2023 21:10 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Goed topic!



Altijd een topper gevonden, Morgoth die van old school death evolueerde naar een cathier geluid, met bijtende maatschappijkritiek en toch een onmiskenbaar gevoel voor atmosfeer.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 15-10-2023 23:09 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Mayhem's Grand Declaration of War en Ordo Ad Chao zijn twee albums die destijds veel stof deden opwaaien. De eerste omdat ie te soft en experimenteel zou zijn, en laatstgenoemde omwille van de productie.

GDoW heeft ondertussen wel een cultstatus gekregen. Het kwartje viel bij veel mensen nogal laat.

Over Ordo Ad Chao zijn de meningen nog altijd verdeeld. Al heb ik de indruk dat er ondertussen ook heel wat mensen die plaat goed vinden.

In mijn ogen zijn deze twee toch de sterkste platen uit het oeuvre van Mayhem.

Nog een plaat die veel stof deed opwaaien bij zijn release: Obscura van Gorguts. Waarschijnlijk de minst begrepen death metal plaat aller tijden. Terwijl het in realiteit het geniaalste is wat ik een death metal band ooit heb weten doen.


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 16-10-2023 11:19 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2023 21:10 schreef mikkasscar het volgende:
Goed topic!



Altijd een topper gevonden, Morgoth die van old school death evolueerde naar een cathier geluid, met bijtende maatschappijkritiek en toch een onmiskenbaar gevoel voor atmosfeer.


Ja, gave plaat! En onverwacht inderdaad.


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 16-10-2023 11:24 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

Deze past hier ook wel:



Zelf nooit zo'n Kreator-fan geweest, maar een voormalig huisgenoot wel en deze plaat vond ik een positieve verrassing.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 16-10-2023 11:52 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2023 11:24 schreef Niles_ het volgende:
Deze past hier ook wel:



Zelf nooit zo'n Kreator-fan geweest, maar een voormalig huisgenoot wel en deze plaat vond ik een positieve verrassing.


Ja absoluut, ik speel deze ook geregeld. Renewal vind ik ook een sterke plaat, beetje een brug tussen dit meer 'moderne' Kreator geluid en hun oude trash roots.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-10-2023 11:55 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

De laatste Behemoth was ook een kwestie van love it or hate it. Ik kwam echt met moeite tot het eind van het album.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-10-2023 17:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2023 11:24 schreef Niles_ het volgende:
Deze past hier ook wel:



Zelf nooit zo'n Kreator-fan geweest, maar een voormalig huisgenoot wel en deze plaat vond ik een positieve verrassing.



<3








Mijn favo Cannibal Corpse is deze


signature


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 19-10-2023 1:08 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Discografie van Slayer...

Ik vind er echt oprecht geen klote aan, al wil ik best cd 1 van Decade of Aggression opzetten


Hafgufa


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-10-2023 1:20 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat ging niet helemaal goed. Sorry, ik post hier nog niet zolang.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-10-2023 1:22]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-10-2023 1:20 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Alleen hell awaits is strikt noodzakelijk. Toen ze nogal beïnvloed waren door Mercyful Fate.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2023 9:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

God Hates us All is mijn favo Slayer


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 19-10-2023 10:23 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2023 1:08 schreef Ravnajuv het volgende:
Discografie van Slayer...

Ik vind er echt oprecht geen klote aan, al wil ik best cd 1 van Decade of Aggression opzetten


Ja ok, maar dat is niet echt een polariserend album, als je de band maar kut vindt. Dat is gewoon een prima albumpje volgens het gros. De discografie van Slayer is ook vrij consistent. Misschien dat Undisputed Attitude nog de meest polariserende is, maar ook die verscheurt de gemeenschap niet echt in twee kampen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 19-10-2023 10:23]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-10-2023 10:29 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik hoef alleen maar even te quoten eigenlijk...

quote:
Op 15 oktober 2023 23:09 schreef Steel Jaw het volgende:
Mayhem's Grand Declaration of War en Ordo Ad Chao zijn twee albums die destijds veel stof deden opwaaien. De eerste omdat ie te soft en experimenteel zou zijn, en laatstgenoemde omwille van de productie.

GDoW heeft ondertussen wel een cultstatus gekregen. Het kwartje viel bij veel mensen nogal laat.

Over Ordo Ad Chao zijn de meningen nog altijd verdeeld. Al heb ik de indruk dat er ondertussen ook heel wat mensen die plaat goed vinden.

In mijn ogen zijn deze twee toch de sterkste platen uit het oeuvre van Mayhem.

Nog een plaat die veel stof deed opwaaien bij zijn release: Obscura van Gorguts. Waarschijnlijk de minst begrepen death metal plaat aller tijden. Terwijl het in realiteit het geniaalste is wat ik een death metal band ooit heb weten doen.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-10-2023 10:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Oh en Divine Intervention is mijn favo Slayerplaat, maar is dat een polariserende plaat? Of eerder gewoon een ietwat afwijkende mening. Ik gok dat laatste.



Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 19-10-2023 12:26 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

quote:
Op 19 oktober 2023 10:23 schreef Dypfrys het volgende:
Ja ok, maar dat is niet echt een polariserend album, als je de band maar kut vindt. Dat is gewoon een prima albumpje volgens het gros. De discografie van Slayer is ook vrij consistent. Misschien dat Undisputed Attitude nog de meest polariserende is, maar ook die verscheurt de gemeenschap niet echt in twee kampen.


Ah, zo.

Ik ben dan kamp pro Undisputed Attitude


Hafgufa


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 19-10-2023 12:28 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

En binnen 15 posts is het weer een Slayer topic.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 19-10-2023 12:31 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

En daarvan is natuurlijk alles kut. Misschien die Eensjul of Def niet.


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 19-10-2023 16:41 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

Technisch gezien niet echt metal, maar Deftones' self-titled album is ook erg polariserend. Toch best een oké album, hoewel de meer atmosferische opvolgers wel veel sterker zijn.


MediaPlayer


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen