|
Auteur: |
|
|
20 21 22 23 JUNE 24 | DESSEL BELGIUM Dagtickets 125 euro Weekendtickets 309 euro Headliners: Tool, Five Finger Death Punch, Judas Priest, Bring Me the Horizon, Avenged Sevenfold, Scorpions and Machine Head Op dit moment 84 bands bekend. https://www.graspop.be/ Wat een armoede. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Toch nog 13 bands die ik wel eens live zou willen zien. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Ik overweeg zondag om Emperor eens te zien. |
|
Graspop is ronduit kut. Daar moet je niet naar toe willen. "Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff" |
|
Pain komt signature |
|
quote: En nog een hoop meer namen die ik graag (weer) eens zou zien. Maar helaas. Iets met geen tijd en een allemachtig hoge ticketprijs... Vox Clamatis in Deserto |
|
Ticket en huistje geboekt |
|
OK Graspop, ik geef het toe, zaterdag is een redelijk goede line-up. Gisteren vernomen dat Mr Bungle komt die dag, een van die groepen die nog op mijn bucketlist van live te ziene groepen staan, en dat in combi met o.a Batushka, Empire State Bastard, I Am Morbid, Rotting Christ en Suffocation heeft me dan toch 125 euro doen uitgeven. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Emperor speelde een geweldige set. Vanaf de opener, een integraal gebracht Into the infinity of thoughts, werd er ongelofelijk strak gemusciseerd met een glasheldere sound. Voeg daar een enthousiast publiek aan toe en voor mij een concert dat in mijn top 5 aller tijden komt. Enkel de twee nummers van hun latere albums hoefden niet voor mij, voor de rest één groot legendarische 90's black metal-festijn! Dark Funeral was ook verrassend goed. Eerste twee nummers zat het geluid nog niet optimaal, maar daarna kwam het allemaal toch lekker binnen. Goede afwisseling tussen beuken en even voet van het gaspedaal en een kille podiumpresence die toevoegde aan het geheel. Open the gates en Unchain my soul waren de hoogtepunten van de set. Voor de rest Malevolence gekeken, voor mijn oren typische breakdown hardcore die mij niet zoveel deed, in tegenstelling tot de rest van de wei. Body Count was wel leuk, inclusief twee razende slayer-covers en afsluitend met het door mij vergeten, maar lekker springerige Born Dead. Verder opnieuw Park&Bike gedaan, ideale formule zonder aanschuiven met de wagen. En met mijn Transilvanian Hunger-shirt op de koersfiets zondagtoeristen voorbij knallen, meer Krieg kan fietsen toch niet worden me dunkt... |
Index / Concerten |