KwelgeestIV |
Haat is een deugd! |
|
|
|
Posted 24-05-2024 17:08 by KwelgeestIV |
|
|
Jammer dat Zeitstorm uiteindelijk niet doorging. Daar was ik eigenlijk nog het meest benieuwd naar. Ik kende eigenlijk geen een van de bands qua muziek.
De vervanging was niet onaardig. Standaard dark ambient, of dungeon synth. zoals deze substijl tegenwoordig heet. Ik kan het waarderen, maar het is allemaal erg een formule die wordt afgedraaid met eigenlijk weinig diversiteit tussen wat verscheidende bands brengen. Ook mist het toch een beetje een authentieke live-ervaring. Hoewel er wel daadwerkelijk werd gespeeld.
Sanguine Relic was echt een verrassing. Intense vocalen, heerlijk riff-werk. Hoewel Amerikanen een erg Fins geluid. Oude Sargeist spookte steeds door mijn hoofd.
Black Cilice kwam qua vocalen weinig overtuigend over. Tikje zwak, hoewel ze wel hard in mix stonden. Dat was even goed doorluisteren want de snaren deden genoeg interessants en goeds qua riffs en loopjes.
Al bij al er goed vermaakt. Wel jammer van de kleine biertjes en dat de bar zonder aankondiging driekwartier van te voren dichtging.
Van mij mogen er wel weer vaker dergelijke optredens worden geprogrammeerd. Was volgens mij voldoende animo. Maar beetje goede, underground black metal is tegenwoordig erg dun gezaaid live.
|