|
Auteur: |
|
|
Ik wou dat ik hiervoor betaald werd. 2 dagen, 90 euro, geen uitgebreide line-up, maar er staan dingen... AKHLYS (exclusive set) ARCHGOAT ARKONA (exclusive set) AVERSIO HUMANITATIS DHG/DØDHEIMSGARD EITRIN (exclusive set) LIGHT OF THE MORNING STAR MÜTTERLEIN SLIDHR THROANE ULCERATE (exclusive set) WHITE WARD Info: https://www.debemur-morti.com/en/news/967_servants-of-chaos-2024-general-info-faq.html Tickets: https://www.debemur-morti.com/en/servants-of-chaos/2874-servants-of-chaos-2024-ticket.html Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Prima hotel op loopafstand: https://www.melia.com/nl/hotels/duitsland/oberhausen/hotel-oberhausen-neue-mitte-by-melia Ook nog eens pal tegenover Centro voor als je nog zou willen shoppen of uit eten gaan. Of in het reuzenrad zou willen natuurlijk. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Denk nog steeds dat ik Ulcerate in Leeuwarden ga meepakken. Samhain, EMM en dan ook nog Marduk, Gorgoroth/Mortiis, Ufomammut, Kanonenfieber en nog wat andere optredens. Het wordt een druk najaar.. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ah, top! Ken Oberhausen helemaal niet, dus alle tips zijn welkom! Reuzenrad ook quote: Ja, die staat ook nog op de lijst, maar deze line-up... Niet genoeg stegosaurussen, maar toch! [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-07-2024 13:37] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ticket in de pocket! Digitaal en blijven wel Fransen, dus nog even zien. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ja, tof hoor. Maar mijn agenda zit al echt te vol met concerten, rugby en sociaal leven. de Neushoorn het is. Samhain, EMM en dan Roadburn2025. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
White Ward heeft afgezegd, ivm de oorlog met Rusland... Worden vervangen door Pestifer (BE). Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dit was daadwerkelijk een issue Maar ogenschijnlijk heb ik het nu daadwerkelijk in de pocket Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Oeh DHG, zit al een tijdje te zoeken wanneer en waar die in de buurt zijn. Maar Oberhausen vind ik dan toch net weer niet in de buurt... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-09-2024 14:14] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Deze is het geworden! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Helaas heeft White Ward moeten afzeggen. Oekraïense band, te onzeker of ze het land uit konden om hier bij te zijn. Vervangen door Pestifer. White Ward was een van de dingen waarom ik er graag bij ben, dus jammer. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Iets met Roadburn en hadden moeten gaan.. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ja. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dit |
|
Jajaja, rub it in. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-10-2024 15:18] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Siked voor het verslag. |
|
Eerst het Roadburn weet ik veel welk jaar-verslag, dan deze, OK? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Alleen een minirecensie van DHG dan? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik was wel oprecht benieuwd eigenlijk. |
|
Nou. De venue an sich was best goed qua geluid, indeling, zeg de fysieke inrichting van eea. Oprecht heb ik op weinig plekken gestaan waar het geluid bij 'extreme' muziek zo goed was. Vervolgens ben je in Duitsland en moet er schijnbaar stompzinnige bureaucratie ingericht worden. Je kan niet met je PIN-kaart aan de bar betalen. Je moet een papieren kaart met een tegoed kopen (niet inwisselbaar als je het niet opmaakt). Die je haalt bij de persoon achter de bar die tegen je zegt dat je niet met PIN-kaart kan betalen. En waar je vervolgens die papieren koopt door met je PIN-kaart te betalen. Ik weet niet of Kafka dit had kunnen bedenken, wat een hel. Vervolgens mag je het terrein niet af, tenzij je je ID achterlaat. WTF is dat? Waarom heb ik dan een polsbandje om? Gelukkig was er niet veel interessants in de buurt. Nou ja, een Trinkgut geloof ik. Er was een eetkraampje op het terrein. Standaard festivalvoer, prima, maar eigenlijk te weinig capaciteit om het festivalvolk snel genoeg te voeden. Maar goed, goede sfeer, goed geluid, goed personeel. De line up vond ik a priori al vreselijk goed, DMP-acts (en aanverwanten) vallen gewoon in mijn straatje. Over het geheel was de beleving tijdens het festival ook goed. Ik had ook de dingen die ik nog niet kende geluisterd vantevoren. Dag 1 Aversio Humanitatis (geen tatas, al wil m'n telefoon dat wel schrijven de hele tijd). Vreselijk sterke show, ontzettend solide. Monsterlijk hard baswerk ook, zoals het hoort. Pestifer (ipv White Ward helaas). Goede band, goed gespeeld. Viel uit de toon met de rest van de line up. Wat ook moet kunnen, maar achteraf was dat op deze dag denk ik niet de goede keuze. En dat is vooral door Throane / Mütterlein wat erna kwam. Ik noem het nu als één, maar waren natuurlijk twee acts. Throane was door omstandigheden op korte termijn een eenmansshow geworden, bij Mütterlein was dat schijnbaar überhaupt de bedoeling (eenvrouwsshow, jaja). Ze deden het goed, daar niet van, maar het was wel erg statisch na het death metal geweld van Pestifer. En dan twee van zulke shows achter elkaar. Gelukkig was er Ulcerate. Weer death metal, maar toch heel anders dan Pestifer. Een van m'n favoriete bands, sowieso. En een band die alleen maar beter lijkt te worden grosso modo. Die domineerden het podium en de zaal totaal. Met drie man, alles platgespeeld. Had ze eerder (lol, 15 jaar geleden?) gezien in Enschede, amper gevulde zaal die het niet begreep met ergens 5 nerds (incl. ik, ja) die uit hun dak gingen. Nu kregen ze iedereen mee. Als het black metal was hadden we het een ritueel moeten noemen want anders is het niet theatraal genoeg, maar goed, dat gevoel gaf het wel. Ze brengen het esoterische/abstracte van hun muziek zo goed naar voren. Het is gewoon totale beheersing van wat ze doen. En die drummer, onmenselijk en toch zo organisch klinken. Ja, ik blijf fanboi. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-11-2024 14:17] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Dag 2/DHG:komt later of niet! Voor DHG zal ik ongeveer hetzelfde zeggen als voor Ulcerate, in ieder geval! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Het hotel zelf was erg fijn, trouwens! Goede tip, bedankt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Index / Concerten |