IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Het topic waar je je verhaal kwijt kunt.
Ares
Usericon van Ares
Posted 15-11-2002 13:30 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Het viel me op dat er geen topic is (iig niet gevonden) waar alle schrijvers hun 'talent' kenbaar kunnen maken. Dus hierbij het topic om al je texten, anekdotes, verhalen, filosofieën, gedachtegangen of wat dan ook van die aard in te plaatsen.
Ikzelf zal de spits afbijten met een stukkie dat ik laatst geschreven heb. Hier moet ik wel ven bij vertellen dat ik stoned was, en mijn gevoel van realiteit redelijk vervaagd was. Je moet alles niet serieus opvatten, en denk niet dat ik altijd zo ben, of dat alles wat ik schrijf van dit weerzinwekkende niveau is, want dat is dus niet zo. Tis gewoon een gedachtegang van een tijdelijk verknipt geestje.

Haagse hopjes en andere zaken.

Stoned, zo heet het, en dat is wat ik nu ben.
Ik ga nu even het een en het ander op proberen te krabbelen, dit doe ik onder andere met het medium dat deze wereld een toetsenbord genoemd heeft. De andere mediums die ik gebruik, en bij de tijd dat je dit leest; gebruikt heb, zijn onder andere een computer en een beeldscherm, dit teneinde hetgeen ik gekrabbeld heb weer te geven, op te slaan, en wederom terug te halen. Dat vind ik het voordeel aan computers, je kunt dingen terug halen… en ze herinneren het zich altijd tot in de puntjes.. echt super toch? Ik bedoel, daar hoef je bij een mens niet mee aan te komen.. die herinneren het zich altijd zo vaag.. en nooit precies zoals jij het ze verteld hebt.. ze rukken je hele verhaal uit het verband, en komen er ook nog zonder straf vanaf. Belachelijk, er moet echt een straf op komen, en natuurlijk zal het ook in het wetboek van dingen altijd tot in de puntjes herinneren moeten komen. Regel 1 zal zijn: gij zult zich altijd alles tot in de puntjes moeten kunnen herinneren, als gij hierin faalt zult gij gestraft worden met de hoogst toelaatbare straf die er in een bepaalde streek, land of wereld toegelaten word. Regel 2 zal zijn: kunt gij zich niet alles tot in de puntjes herinneren treed hierbij regel 1 in werking.
Lekker simpel toch?
Niet moeilijk doen, gewoon lekker simpel zodat je daarna weer van de cannabis sativa ken gaan genieten…
Lekker smoken en two joints gaan luisteren via je computer die zich alles tot in de puntjes herinnerd, maar het kan natuurlijk ook via andere mediums die zich alles tot in de puntjes herinneren.. god, wat een irritant onderwerp, ik besluit hierbij resoluut het vervelende onderwerp te veranderen in een ander. Ik zal hiervoor een verzoek moeten indienen, schriftelijk en in drievoud, bij het landelijke instituut voor mensen onder invloed van de cannabis sativa en/of cannabis indica die een onderwerp willen veranderen tijdens een periode van ‘stoned’ zijn. Dat zal wel enige tijd duren voor ik enig zinnig antwoord van deze bovengenoemde instantie kan verwachten, maar dan zal het ook wel de moeite waard zijn.
Dope shit.
Ik vraag me af waarom mensen altijd zo druk zijn…. Er is toch niks om je druk over te maken? Doe ff lekker relaxed, praat er is over en alles komt echt weer helemaal in orde. Wat maakt het nou uit dat je even geen vriend(in) hebt? Lekker boeiend… je hoeft toch niet altijd aan een ander individu vast gekleefd te zitten? Verveel je je ofzo? Als je jezelf al niet eens kan vermaken, hoe denk je dan dat je die andere kan vermaken? Dus, leer eerst jezelf is vermaken, en als je dan nog de behoefte heb aan constant een irritant wezen drentelend voor je voeten, dan kun je nog altijd kijken of er toevallig nog een irritant figuur is die voor de verandering niet irritant is en niet bezet is. En mocht zich deze gebeurtenis zich aan uw neus voorbij trekken, dan kunt u altijd nog besluiten tot actie over te gaan en uzelf in de strijd genaamd, liefdesleven, te werpen.
Ik krijg ergens via een 6de zintuig signalen binnen dat deze tekst niet helemaal zonder spel- en/of grammaticale fouten zitten, maar dat kan mij nu op dit moment niet echt superveel van mijn gedachten houden. Dus negeer ik deze signalen, en zal ik me ook niet langer gaan ergeren aan die vervelende rode golfjes onder de woorden als de computer denkt dattie het weer beter weet, het enige wat die computer hoeft te doen is zich alles tot in de puntjes herinneren, dan ben ik al lang blij.. een computer die gaat nadenken is als een cactus met veren.. totaal onnozel, zinloos, onnodig, fout van moeder natuur en meer dingen, zinnen, zinsdelen, uitspraken, woorden die toe te passen zijn in het zojuist genoemde rijtje opsommingen.
School, wie heeft dat woord eigelijk verzonnen? Wat een idioot moet dat geweest zijn, ik bedoel, scholen, dat zijn van die groepen vissen die als een vreselijke orgie door elkaar zwemmen… wil die gek die het woord school toe wou passen als een groep zoogdieren, ook nader te omschrijven als mensen, die van een ouder en geleerder mens enige kennis ingepraat krijgen.. maar hij zal er wel een boeiende reden voor gehad hebben, in ieder geval boeiend genoeg om hem te doen besluiten dat een groepie leerlingen hetzelfde is als een zwemmende groep vissen…
Volgens het klokje van mijn computer die denkt slim te zijn door vervelende rode en groene golfjes onder mijn zojuist briljant, al zeg ik het zelf, opgekladderde gedachtegang, leven wij nu in een schaal van 1 op 34… wat zou het apparaat toch met die stelling bedoelen, waarom zegt dat apparaat niet gewoon dat het 4 minuten over half 2 is… is toch veel makkelijker? Waarom toch altijd zo gecompiceerd… zelfs het woord is gecompiceerd… en heeft weer zo’n vervelend rood golfje onder zich… het geheel krijgt zo’n onoverzichtelijk en asymmetrisch uiterlijk.. doe niet zo moeilijk kutding…
Ik ga proberen om via m’n mic contact te zoeken met mijn computer, en via een vocale weg een oplossing te zoeken voor dit probleem… we komen er wel uit.
Mijn dwalende blik vond zojuist een leeg kartonnen omhulsel waar ooit een chocolade letter in heeft gezeten, en nu rijst mij een vraag zich in mijn brein omhoog; welke gek heeft de nationale chocolade letter tijdperk van de Nederlanden tegelijk in de periode van de aanbidding van herr sint nicolaas gepland? Wat heeft dat nou weer voor een nut? Nu denkt iedereen dat chocolade letters bij sinterklaas hoort, maar dat is helemaal niet zo.. mensen denken ook gewoon niet na, wat een stel verschrikkelijke idioten zijn ook weer. Jonge jonge… maar goed, ik ben een te klein en onbetekend individu om aan deze happening een einde te maken, en alle mensen met hun neus in de botervloot van de feiten te werpen. Nou is dat niet het enige wat ik ff rechtgezet wil hebben… er is meer, maar daar ga ik nu niet aan beginnen gezien het altijd op de loer liggende gevaar van een even plotselinge als acute aanval van rsi… ook wel er es ie genoemd, als men het onder woorden wil brengen.. want van rsi komt je niet zo makkelijk af, allemaal rotte pezen, wachten op hulp van elders uit het lichaam, maar weten de pezen dan niet dat er geen wegen lopen waar zij wonen? En dat ook de alom geaccepteerde lucht- en water wegen niet van toepassing zijn in deze context. Arme pezen, ik vind dat alle mensen die rsi hebben dood moeten, wegens het verwaarlozen van hun pezen… teringlijers
Ergens in mij zegt een stemmetje dat ik deze text aan andere mensen moet gaan laten lezen, maar nu vraagt een ander stemmetje de kritische wedervraag: waarom dan? Dit is voor mij het teken om het schrijven tijdelijk te staken, een lekker muziekje op te zetten en het ritueel in te luiden van het draaien van de volgende joint, om na het genieten van de schoonheid der aanblik de joint aan te steken en deze lekker op te roken, alvorens verder te gaan met schrijven. Ik vraag even om uw geduld terwijl dit proces zich voltrekt, ik doe mijn best alles zo spoedig mogelijk tot een bevredigend einde te leiden. Moment als het u blieft dus.
Nou, ik kan nu wel met enige vorm van zekerheid in mij schrijven mede delen dat het proces bijna volgens plan verliep, en dat de roker met groot genoegen dit goedje opgerookt heeft. Ik zeg bijna, omdat er toch wel een aantal dingen niet helemaal volgens plan verliepen, om te beginnen bij de eerste hindernis, deze betrof een wasknijper die door sluwe en enigszins doortrapte hand daar op zeer zorgvuldige en precieze manier geplaatst was en door de zwaartekracht daar is blijven liggen. Het lot wou namelijk dat die wasknijper zo geplaatst was dat ik tijdens het afdwalen van de trap mijn benen precies boven de knijper plaatste en, om maar op aardse voet verbaal verder te gaan, er precies in trapte. Dit deden de zenuwen gelegen in de laagste regionen van mijn lichaam verschikt ontwaken, en als een gevolg hiervan overuren bleven maken, zodat ik nu weer allemaal vakantie uren uit mag gaan betalen (is arbo-technisch zo bepaald). Maar dat was nog niet alles, ik moest die wasknijper daar verwijderen teneinde een herhaling van het zojuist digitaal opgekrabbelde stukje literatuur te voorkomen. Pas toen kon ik mijn weg vervolgen. Ook waren er nog een paar filosofische doch met een hoog crisis gehalte doordrenkte gedachtegangen die ik zogezegd even moest bezweren. Toen ook dat gebeuren zich voltrekt had kon ik genieten van een welverdiende vorm van innerlijke rust.
Best grappig, ik dacht dat ik driedubbel zag toen ik in de linker beneden hoek van mijn scherm toen een tripel 2 zich visueel bekend maakten. Maar toen de geruststellende gedachte naar boven opgeborreld dat het dus nu 2 staat tot 22 is.. of ook wel 8 minuten voor half 3. Tjonge jonge al die drukte om niks..
Ik zit nu, na aanleiding van de vorige zin (al die drukte om niks…), te denken aan een filmpje die ik ook op de digitaal analogisch aandoende harde schijf heb staan, dat filmpje laat ons mee kijken door de ogen van een lens van een beveiligingscamera in een bedrijf. Je ziet allemaal mensen aan het werk voor hun computer, alleen een man zie je zich zitten ergeren, op een gegeven moment krijgen het toetsenbord en het beeldscherm rake klappen daar de man zijn ergernissen niet meer binnen kan houden, en het zich in fysiek geweld uit. De man probeert schijnbaar nog enige reactie van zijn computer los te peuteren, maar wanneer dit niet lukt, slaat hij met zijn toetsenbord de monitor om de oren, en als een gevolg hiervan neemt de monitor de benen door te kiezen voor de makkelijkste weg, namelijk via de bekende zwaartekracht, als de monitor op de grond te zijn aangekomen veilig denkt te zijn laat het filmpje zien dat de man zich niet uit het veld laat slaan door deze gebeurtenis, en overgaat tot het gebruik van zijn benen als wapen door hard tegen de monitor aan te schoppen. De monitor ziet nu ook in dat het deze strijd niet meer kan winnen, en sterft ter plekke. Ik moest aan dit filmpje denken omdat ik die man zo totaal niet-relaxed vind, terwijl dat wel het prettigste zou zijn, voor hemzelf en zijn sociale omgeving. Als iedereen zo a-relaxed zou doen zou het hier een beetje gaan lijken op het centraal station van een grote stad tijdens de grote drukte van bijvoorbeeld een ochtend- of avondspits.
Weet je wat ik ook zo nutteloos vind? Invalide autootjes. Christus, welke idioot heeft die uitvinding op zijn of haar geweten? Verveelde je je ofzo? Invalide moeten niet zeiken, als je auto kan rijden kan je ook gewoon werken voor je geld. Opgeflikkerd. Maar een van de ergste dingen vind ik nog wel buschauffeurs. Wat een stelletje dakloze holbewoners zijn dat toch, staat overal visueel aangegeven doormiddel van verkeersborden, en later zeggen ze het ook nog even radiografisch via zijn lulijzer, maar nee hoor, hij lapt al de verstandige adviezen en geboden aan zijn laars en rijd die dikke bus een doodlopend stuk weg in. Godverdomme, daar kan ik me toch zo aan ergeren.
Maar ik erger me niet altijd hoor, ik lig bijvoorbeeld altijd dubbel om mijn zusje en haar vriend, wat een stelletje slappe sokken, zitten als twee meiden te giechelen. Volgens mij is mijn zusje deels pot, dat ze een heel vrouwelijke man wil. Maar ja, waar haar zit kennen geen hersenen zitten, en daar zij een hoofd vol rastavlechten heeft zal de discussie of er veel hersenen zitten snel beslecht zijn met het simpele doch doeltreffende maar niet geheel subtiele antwoord: NEE.
Maar ik zal nu op gaan houden met het bevlekken van andere mensen hun reputatie, door op dit onderwerp af te sluiten. De aanvraag is al op de bus.
Eigelijk vind ik dat ik mijn innerlijke lichamelijk impulsen niet langer mag onderdrukken en mijzelf te ruste moet gaan leggen, of kortweg gezegd, gaan slapen. Dit zal automatisch een einde betekenen van dit eerste schrift onder invloed. Nou ja, ik heb wel eens slechtere einden gelezen. Ik zal dit stuk dus met gepaste trots afsluiten. En eindigen met een legendarische slotzin:
En nu allemaal lekker slapen, oogjes dicht en snaveltjes toe.

Alexander

*Einde*


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 15-11-2002 13:42 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Wow, hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest?
Ontopic: Hoef geen verhaal kwijt


Ares
Usericon van Ares
Posted 15-11-2002 13:45 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2002 13:42 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Wow, hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest?
Ontopic: Hoef geen verhaal kwijt
Valt wel mee toch? ongeveer 2 uur denk ik..


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 15-11-2002 14:29 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik zal als ik thuis ben hier wel 1 van mijn korte gedichtjes dumpen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 15-11-2002 14:37 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik heb het gelezen en mij gerealiseerd dat een bepaald individu zich blijkbaar 2 uur flink heeft verveelt. Wel interessante gedachtegangen overigens


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 15-11-2002 15:11 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

lol, was leuk om te lezen

Zelf heb ik geen verhaal tot in de puntjes op mijn harde schijf staan, de neiging tot oeverloos 'ranten', en of daar een fatsoenlijk neerlandsch woord voor is zal ik nu kijken.

...

Hmmm, blijkbaar betekent het werkwoord 'to rant' iets anders dan dat ik dacht, een voorwaarde voor een rant is kennelijk dat er agressie in verwerkt zit, terwijl ik dacht dat het gewoon een

RELAAS

dat is het woord dat ik zoek, ,maar misschien heeft dit ook wel een andere betekenis dan ik denk, effe checken dus.


U kunt hier gratis on line zoeken in het 1-delige Van Dale Groot woordenboek hedendaags Nederlands. Hiermee kunt u van alle trefwoorden uit dit woordenboek de spelling, grammaticale informatie en omschrijvingen opvragen. Wilt u ook de trefwoordvarianten, meervoudsvormen, voorbeeldzinnen, verbogen werkwoordsvormen, spreekwoorden en gezegden, etc. etc. zien? Bestel dan het woordenboek zelf of de cd-rom.

Wilt u deze service aanbieden aan de bezoekers van uw internetsite? Dat kan nu tijdelijk gratis door u hier te registreren.

U hebt gezocht op: relaas

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
re·´laas (het ~)
1 verslag2 [adm.] officieel rapport

Hmm.. ook niet helemaal wat ik zoek... maar goed, mijn neiging tot oeverloos doorlullen komt meestal spontaan, en is ook in dit geval opgewekt, zoals jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben, het ziet er misschien wat gekunsteld uit, maar ja, dan moeten jullie maar gewoon dankbaar zijn dat ik niet stoned ben

Ik heb dus niet de neiging mijn gedachten op een bepaald moment georganiseerd op de computer te zetten, misschien zou ik dat inderdaad wel doen als ik stoned was, maar zo vaak ben ik niet stoned geweest, en zo vaak zal ik het ook niet zijn denk ik, maar ik denk niet dat jullie hier erg rouwig om zullen zijn.

Ik kan nog hele verhalen op gaan hangen met andere onderwerpen, maar daar heb ik nu niet heel veel behoefte aan, dus brei ik er hier een eind aan.

NP: Death - Pull The Plug


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 15-11-2002 15:59 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik heb ff geen verhaal, maar ben wel wat kwijt, mijn fucking cd van Nevermore (DHIADW)

blééééééééé


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 15-11-2002 16:12 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

wat een lap tekst.
Wel een grappige kijk op het leven.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 15-11-2002 16:38 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

Wat een walgelijke volkomen nutteloze verzameling woorden. Geen rode draad in te ontdekken. Puberaal gezwets van een hippie die apestoned is. ik haat wiet.

Is er misschien iemand die wel iets te melden heeft?


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 15-11-2002 16:45 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2002 16:38 schreef Shun Sacer het volgende:
Wat een walgelijke volkomen nutteloze verzameling woorden. Geen rode draad in te ontdekken. Puberaal gezwets van een hippie die apestoned is. ik haat wiet.

Is er misschien iemand die wel iets te melden heeft?


wij elkaar begrijpen


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-11-2002 17:30 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

nou SHun Chaser jij hebt vast wel wat betere teksten je schrijft toch voor je band?
laat is wat zien.

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 15-11-2002 17:31]


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 15-11-2002 18:00 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

neuh.
als mijn demo is opgenomen, dan misschien.

En als je graag nog wat wilt lezen...check mijn website maar. dr is genoeg.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-11-2002 22:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Omdat er al een aantal malen 'niet helemaal lekker' op mijn signature gereageerd is, toch maar ff dit stukje:


Ik kreeg op mijn twaalfde mijn eerste computer. Omdat ik daar vrij vaak achter zat
(per saldo was ik meer buiten aan het voetballen, maar toch), kreeg ik vrij snel de reputatie van computerfreak cq. nerd. In mijn ogen nu zeker niet helemaal terecht, want van alle studenten aan onze faculteit in Delft zit ik zo'n beetje het minst achter een computer. Ik houd namelijk nog steeds liever mijn sociale contacten irl bij dan via de computer. Maar ja, wat doe je eraan?

Mijn nickname heeft een letterlijke betekenis die al uit mijn signature blijkt, maar er zit nog een 'diepere' betekenis achter. 'Alt-X' wordt in sommige applicaties gebruikt als toetsencombinatie om het betreffende programma af te sluiten. Dit staat als metafoor voor het feit dat ik nu wel eens van het imago als computerfreak/nerd af wil. Het is gewoon mijn beroep. Verder gebruik ik het apparaat af en toe in mijn vrije tijd, maar niet veel meer dan ieder ander mens. In mijn vrije tijd doe ik namelijk liever andere dingen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen