![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Voor het eerst aanwezig op dit Belgische festival ![]() ![]() ![]() |
|
Ben er ook het hele weekend, derde keer op rij combi. Voordien paar keer een dagje geweest. Beste grotere metalfestival van het moment. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Die zondag ziet er wel heel gaaf uit ![]() Hafgufa ![]() |
|
Line-up valt ietwat tegen, maar hoor zo veel goede dingen over het festival dat ik me er eens aan moet wagen. ![]() |
|
De vrijdag lijkt voor mij nog het interessantste met Dark Angel & Absu en met Kreator ook nog wel de beste headliner van de 3 dagen. ![]() |
|
Grappig dat Congress nog steeds bestaat. Die komen op zondag. LIFTING THE BAN!!!! Winter is coming ![]() |
|
quote:Opnieuw, eerder. Die zijn weer een paar shows aan het doen. Wist niet dat ze het nog tot minstens volgende zomer gingen trekken. ![]() |
|
Ticketje voor vrijdag (geheel toevallig mijn verjaardag) binnen; Mastodon, Ministry, Abbath, Devildriver, Hypocrisy, Dying Fetus, Absu, Thy Catafalque, Winterfylleth, Frayle...ik denk niet dat ik me ga vervelen die dag. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Zo. Siked. Morgen afreizen en zaterdag La Morgue openen! Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Gaaf, enjoy! ![]() |
|
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Zondag heen en weer als ik het mentaal trek. Wil Emperor en D-A-D graag zien, met name die laatste. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Dagje op en neer geweest. Mooi festival, tof aangekleed met een beetje een Mad Max achtig sausje. Leuke bandjes al kwam ik vooral voor D-A-D (en die waren geweldig). Tof om Helmet en Beli weer eens te spreken. Vooral Beli was een verrassing omdat ik niet wist dat hij er was. Dikke knuffels en veel gelachen. ![]() Wel op tijd weer vertrokken. Was voor het eerst dat ik zo'n eind gereden heb met de auto en de zon brandde aardig, dus als je semi-overspannen lijf dan zegt dat het overprikkeld is, luister je daarnaar. Misschien volgende week het hele weekend meepakken inclusief glamping. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Vrijdag een goed gevuld dagje beleefd. Ik had heel wat bands die ik wilde zien, maar heb me toch het meest geamuseerd met de rechtoe-rechtaan death-metal van Coffin Feeder (die zanger, ook van Aborted, weet goed hoe hij een publiek kan ophitsen) en Dying Fetus. Bij die laatste stond ik zo goed als vooraan, met een erg hevige moshpit beukend in mijn rug. Absu was maar matig en die clowneske verschijning van de frontman hielp niet echt. Tegen de avond een tactisch verkeerde keuze gemaakt door een tweede keer Thy Catafalque live te willen zien en ook perse Hypocrisy te willen zien. Mastodon stond daar tussen geprangd, maar daar had ik beter voor gegaan; het geluid op het hoofdpodium is sowieso een stuk beter dan in de tenten, Mastodon had toffe visuals mee en het was al een hele tijd gelden dat ik ze live had gezien. En hun muziek valt uiteraard zeer goed te pruimen. Al bij al een geslaagde dag, maar ik moet toch eens bezinnen of zo'n megafestivals nog iets voor mij zijn. Kleinere festivals en aparte optredens zijn toch een pak interessanter en minder vermoeiend. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Heren, het festival ging om Emperor, maar jullie hebben het alleen over marginale bandjes. Moet zeggen dat als ik nu zo naar die line-up kijk, ie toch beter was dan ik in mijn hoofd had: Emperor, Whiplash, Evil Invaders, Cult of Luna, Earthless... Achteraf wellicht toch wel moeten gaan.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Ik had Emperor heel graag willen zien, maar tegen de avond was ik dermate overprikkeld dat ik het voor gezien hield. Werd steeds drukker en de brandende zon hielp ook niet mee, en ik wilde ook nog wel relatief veilig naar huis kunnen rijden. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote:Die kan indd iets te enthousiast in zijn act opgaan. Wel machtige band! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Wow. Wat een trip. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
quote: Was supervet jullie na al die jaren eens terug te zien ![]() ![]() Voor de rest veel gelachen, zalige bands gezien. Wat een vette show van Emperor, kippenvel van begin tot einde! Absu was ook meer dan de moeite, Ministry, Borknagar, Rotting Christ, Doro,... veel te veel om op te noemen! Werkelijk een geweldig weekend en nog steeds een superzalig en gezellig festival! ![]() ![]() ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
Vorig jaar een heel weekend, nu alleen de zondag geweest. Cool festival. Earthless was zonder twijfel het hoogtepunt, wat een trip weer! Verder kwam ik vooral om eens de wat grotere black metal namen af te vinken: Tsjuder, Dimmu Borgir, Emperor. Met ook nog Cult of Luna, Kerry King (tja, Black Magic live is gewoon vet) en Machine Head zeker geen verkeerde dag. ![]() |
|
quote: Fantastisch is dat juist. Absu al veel te lang niet meer gezien. Vette band, vooral live. Winter is coming ![]() |
|
Alcatraz Open Air '25 - waar te beginnen? Naast bezoeker dit jaar ook als artiest, op zaterdag met Primal Creation als opener van het La Morgue podium. In meer dan 25 jaar metal waarschijnlijk mijn mooiste beleving tot nu toe. Een volle tent op het middaguur, waarbij enorm veel energie naar ons terugkeerde. Een show waarbij alles verliep zoals we het op voorhand hadden gewenst. Hoe goed je als band door het festival verzorgd wordt is bijzonder. Casual praatjes maken met bands waar je al 20 jaar fan van bent. Interviews doen met zeer capabele mensen die de juiste vragen op het juiste moment stellen. Aangesproken worden door fans die me o.a. complimenteren met mijn teksten en begrijpen wat ik ermee wil zeggen. Deze momenten zijn waar ik / wij het als band voor doen. Fantastisch en zeer dankbaar! Maar ook als bezoeker was het de drie andere dagen weer geweldig. ALCATRAZ MUSIC voelt als een tweede thuis. De passie voor metal die gedeeld wordt, voel ik op geen enkel evenement méér dan daar. De aankleding, de logistiek, de programmering. Je wordt niet zomaar het beste festival. Meest memorabele shows - naast die van onszelf natuurlijk, wát een herinnering - Messa, Mastodon, Obituary, Forbidden, DOOL, Cult of Luna, Vader, GAEREA, Thy Catafalque, VOLA, Evergrey, King Buffalo, Helmet, DVNE, Leprous. Tot volgend jaar! [Dit bericht is gewijzigd door Ktulu op 14-08-2025 14:51] Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Wie ben jij? The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
De zangert. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
![]() |
Index / Concerten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |