IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Verberis (Ulcerate drummer)
Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 06-01-2025 19:11 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Vorige week deze band ontdekt. Vooral hun laatste album vind ik erg gaaf.

Hoge ulcerate vibe, maar toch zeker wel een eigen gezicht.

Volgens een metal archives review ook veel Deathspell Omgea invloeden, maar ik ben niet bekend met die band, dus daar kan ik niet over oordelen.

www.verberis-official.com

Meest recente album uit 2024

En hun vorige album uit 2022 geloof ik.

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 07-01-2025 0:46 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Geen fan van Ulcerate maar wel van Deathspell Omega. Aangezien je de laatstgenoemde band niet kent: Franse avant-garde black metal band van de dissonante soort. Samen met Blut Aus Nord de bekendste band als het gaat om dissonante black metal. Band waarvan niet zoveel geweten is en die ook nooit optreden. Actief sinds eind jaren '90.
Mijn favoriet werk van hen: Paracletus, maar ik vind hun EP's Drought en Chaining The Katechon eigenlijk nog beter dan voornoemde full-length.

Nu dus wat van die Verberis aan het beluisteren. Het heeft iets, herken er zeker DsO ook in. Maar het klinkt allemaal wat braver, minder evil en minder chaotisch dan DsO. Niet slecht, maar denk niet dat ik er een gans album van zou kunnen uitluisteren. Die voorlaatste plaat bevalt mij dan weer beter eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 07-01-2025 0:52]

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2025 19:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Meer DSO dan Ulcerate in ieder geval. Véél meer, eigenlijk.

Duidelijk minder onheilspellend (of evil/chaotisch zoals Steel Jaw zei) dan DSO. Alsof er wat black a la Akhlys/Aosoth/Nightbringer door gemengd is.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2025 19:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dodecahedron, daar ligt het ook dichtbij.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-01-2025 12:29 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Deathspell Omega, Akhlys, Dodecahedron...

Maar eens luisteren dan.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com