zodiac lung |
|
 |
 |
|
Posted 13-06-2025 12:59 by zodiac lung |
        |
|
Ik heb het album net voor het eerst gehoord en ben er nog niet uit. Sommige stukken kruipen dicht tegen Lunar Aurora aan, al ligt het tempo lager. Paar echt gave stukken die het blackmetalgevoel weten te pakken. Op andere momenten spreekt de cleane zang van Helm me aan, altijd leuk om met een compleet ander geluid dan Empyrium te horen – werkt goed. Voordat ik las dat Valkenstijn ook deel uitmaakt van de band, kwam de associatie met Mosaic ook boven. Dat denk ik met name te horen in het nummer Schlittenfahrt, dat behoorlijk doet denken aan de opener van Heimatspuk: Wir Sind Geister. Celtic Frost haal ik er niet direct uit.
Minder geslaagd vind ik de ‘spookhuiskeyboards’ die het soms te theatraal maken. Grootste pijnpunt zit voor mij bij die ‘groove’ stukken. Dat had Lunar Aurora ook zeker wel, echter gaat er hier nog een schep bovenop. Ik begrijp waarom ze Rammstein in de promotietekst noemen, maar die midtempo-stampstukken doen me toch vooral aan The Vision Bleak denken. Waar die band daardoor precies in mijn irritatiezone belandt, kan ik het hier nog net hebben omdat er vaak nog net een blackmetalelement in zit. Maar ik houd er niet van.
 |