KwelgeestIV |
|
 |
 |
|
Posted 08-09-2025 10:05 by KwelgeestIV |
        |
|
Het stenen tijdperk; eigenlijk wel een grappig gevonden naam. Stoner rock/metal ontbreekt inderdaad wel een beetje op de programmering van Willemeen. Burgerweeshuis doet wel eens wat; DB’s heeft dit jaar een goede lijst, maar Arnhem.. Ik heb dus we sympathie voor dit project. Daarnaast is Drive by Wire een niet onaardig bandje uit mijn thuisstad; dus maar gaan dan.
Eerste band was Gallon. Aardige rock band; niet heel stoner. Ergens een gitaarstukje dat een beetje America/bluesy aandeed. Afsluitende nummer een wel erg lekkere progressieve/psychedelische riff. Degelijke openingsband. Niet meer, niet minder.
Cervus begon met een zwoele desert sound. Stevige bas, veel psychedelische loopjes en effect. Tikje weeïge zang wel, maar het eerste nummer beloofde veel goeds. Na het eerste nummer werd het wat sneller/harder/rockende, maar niet beter. Geen diepgang, saaie riffs, aanstellerige zanger. Het nummer Witch had dan wel weer wat, maar eigenlijk best een kut band.
The Stone Souls dan. Softe desert rock, vleugje Americana, swingende rock’n’billy-lijnen. Stuk betere band dan hun voorganger. Meer dynamiek in het spel, maar gewoon niet mijn ding. Mag wel wat steviger.
Ik begon me eerlijk gezegd een beetje af te vragen waarom ik überhaupt naar Arnhem was afgereisd. Volgende keer wellicht wel eerst even de bands checken.
Drive by Wire maakte gelukkig veel goed. Simone was niet direct helemaal bij stem, maar het geheel klonk lekker. Veel relatief nieuwere nummers, veel herkenning. Eigenlijk best een echt goede gitarist, die zonder enige moeite lekkere stonerriffs met meer psychedelische kapriolen afwisselt. Zeer degelijke stoner/desert rock met een subtiele hoeveelheid pit en een vleugje psychedelische invloeden. Goed en enthousiast optreden. Leuk.
 |