![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Auteur: |
|
|||
|
https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/61393371/mayhem-06-02-2026 Vorige keer Marduk Hengelo was écht heel erg goed. Mayhem en Immolation nog nooit gezien. Aardige combinatie, vriendelijke prijs. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Mooie package! Zet ik in de agenda. |
|||||||||
|
Vrijdag maar gauw 50 euro per kaart dokken dan Hafgufa |
|||||||||
|
Pfff, de Belgische show is in Seraing (2u karren) en op een zondagavond... |
|||||||||
|
Kaartje(s) gehaald. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:Zeg me, dat het niet zo is. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Ik vond de verkleedpartij die ik een paar jaar geleden al van Mayhem heb gezien zo'n lachwekkend slechte vertoning dat ik gewoon ben weg gegaan. |
|||||||||
|
![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Wat kom jij hier eigenlijk doen? Kon je hier de band namen wel goed genoeg lezen? |
|||||||||
|
Dank voor de bevestiging. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Hoofdstuk drie uit Grandes Chroniques de Kwelgeest: Immolation.., moeilijk saaie en overbodige band, en zo was het optreden dan ook. Begrijp me niet verkeerd, ze speelden goed. Typische Immolation-riffs en -break vulden de zaal. Zware, diepe, enigszins logge death metal; maar als je één nummer hebt gehoord, dan heb je ze allemaal gehoord. De podiumpresentatie was net ééndimensionaal als de muziek. Als je die leuk vindt, dan was het waarschijnlijk een puik optreden. Marduk daarentegen was wel een feestje. Gevarieerde setlist met redelijk wat écht oude nummers, maar ook flink wat werk uit de (huidige) Mortuus-periode. Er werd retestrak gespeeld, Mortuus was goed bij stem, geluid liet ook niet te wensen over. Ik heb ze (recent) wel eens anders gezien. Wolves, On Darkened Wings, deze passeren met regelmaat de live-revue, maar Sulphur Souls, en The Black waren zeer welkome verrassingen! Wel een schoonheidsfoutje in de solo van Sulphur Souls, maar goed… Infernal Eternal er nog bij. En afsluiten met het swingende The Blond Beast. Sterk en overtuigend optreden. Hoorde ook meerdere mensen die niet zo’n Marduk-fan zijn er erg positief over. En vooral de strakheid waarmee werd gespeeld. Wat ik wel écht zonde vind, is dat ze snelle nummers als Throne of Rats en Panzer Division Marduk nóg sneller spelen dat hoe ze als zijn bedoeld. Daar blijft dan echt helemaal niets van over. Hoewel ik weinig tot niets met Mayhem heb, was ik toch zeer benieuwd hoe dit live ging zijn. Ik had ze nog nooit gezien. Mijn beeld van de band werd echter (helaas) wel bevestigd. Wat een snoozefest. Werk van na Grand Declaration of War is gewoon echt totaal overbodig. En bij de oude nummers kwamen de kenmerkende riffs totaal niet uit de verf/het geluid. De GDoW-nummers hadden gelukkig wel perfect geluid en heerlijke riffs. Attila wist echter de cleane vocalen professioneel te verkrachten. Freezing Moon klonk wel lekker. Dan Silvester Anfang. Ja, daar word ik wel heel vrolijk van. Jammer alleen dat ‘ie van een bandje komt, en niet van Mayhem zelf is. Deathcrush knalde, maar de andere (echt) oude nummers die daarna kwamen, werden op standje Marduk er doorheengeramd, waardoor er niets van overbleef. De ode aan Dead en Euronymous met oude, jaren’80-foto’s op de backdrop vond ik erg goed gedaan. Pure Fucking Armageddon!!!, jaja, maar overtuigen deed het niet. Edit: Nog een beste reeks oud-ZMers gespot: Verval, Levianthanica, Decomposing Bitch, Burzum, McDoom/Doomy, Rajackar, HgarrothwulfF. Ik vernam dat Mental er ook was, maar niet gezien. Edit: was blijkbaar een stuk tekst weggevallen. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 07-02-2026 12:42] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: Wat een setlist, dit alleen al - al veel spijt dat ik niet kan gaan morgen |
|||||||||
|
quote: Ik was donderdag in Groningen. Maar ik heb dit heel anders ervaren En gisteren was ik ook nog aanwezig bij Paradise Lost in Leeuwarden. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: Ben benieuwd. Wilde eerst naar Groningen maar een maat wilde naar Utrecht - beter bereisbaar voor hem - dus hebben we dat gedaan. Mijn ervaring komt overheen met die van Kvel, al weet hij het veel beter onder woorden te brengen dan ik. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|||||||||
|
Ik was in Utrecht, heb weinig toe te voegen aan Kwellie zijn verhaal. Marduk was veruit de beste van de avond, Mayhem had ik nog nooit gezien en hoewel het visueel heel gaaf was, vind ik eigenlijk alleen de DMDS en GDoW nummers leuk. Immolation is echt zo'n band waarvan je naar een optreden vraagt: Hoeveel verschillende nummers waren het nou? De zaal was ook tof, mijn vriendin van 1.55 kon prima alles zien door de trapopbouw in Ronda. Lekker druk, maar niet vervelend druk ook. Nog even wat ouwelullengezeik dan: Ga niet met corpsepaint naar een optreden, ook niet als je 14 bent. Je staat onsterfelijk voor lul. Hafgufa |
|||||||||
|
Dat moeten 14-jarigen zelf ondervinden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Ik word daar altijd wel vrolijk van. Prima toch. |
|||||||||
|
Ik was erbij in Groningen. Immolation - Gewoon solide. Ik heb ze te vaak gezien om nog overdonderd te zijn. Marduk - Deze band is (bijna) altijd goed. En ook nu was het weer een pletwals. Een oorlogsmachine waar je niet omheen kan. Mayhem - Voor mij het hoogtepunt van de avond. De nummers werden met een gedreven urgentie gebracht en de sfeer was lekker duister. Als je (net als ik) fan bent van de sound van een Chimera, Esoteric Warfare, Daemon en dit jaar ook weer Liturgy of death dan had je een goede avond. Helaas word ik oud en trek ik een band tegenwoordig vaak niet langer dan 45 minuten. Dus toen het Deathcrush gedeelte van de set ingezet werd ben ik naar huis gegaan. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Nog even de fantastische setlist van Marduk, wat een pareltjes. Frontschwein Wolves Throne of Rats Shovel Beats Sceptre Cloven Hoof Sulphur Souls On Darkened Wings Infernal Eternal The Black... Panzer Division Marduk The Blond Beast Hafgufa |
|||||||||
|
Heel aardig geluid. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
| Index / Concerten |