![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Auteur: |
|
|||
|
Isid'or is het wel het best bier dat La Trappe in huis heeft. Net wat 'rauwer'. Leef ik tijdens Roadburn op, want de rest wat in 013 te krijgen is, is écht niet te zuipen! Hun Quadrupel heb ik vrij lang nog wel lekker gevonden, maar smaakt mij eigenlijk ook niet meer. Kanon bevat maltose. Zoals wel meer echt goedkope bieren. Goedkope fabrieksrommel. Ik zie dat de AI van Google denkt dat Kanon een gerstewijn is, maar dat is het (dus) niet. Het zou best wel eens maar heel weinig mout kunnen bevatten, omdat dat wordt vervangen door die fabrieksrommel. Daarnaast is Kanon een laaggegist bier. Gerstewijn is een hooggegist bier. Hertog Jan Grand Prestige is een gerstewijn. Maar daarom is het dus zo viez en zoet; Omdat het op basis van goedkope, industriële fabriekssuikers is gebrouwen. Gisteren een Dark Horse Reserva van Struise op. Sowieso een mooie, goede brouwerij, die mooie klassieke stijlen/bieren maakt, op wat hoger niveau. Dit was een mooi wild gefermenteerd en BA donker bier. Mooie diepgang, mooie zuren. Deed het erg goed tussen 16 flessen niet te versmaden wijnen. En dan als glas zoveel als bier fier overeind blijven. Dat zegt wel wat. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Struise is fantastisch. De hele Black Damnation serie bijvoorbeeld is goud - Black Albert (hun stout) telkens op andere vaten gerijpt. Volgens mijn Untappd stats (ja ik ben zo een bierhipster) 41 verschillende bieren van Struise reeds gehad. Isid'or is idd wel de meest interessante van La Trappe - ook zoet, maar op een goede manier. Fijne carameltoetsen. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|||||||||
|
Van speciaalbier genieten is voor sommigen tegenwoordig ook al een wedstrijd ver pissen. Kolere. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
quote: Als jij dat ervan maakt, prima. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|||||||||
|
quote: Het begon al in het vorige topic, zure. Ik zou me als ik jou was maar wat zoetere bieren tot me nemen met zo'n zuurgraad. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
quote: Was is je username daar? Ben namelijk ook een mega bier verzamelaar. |
|||||||||
|
Net toegevoegd! Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
De laatste tijd een paar barrel-aged bieren gehad die ik heel dikke aanraders vond: Bevog - Hagger Blend 0221 Frontaal - Out in the Open BA Emelisse - White Label Iced Stout Rum BA Salama - Cocoreo Inmiddels ook wel ontdekt dat ik stouts met heel veel toevoegingen (maple syrup, kaneel e.d.) vrijwel altijd beduidend minder waardeer dan de gemiddelde Untappd-gebruiker. |
|||||||||
|
Gisteren zoals wel vaker een Achel dubbel op. Die vind ik erg goed. De tripel van Achel vind ik niet zo, net wat zuur. Winter is coming |
|||||||||
|
quote:Ik heb bij bieren die helemaal volgestouwd en dichtgesmeerd zijn soms/vaak het idee dat mensen door al het geweld zo zijn overrompeld, dat ze denken dat het een goed bier is, terwijl het allemaal verhulling van het basisbier is dat zij ervaren. Ik ben zelf gewoon niet zo'n zoetekauw. Ook geen (regulier) snoep, chocolade, taart, gebak, of dessert. Kokos of karamel in m'n bier vind ik dan ook heeel snel niet te zuipen. Chocolade en honing ook maar met mate. Net als maple syrup of molasses. Pindakaas-achtige tonen begin ik niet eens aan. Karamel- en chocolademout is natuurlijk een ander verhaal. Christmas en Mexicake stouts vind ik doorgaans dan juist wel echt genieten! Niet zo zeer zoet, maar warm. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 29-12-2025 10:34] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Eergisteren Hertog-Jan Grand Prestige Goose Island BA. De 2016-editie. Die stond nog fier. Zelfs nog flink wat koolzuur. Mooi gelaagde, portachtige tonen en smaken. Erg gaaf. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:En Breakfast stout vind ik ook lekker. Gisteren eentje van Mikkeler. Havermout, koffie. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Met van die Whisky infused (of eigenlijk wat-dan-ook infused) biertjes kan je me ook nijdig krijgen. Daarom toch maar weer om een paar Achel zometeen. Nooit zo van Dubbel bier gehouden, maar voor Achel maak ik een uitzondering. Ik zou zeggen probeer het eens! Winter is coming |
|||||||||
| Index / Algemeen |