![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Auteur: |
|
|||
|
De Iris van Herpen tentoonstelling was boven verwachting gaaf, daar was ik echt van onder de indruk. Toen we er toch waren ook maar de rest van de Kunsthal doorbanjerd en zo bij het werk van David Shrigley beland. Heel leuk was dat. |
|||||||||
|
Was dat onder dwang van jullie vrouwen of zijn jurkententoonstellingen tegenwoordig een ding in de metalscene? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Only competitief ontbijttafeldekken ist real. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
ff google geraadpleegd en ik zie dat het geen standaard jurken zijn maar meer kunstwerkjes. Dan heb ik niets gezegd. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Ik was meegevraagd door een metalminnende kameraad en was ook sceptisch, maar heel goed uitgevoerd. Als je nog een uurtje tijd moet doden is dit aardige opvulling. Zou er niet apart voor afreizen. Daarvoor is het te kleinschalig. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
https://cultureellint.nl/ Allemaal voorproefjes van wat er het komende culturele jaar allemaal gaat komen hier in de buurt en omstreken. Met lekker weer erg goed te doen. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Ik ben een keer in het Uffizi (sp?) geweest. Op zich wel de moeite waard, maar ook wel echt te-ring-groot. En na 11000 keer Madonna + kind gezien te hebben krijg je daar toch een beetje een appelflauwte van, althans ik wel. Voor de rest zou ik niet veel aanbevelen. Het rijksmuseum is wel leuk om even naar de n8w8 te kijken en meteen weer weg te gaan. Tja, ik ben nu eenmaal een cultuurbarbaar. EDIT: ik heb de bedoeling van het topic duidelijk weer eens niet begrepen. Excuses. [Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 06-02-2026 16:42] Winter is coming |
|||||||||
|
Een tijd geleden heb ik het museum voor anatomie en pathologie in het Radboudumc bezocht. Echt een aanrader! Geweldig interessant en zeer de moeite waard om eens te bezoeken. Anatomische preparaten, orgaan delen met zeldzame afwijkingen en een afdeling met geconserveerde pasgeborenen met zeldzame afwijkingen (misschien niet geschikt voor iedereen maar volgens mij stond dit duidelijk aangegeven vantevoren). Ennn, gratis! ![]() |
|||||||||
|
Oh en als je daar dan toch bent kan je daarna ook nog naar De Museum Winkel in Nijmegen. Taxidermie, schedels van dier en mens, fossielen. Niks kopen want ze zijn veel te duur, wel leuk om te kijken. |
|||||||||
|
quote: Ik denk inderdaad niet dat geconserveerde pasgeborenen met zeldzame afwijkingen snel naar zo'n tentoonstelling zouden gaan. Is ook confronterend. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Grafzerk. op 06-02-2026 20:05] |
|||||||||
|
[Dit bericht is gewijzigd door Grafzerk. op 06-02-2026 20:06] |
|||||||||
|
quote: Zoek jezelf. Wat tegelijkitair de moraal van ons verhaal. Nederland gezond, het Simplisties Verbond en onverhoop niet content, postbus 275 Purmerend. |
|||||||||
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Het was bijna grappig, ware het niet dat dat er niet staat als je goed had gelezen. Ga nu maar weer snel airieon luisteren dat kunnen jullie vast beter. Nog groter en veel meer: Museum Vrolik in het Amsterdam UMC. Heel educatief. ![]() |
|||||||||
|
quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote: Ah. Helder. Vermoedde het al vanaf het begin maar dank hiervoor. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
quote: Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
quote: Nog een trolaccount van the obvious one dus. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Oh zeker. Elke vorm van kritiek op Aeyreoin is getroll. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Jurken zou ik toch echt overslaan. Gisteren in Centraal Museum Utrecht geweest. Hoewel ik in die stad ben geboren, er heb gestudeerd, en de helft van mijn sociale leven zich daar afspeelt, was ik er nog nooit geweest. De inrichting is waardeloos. De route is niet te volgen, en de kunstwerken en objecten staan elkaar in de weg. De vast collectie bestaat ook bepaald niet uit topstukken. C-garnituur. Niets tussen zien hangen dat ik écht mooi vond. Dan de expositie waarvoor ik kwam: Getekend, de Natuur. Over de verhouding tussen mens en natuur, en hoe kunst deze uitdrukt. Mooie collectie litho’s en tekeningen van heerlijkheden, buitenplaatsen, en boerderijen. Wat realistische romantiek, en moderne tekeningen van bomen. O.a. een vroege Mondriaan. Drie stijlen en onderwerpen waar ik wel van houd. Leuk. Ook nog wat moderne, geëngageerde kunst. Hoewel ik het onderwerp zeker geen onzin vind, en de boodschap onderschrijf, niet aan mij besteed. Ik consumeer kunst toch meer om te ontspannen dan om geprikkeld te raken. Ik ga met enige regelmaat naar musea en exposities. Soms met mijn partner, soms met ((oud-)studie)vriend, maar ook best vaak alleen. Twee weken geleden voor het Anna von Hausswolff-optreden in Amsterdam nog even naar het Van Gogh geweest. Afgelopen tijd De reuzensalamander, waarin veel naar het Teylers en hun collectie wordt verwezen, gelezen. Toen in mijn kerstvakantie daarheen gegaan om de besproken objecten even zelf te kunnen bekijken. Het hoogtepunt was toch wel de berencoproliet. Wat ik écht kan aanraden zijn de Wonderkamers van Gemeentemuseum Den Haag. Heel bevreemdend, psychedelisch, surrealistische en trippie. Eigenlijk moet je daar onder de paddo’s doorheen struinen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:Vreemd dit.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: En the obvious one is? Ik weet namelijk onderhand niet meer wie een trol is en wie niet. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Ik snap het ook niet meer. OT: na al een half leven in Wageningen te hebben gewoond, deze week voor het eerst in museum De Casteelse Poort geweest. Klein maar fijn. Interessante ruimte over de geschiedenis van de stad, en boven een toch wel indrukwekkend verhaal over de stad tijdens WOII en het verzet hier. Had maar een uurtje de tijd, moet binnenkort nog eens terug voor de rest. |
|||||||||
| Index / Algemeen |