![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Auteur: |
|
|||
|
Vuige, first wave blackened speed metal. Pure jaren'80-worship. Simpel, rechttoe/rechtaan. Pakkende riffs, beukende ritmes, smerige productie. Posers beware!! Band van drie oudgedienden uit de NLBM-scene. Erg psiked. Exact de stijl waar ik sinds een jaar of twee best hard op ga. Hebben in 2024 alweer hun debuutalbum Hell Returns uitgebracht. Hier staan Zodiac Lung en ik ergens, buiten beeld, een midlifecrisis te krijgen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Aan de ene kant is het natuurlijk simpele muziek. Maar het moet en wil ook simpel en doeltreffend zijn. Aan de andere kant kunnen alle drie de heren daadwerkelijk iets, en hebben ze hun sporen reeds verdiend. Het is metal om de metal, om de muziek, het eren van de oude goden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Hopelijk is er in oktober nieuw werk te horen, ik zie echt uit naar de opvolger van Hell Returns. Kaartje voor de volgende Back Alley Ritual is alvast maar aangeschaft. Er is ook nog een liveplaat opgenomen op een eerdere editie, alleen op tape. Moet ik nog aanschaffen. |
|||||||||
|
quote: Goed gezegd. Die simpele muziek is ook nog ns oerlekker en extreem doeltreffend/strak gespeeld. En IS gewoon oud/goud. Ondanks de knipoog. Veel bands met een knipoog klinken gewoon als pure kaas. |
|||||||||
|
Die eerste paar nummers, ik was nog niet echt heel erg onder de indruk. Maar Abaddon of death, wat is dat een goed nummer. Devil swindler met z'n geweldige Discharge riff, the unnamed met z'n hellhammer/Celtic Frost feel. Laatste nummer nog niet aan toe gekomen. Radio Giraffe, het station dat zijn nek uitsteekt! |
|||||||||
|
quote: Ik vond het laatste het beste - Witchcraft Cemetary |
|||||||||
|
Geprobeerd omdat mensen die ik hoog in mijn achting heb er zo positief over zijn, maar het deed mij niet zo veel dus nu zijn ze zeveneneenhalfting. Al sluit ik niet uit dat het live wel een zou kunnen klikken. "Succes lijkt in de toekomst te liggen." |
|||||||||
| Index / Heavy Metal |