IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Angine de Poitrine Vorige pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2026 16:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Eindelijk een trend die de hype waard is!

De weirde humor, zowel in presentatie als melodiekeuzes kan je als afgeleid van Zappa zien, en er zitten mijns inziens oa ook veel Primus invloeden in. Je moet alleen geen 'liedjes' verwachten, dat is ook helemaal niet nodig bij instrumentale muziek.

De microtonaliteit geeft het ook een extra dimensie. Daarbij, het voetenwerk van de gitarist geeft ook een extra kunde weer, de timing moet immers perfect zijn. Strak drumwerk ook. Ze hebben regelmatig een prima groove te pakken.

Ik begreep dat alle concerten in NL binnen een minuut of 2 waren uitverkocht. En terecht, dit verdienen ze.

Heel tof dit!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 25-04-2026 20:38 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2026 20:22 schreef Sater het volgende:
Zonder dat stuk van 3voor12 gelezen te hebben dacht ik meteen aan King Gizzard & The Lizard Wizard. Misschien ook wel iets voor jou, Wim.

Ze spelen trouwens ook bijna Slayer-achter spul:

(Sorry voor het kapen van je topic.)

Die tweede is wel raar na dat eerste nummer, hahaha. Die eerste link is erg gaaf, ja!

"You're only living on borrowed time from your fate."

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 25-04-2026 20:39 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2026 16:32 schreef Mutilator het volgende:
Je moet alleen geen 'liedjes' verwachten, dat is ook helemaal niet nodig bij instrumentale muziek.

Ik heb de twee releases nu een paar keer beluisterd, maar ik hoor toch echt wel liedjes met een kop en een staart?!?!

"You're only living on borrowed time from your fate."

White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 27-04-2026 20:22 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Ik vind het wel geinig.
Visueel heerlijk tegendraads: een soort anti-AI visuals.
Sterker nog; als je hen in een LLM zou stoppen met de omschrijving 'gitarist' en 'drummer', zou dat onder datapoisoning vallen.

Mijn zoon van 5 viondt het heerlijke muziek om naar te luisteren. Hij gaat er voor liggen. (Normaal luistert hij liever Lamme Frans enzo, en stuitert dan door de woonkamer. .)

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 27-04-2026 22:00 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2026 16:32 schreef Mutilator het volgende:Je moet alleen geen 'liedjes' verwachten, dat is ook helemaal niet nodig bij instrumentale muziek.

Ik snap deze zin niet helemaal? Een instrumentaal nummer is net zo goed een 'lied' als eentje met vocalen lijkt mij?

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-05-2026 21:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2026 20:39 schreef SimsalaWim het volgende:
Ik heb de twee releases nu een paar keer beluisterd, maar ik hoor toch echt wel liedjes met een kop en een staart?!?!

Tussen aanhalingstekens, als in 'makkelijke liedjes met zang', in vergelijking met de Zappa en Primus referenties.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com