IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Lijstjestijd! Wie heeft er bij defensie gewerkt (of nog steeds) en bij de landmacht, luchtmacht of marine?
SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 09-05-2026 22:14 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Omdat ik me dit ineens afvroeg. Binnenkort ook weer jongelui als de dienstplichtigen weer opgeroepen gaan worden.

- SimsalaWim

Marine, ik was van achter de radarschermen zitten en vooral de sonarschermen. Van 1988 tot 1997, beroepsmilitair. Drie keer uitgezonden geweest, Golfoorlog en twee keer Adriatische zee.

"You're only living on borrowed time from your fate."

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-05-2026 23:05 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb in Ace Combat 7 de wereld gered als straaljagerpiloot. Telt dat ook? Zo niet heb ik offline EHBO.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-05-2026 5:40 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Drie dagen stage. Het was eigenlijk best saai.

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 10-05-2026 6:53 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Landmacht, van 1998 tot begin 2006.

Eerst geneeskundig, daarna verbindingen. Een keer uitgezonden geweest

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-05-2026 9:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Jaartje dienstplicht, lang geleden.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-05-2026 9:17 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Lichting 90-04.

Op papier chauffeur / centralist.
Opleiding in Ede.
Rijopleiding in Veldhoven.

De rest van de tijd doorgebracht bij het 101 Materieelverzorgingsbataljon in Nieuw Millingen.

In praktijk een beetje hoge heren rondgerenden naar hun afspraakjes en verder vooral veel niets doen.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 10-05-2026 12:14 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Had gesolliciteerd als Luchtgevechtsleider.. Net de sollicitatie op de bus gedaan, uurtje later vacature bericht dat hij intern is opgevuld

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 10-05-2026 12:14]

Het is de lichtinval ;')

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-05-2026 12:39 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Dus niemand heeft echt mensen vermeaurd.

Wel gruwelijke lijken gezien?

Wat Wim op de boot heeft gezien daar praten we niet over.

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-05-2026 12:40 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Het schip, sorry. Het schip.

Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-05-2026 12:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Bij vlagen hang ik er lafjes tegenaan, zogezegd. Afstudeerscriptie deels onder de vlag van de Landmacht gedaan inclusief een weekje of wat mee op oefening in Marnehuizen om data te verzamelen. Sinds een jaar of 10 weer af en toe een betrokken bij projecten waar Defensie òf opdrachtgever is, of een subcontractor van Defensie dat is. Maar nooit gevechtshandelingen of verplicht gymnastieken om 0400 of zo. Dat dan weer niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 10-05-2026 12:46]

“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 10-05-2026 12:48 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Marnehuizen, wat een ellende is dat zeg, meerdere oefeningen gehad daar, maar zomer of winter, altijd gewoon kut in dat oefendorp.

Tanteloos, ik zat bij geneeskundig, wij kregen genoe locals en kinderen binnen die neergeschoten waren of op een mijn getrapt. Gruwelijk genoeg voor je?

Morwyn
Vuigaert
Usericon van Morwyn
Posted 10-05-2026 13:04 by Morwyn Wijzig reactieProfiel van MorwynQuote dit bericht

Ik speelde vroeger Starwing op de SNES, hedendaags heb ik cptss.

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-05-2026 13:50 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2026 12:48 schreef Deceptikoen het volgende:
Tanteloos, ik zat bij geneeskundig, wij kregen genoe locals en kinderen binnen die neergeschoten waren of op een mijn getrapt. Gruwelijk genoeg voor je?
Maar waren die dan al dood? Of bijna?

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 10-05-2026 16:28 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

De dienstplicht werd afgeschaft in hetzelfde jaar dat ik 18 werd. Geluk mee gehad, vind ik altijd.

Winter is coming

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 10-05-2026 17:00 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

De dienstplicht is nooit afgeschaft.

"You're only living on borrowed time from your fate."

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-05-2026 17:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hij bedoelt opkomstplicht.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-05-2026 18:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2026 12:48 schreef Deceptikoen het volgende:
Marnehuizen, wat een ellende is dat zeg, meerdere oefeningen gehad daar, maar zomer of winter, altijd gewoon kut in dat oefendorp.

Tja, ik zat er natuurlijk als luxe-pony, maar ik vond het eigenlijk wel wat hebben. Op papier in ieder geval een goede omgeving om urban warfare-scenario's te oefenen. Wij zaten er in de herfst, en het was nat, koud en het waaide er enorm. We mochten als burgers op een gegeven moment ook meedoen aan de oefening, waarbij we dan moesten doen alsof we ons huis verdedigden en het aan de mensen van Defensie was om ons levend uit het huis te krijgen en dan af te voeren achterin een voertuig, naar een extractiepunt. En dan ook compleet met een zak over je hoofd en extra rondjes rijden voor de desoriëntatie. Dat was best interessant.

“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 10-05-2026 18:51 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2026 13:04 schreef Morwyn het volgende:
Ik speelde vroeger Starwing op de SNES, hedendaags heb ik cptss.

DO A BARRELROLL!

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 10-05-2026 19:02 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2026 18:49 schreef Negatieveling het volgende:
Tja, ik zat er natuurlijk als luxe-pony, maar ik vond het eigenlijk wel wat hebben. Op papier in ieder geval een goede omgeving om urban warfare-scenario's te oefenen. Wij zaten er in de herfst, en het was nat, koud en het waaide er enorm. We mochten als burgers op een gegeven moment ook meedoen aan de oefening, waarbij we dan moesten doen alsof we ons huis verdedigden en het aan de mensen van Defensie was om ons levend uit het huis te krijgen en dan af te voeren achterin een voertuig, naar een extractiepunt. En dan ook compleet met een zak over je hoofd en extra rondjes rijden voor de desoriëntatie. Dat was best interessant.

Het is een erg goed oefen terrein, en uitermate geschikt voor urban warfare te oefenen, maar of er lag sneeuw, of het was dodelijk heet met al je bepakking en zooi, of het regende horizontaal naar binnen.

Wat je omschreef waren wel de leukste oefeneningen, realistisch ook, ook met hoe de oefen vijand op ons reageerde

Morwyn
Vuigaert
Usericon van Morwyn
Posted 10-05-2026 19:09 by Morwyn Wijzig reactieProfiel van MorwynQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2026 18:51 schreef Ktulu het volgende:
DO A BARRELROLL!

/flashbacks

Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com