IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : LP speler - correcte cartridge/kop afstelling
Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 18-11-2002 21:24 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Vraagje voor de vinyladepten:

Ben bezig mijn oude LP speler (technics SL-D3, bouwjaar 1979)te voorzien van een nieuwe kop + naald (cartridge). Heb de Stanton 500 AL-II erop gemonteerd maar heb een beetje problemen om em juist af te stellen. Een paar vragen:

* de datasheet bij de naald heeft het over 5 gram "tracking force". Ik veronderstel dat dit het gewicht is die je achteraan de arm moet instellen om de kop voldoende op het vinyl gedrukt te krijgen. Helaas kan ik hem maar op max 3.5 gram instellen, ik hoop dat dit genoeg is.

* Het geluid dat ik uit de platenspeler krijg is erg goed (alvast voor metal ) maar als ik een rasecht top geproducet stuk vinyl opleg dat heb ik bij de s-,t- en f-klanken een gekraak. Alsof je te luid in een microfoon spreekt. Wat kan ik daaraan doen

Alvast bedankt.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 19-11-2002 0:50 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 18 november 2002 21:24 schreef Wolveken het volgende:
Vraagje voor de vinyladepten:

Ben bezig mijn oude LP speler (technics SL-D3, bouwjaar 1979)te voorzien van een nieuwe kop + naald (cartridge). Heb de Stanton 500 AL-II erop gemonteerd maar heb een beetje problemen om em juist af te stellen. Een paar vragen:

* de datasheet bij de naald heeft het over 5 gram "tracking force". Ik veronderstel dat dit het gewicht is die je achteraan de arm moet instellen om de kop voldoende op het vinyl gedrukt te krijgen. Helaas kan ik hem maar op max 3.5 gram instellen, ik hoop dat dit genoeg is.

* Het geluid dat ik uit de platenspeler krijg is erg goed (alvast voor metal ) maar als ik een rasecht top geproducet stuk vinyl opleg dat heb ik bij de s-,t- en f-klanken een gekraak. Alsof je te luid in een microfoon spreekt. Wat kan ik daaraan doen

Alvast bedankt.
Vraageen: ja cavaen anders improviseren metplakband en paperclip of zo. Maar dat gewicht kan je zelf een beetje bijstellen naar gelang in feite. Bvb als er een lp veel krassen heeft kan je doro dat gewicht te verleggen soms vorkomen dattie skipt.

vraag twee: is ie ge-aard? zo nee: proberen


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 19-11-2002 9:23 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Em is geaard. Meskiens de anti-skating? Kan da?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-02-2003 1:25 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ff maar in dit topic, kon geen andere vinden...

Ik wil dus een tweede hands platenspeler gaan aanschaffen. Weet iemand hier een goed merk/type die ook op een phono-ingang aangesloten kan worden. Heb wel een LENCO l-3801 gezien voor 35 euro, waarbij staat dat ie op een phono ingang kan en een Technics SL-B303 voor 25 euro, waar het niet bij staat. Wat moet er wel/niet aanzitten zodat het op een phono ingang kan?


Barrrman
Stage-diver
Usericon van Barrrman
Posted 25-02-2003 9:21 by Barrrman Wijzig reactieProfiel van BarrrmanQuote dit berichthttp://www.the-stage.be

ik heb er geen idee van, maar feitelijk zou ik ook wel LP-speler kunnen gebruiken... iemand één ten optelle???


If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver)


Metal
Usericon van Metal
Posted 25-02-2003 11:30 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Een platendraaier dat we zeggen.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen