|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
ander koop je toch een mooi opel kadetje? ...if I was a hammer... |
|
Ik ben eigenlijk niet zo'n BC-Rich freak, maar deez is toch wel errug lekker Floyd Rose Speedloader brug, abalone halsinleg, heersch! |
|
als je dan toch voor de B.C. Rich gaat, neem dan deze uitvoering, gigantisch wat een mooi geluid komt daaruit (donwload de live clip van Iced Earth - Melancholy maar): |
|
lekker vaag plaatje Bint |
|
download die clip maar |
|
Neuh |
|
of alleen het nummer. Ik wil eigenlijk best weten voor voor elementen dat zijn, aangezien ze clean en met distortion zeer gaaf klinken. |
|
sja.. en wat voor effecten en versterker(s) gebruikt mijnheer Iced Earth dan allemaal |
|
quote: Kewl, was ook mijn eerste gitaar! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Mijn eerste gitaar was een Yamaha RGX 321 FP ook een heel ok gitaartje hoor, met fijnstemmers en floyd rose licensed tremelo blok, en 2 x humbucker 1x single coil elementjes Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote:schrik niet... lach niet.... ik ben HEM KWIJT www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
quote: ging laatst bijna op mijn bek toen ik langs een etalage met zo'n beast fietste.... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Uhm... Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe stem je dat ding? Ik zie op de kop geen knoppen zitten. |
|
quote: de snaren lopen ook niet door naar de kop wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Nee, dus zelfs al had ie stemknoppen, dan zou je hem nog niet kunnen stemmen... |
|
quote: vast wel wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Maar om eens een serieuze reactie te leveren, volgens mij is de vraag die in dit topic gesteld wordt eigenlijk, wat is de minimale gitaar waarmee je kunt beginnen? De beste (beginners)gitaar lijkt me namelijk niet echt aansluiten bij het budget van de gemiddelde ZM-er |
|
quote: naar mijn idee een simpel ibanezje wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Als minimaal beginners gitaar verwijs ik toch graag naar een leuke Yamaha of Ibanez.. Die bieden de beste prijs/ kwaliteit verhouding! Zo rond de 400-500 euro koop je dan een gitaar waar je een paar jaar mee vooruit kan En over die BC-Rich.. Geen idee hoe je hem moet stemmen. Iig heb je natuurlijk fijnstemmers op de brug. Hier staat meer info denk ik: Uitleg Floyd Rose Hmm.. blijkbaar 1 keer stemmen en daarna, bij verwisselen van snaren, alleen fijnstemmen.. Zal wel een vermogen kosten |
|
quote: On Topic: Volgens mij is een niet al te dure Ibanez wel goed om op te beginnen als je een gitaar wilt kopen die goed en betaalbaar is. *Edit: er was al een betere uitleg over het stemmen van die gitaar* [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 08-10-2002 22:30] |
|
zelfde vraag voor een bas. Ik speel nu een jaar akoestisch en gaat al vrij erg goed, maar ik wil buiten de lessen om bas gaan spelen. Iemand enig idee van een fijne beginnersbasgitaar? Het hoeft niet de goedkoopste te zijn, maar ik hoef ook geen dure BC waar ik al jaren naar loop te kwijlen. |
|
Een BC bas zou ik zoiezo niet kopen, maar das een ander verhaal Een goede beginnersbas vind ik een bas van yamaha, niet duur en wel goede kwaliteit. (vooral oudere bassen van yamaha zijn goed) Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
De naam is al een paar keer gevallen maar inderdaad, voor ongeveer 500 euro heb je bij Ibanez al een topgitaar in handen waar je jaren mee vooruit kunt. Als je dan later nog wat geld over hebt kun je er altijd nog een paar mooie elementjes inbouwen voor een strakker geluid. Zowel BC Rich als Jackson zijn in die prijsklasse opvallend minder van kwaliteit. Ook Yamaha maakt voor weinig geld goede gitaren maar daar heb ik zelf minder ervaring mee. Ik heb mijn Ibanez RG450 voor 1000 gulden gekocht en ben er nog steeds heel blij mee. Heb op andere merken gespeeld die het dubbele kostten maar zelfs die speelden een stuk minder! Die RG klasse is echt ongelofelijk veel waar voor heel weinig geld. Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden... |
|
Nog even en ze kunnen me op de loonlijst plaatsen, hoewel ik een simpele endorsement deal ook niet af zou slaan maar goed. De Ibanez Soundgear BASSEN gebruikt zo'n beetje de halve metal wereld. Ze spelen heerlijk soepel, klinken fantastisch onder een distortion geluid (of mét distortion ), zien er strak uit en je hebt er al een voor onder de 500 euro. Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden... |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |