IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : herdenken slavernij Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-07-2002 0:17 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Herdenken slavernij?? Is dit weer in het kader van 'respect' of zo?


waarschijnlijk. komt het niet van amerika af?? in de strijd tegen terrorisme?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-07-2002 0:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hehhe.. ik zie er ook het nut niet van in... Dat soort lui leven de verkeerde kant op!

Nederland was trouwens wel de allerlaatste die slaverhandel afschafte, puur en alleen omdat het verder overal al afgeschaft was en er dus met niemand meer gehandeld kon worden .. ..

Maar herdenken.. bluh..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-07-2002 0:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:17 schreef Cadaveria het volgende:
waarschijnlijk. komt het niet van amerika af?? in de strijd tegen terrorisme?



offtopic: Ach.. in Amerika zijn ze helemaal gek geworden.. Mijn zus vertelde net dat een vriend van haar in Amerika was geweest, en daar een binnenlandse vlucht moest nemen. Omdat hij geen Amerikaan is werd hij helemaal nagecheckt en moest hij alles laten zien van spullen enzo, en nu komt het, hij moest zelfs een slok nemen van zijn eigen waterfles ..... en dan zeiken ze dat Afganistan er een vreemd beleid op nahoud



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 01-07-2002 0:22 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Herdenken slavernij?? Is dit weer in het kader van 'respect' of zo?



Dat zeggen die blanke negers op mijn school de hele dag dankzij ali g
maar of ze weten wat het betekent?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-07-2002 0:25 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oh jeetje, zijn daar nog steeds slachtoffers van in leven dan? Snel, ik trek vast (wéér...) mijn portemonnee, ik ga snel mijn schuldgevoel afkopen!!!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-07-2002 0:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:25 schreef Greycloak het volgende:
Oh jeetje, zijn daar nog steeds slachtoffers van in leven dan? Snel, ik trek vast (wéér...) mijn portemonnee, ik ga snel mijn schuldgevoel afkopen!!!


Zal ik je het bankrekening nummer mailen ?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-07-2002 0:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ja, tenzij de regering me voor is en me nog meer kwartjes uitdraait.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-07-2002 0:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

kwartjes bestaan niet meer


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 01-07-2002 0:39 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Er zal dan binnenkort wel weer een nationale bedelactie op RTL4 losbarsten met een avondvullend progamma met Huisman en consorten.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-07-2002 4:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hmm het is wel een onderdeel van de historie van Nederland die niet in de geschiedenisboekjes op school voorkomt; geschiedsvervalsing dus.

Verder hebben ze door slavernij en door flink te lopen roven een rijkdom vergaard waar wij nog steeds profijt van hebben.

Niemand kan ontkennen dat het erg ongelijk verdeeld is in de wereld en wie wil er hier een stap terug doen? Praktisch niemand, want welvaart (ver)went...

Wat ik wel vind is dat Nederland behoorlijke bedragen heeft terugbetaald waar ze zelf welvaart/ economie konden genereren, maar in plaat daarvan lijken ze afhankelijk van ontwikkelingsgelden; lekker lui die lui.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 9:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat valt toch wel mee, met die geschiedvervalsing? Ik heb het iig wel op school gehad... het waren trouwens de Portugezen die met de slavenhandel begonnen zijn, later zijn ze door de Nederlanders Afrika zo ongeveer uitgetrapt. Maar de Fransen en Engelsen zaten uiteraard ook tot aan hun nek in deze handel.

Überhaupt is de geschiedenis van de Amerikaanse continenten verschrikkelijk. Als je leest wat voor gruweldaden de Spanjaarden begaan hebben (Pizzarro die hele steden uitmoordt e.d.)... hun aankomst was al een ramp voor de lokale Indianenbevolking; Europese ziektes als waterpokken hadden vrij spel onder die mensen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 20:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

wat ik niemand hoor zeggen is het feit dat ook ZWARTEN aan de slavernij hebben meegedaan, maar daar hoor je die zogenaamde slachtoffers nooit over.

maar het werd weer effe zeer duidelijk verwoord door een surinamer op tv tijdens het journaal. het beeld is slechts een eerste stap, eer moet nog veel meer gedaan worden door de nederlandse regering en vooral een financiele vergoeding. dus is het weer uiterst duidelijk waar het om draait. makkelijk geld krijgen


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 01-07-2002 20:09 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Tjah vreemd... sommige mensen doen thuis op de bedkamer ook aan slavernij...

Denk maar niet dat ik dat ga herdenken!!


Ik, Wil Schuurman


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 01-07-2002 20:44 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Wat ik dan nog het meest absurd vind is dat minister van Boxtel met berouw excuses gaat aanbieden.. kom op zeg, tis al anderhalve eeuw geleden!!!


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


Nix
Usericon van Nix
Posted 01-07-2002 20:45 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 20:44 schreef Iron Maiden het volgende:
Wat ik dan nog het meest absurd vind is dat minister van Boxtel met berouw excuses gaat aanbieden.. kom op zeg, tis al anderhalve eeuw geleden!!!


Alsof hij erbij was...


Je kunt toch de excuses niet aanbieden van een ander

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 01-07-2002 20:46]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-07-2002 20:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 juli 2002 20:08 schreef attila_de_hun het volgende:
wat ik niemand hoor zeggen is het feit dat ook ZWARTEN aan de slavernij hebben meegedaan, maar daar hoor je die zogenaamde slachtoffers nooit over.


Lijkt me dat dat onder dwang is gebeurd; met een speer doe je niet zoveel tegen een geweer.

quote:
maar het werd weer effe zeer duidelijk verwoord door een surinamer op tv tijdens het journaal. het beeld is slechts een eerste stap, eer moet nog veel meer gedaan worden door de nederlandse regering en vooral een financiele vergoeding. dus is het weer uiterst duidelijk waar het om draait. makkelijk geld krijgen


Daar lijkt het idd verdacht veel op ja; wij zeiken ook niet meer over de 80 jarige oorlog; ipv dat ze vooruit denken en in eigen land iets proberen op te bouwen blijven ze hangen in de slachtofferrol. Ze hadden allang iets kunnen opbouwen. Zus van een maat van mij heeft daar een bloemekwekerij proberen op te bouwen en dat is niet gelukt om de stereotype reden; ze zijn daar aartslui; 15 min werken, uur pauze. Tijden afspreken? Dat zien zij zeer ruim vertelde ze allemaal...

Dan betuig ik ook maar meteen mijn spijt: nl. over het feit dat Peter Stuyvesant New York heeft geruild voor Suriname.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 21:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 20:58 schreef Mutilator het volgende:
Lijkt me dat dat onder dwang is gebeurd; met een speer doe je niet zoveel tegen een geweer.



Dan betuig ik ook maar meteen mijn spijt: nl. over het feit dat Peter Stuyvesant New York heeft geruild voor Suriname.


1. denk ik niet, de belangrijkset motivatie was hebzucht en macht. het waren echt niet allemaal heiligen inafrika. gewoon wat mannen van een andere stam vangen en geld verdienen. twee vliegen in een klap.

2. daar ben ik het wel mee eens. dom, dom, dom.


ik veroordeel hun manier van leven trouwens niet, maar het demonstreert wel dat integratie een zeer moeizaam proces zal zijn.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-07-2002 21:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

gedenktekens staan toch altijd in het land van herkomst of waar het gebeurd is hebben we negers naar nederland gehaald? geloof et niet (of nauwelijks)


Je moeder.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-07-2002 21:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 juli 2002 21:37 schreef karnivoor het volgende:
gedenktekens staan toch altijd in het land van herkomst of waar het gebeurd is hebben we negers naar nederland gehaald? geloof et niet (of nauwelijks)


Nederlanders hebben uit allerlei landen hun slaven in Suriname neergepleurd. Om in elk land van herkomst een gedenkteken neer te zetten wordt vrij veel werk...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-07-2002 21:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

niet onze zorg, de slachtoffers herdenken het, niet de daders


Je moeder.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-07-2002 21:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 juli 2002 21:48 schreef karnivoor het volgende:
niet onze zorg, de slachtoffers herdenken het, niet de daders


Da's meestal zo.

Waarom vroeg je er dan naar?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-07-2002 21:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

goeie vraag

ff weten of mijn beperkte wereldbeeld klopte


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2017 10:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-07-2017 10:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

NEGERZZ!!!!


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-07-2017 10:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nuttig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen