|
Auteur: |
|
|
de prijs zou ik zeggen, aangezien je er nog geen ballen verstand van hebt, hoef je niet meteen de beste die er is te kopen lijkt me |
|
Wat wil? Een spaanse/klassieke? Die heeft een bredere hals dan de Western, met stalen snaren. Een bredere hals is erg makkelijk spelen en door een heleboel mensen wordt ook aangeraden om met een klassieke gitaar te beginnen. Het is een goede manier om snel bekend te geraken met de diversiteit/dynamiek van de gitaar. Persoonlijk vind ik een western mooier klinken, alleen is het relatief erg hard drukken op de snaren, dat zal zeker enige pijnlijke momenten opleveren. Waar ik op zou letten als ik een akoestische ga kopen is vooral de "action" (de hoogte dat de snaren van de hals verwijderd zijn). Ik vind een licht spelende gitaar erg fijn, en ik kan me niet voorstellen dat andere dat niet vinden, tenzij je alleen van plan bent om beukende punk rifjes eruit te persen, maar dan kan je beter geen akoestische aanschaffen IMHO. De hals moet niet te krom lopen (duh), het moet in jouw oren mooi klinken. Neem eens een vriend mee die al een paar jaar speelt, en ga de muziek winkels af, wees niet bang om wat te vragen aan de verkopers. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 27-11-2002 16:20] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Tja, ik ben dus ook aan het sparen voor een gitaar + les en is het ècht belangrijk om akoestisch te beginnen? Ik heb wel wat verdere plannen dan unholy blackmetaaaaal. |
|
quote: ik ben elecktrisch begonnen (jaar geleden, zonder les) en dat gaat prima. ik heb wel een keer op een akoestische gespeeld, maar dat vond ik vreselijk. |
|
quote: Ik ben ook met elektrisch gitaar begonnen. M'n gitaarleraar destijds zei dat akoustisch gitaar spelen en elektrisch gitaar spelen toch wel 2 dingen zijn, en je kunt de basis net zogoed op een elektrische leren. En goeie black/death-metal is natuurlijk niet echt te doen op een akoustische 11.45: restate my assumptions |
|
daarom luisteren is mijn advies Je moeder. |
|
ik heb een hele gare oude akoestische gitaar van mijn gekregen, daar leerde ik het een en ander op, maar pas toen ik een elektische gitaar kocht, leerde ik het pas goed.. maar goed, mijn akoestische gitaar is een houten yamaha, met 1 elementje, wat voor een yamaha weet ik niet, moet ik eens kijken.. Try to destroy me, and i will destroy you |
|
Je hebt het meeste zelf al opgenoemd. Maar je moet gewoon kopen wat je mooi vind klinken en in je prijsklasse valt. Zelf zou ik voor de westerngitaar gaan, betere klank zoals al is verteld. |
|
De twee jongens waar ik mee speel hebben niet echt hoogstaande dingetjes ofzo... Maar het klinkt wel goed, ik zal es vragen wat ze hebben! |
|
ik heb zo'n intertoys ding voor 100 pleuro Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
ik heb een yamaha apx semi accoustische gitaar. speelt lekker en klinkt goed. |
|
Een acoustische gitaar is gewoon een heel ander instrument dan een electrische gitaar. Het ligt eraan wat voor muziek je wil gaan leren, wat is je doel ? Als jij voornamelijk rock/metal wil gaan spelen raad ik je aan gewoon electrisch te beginnen, neem dan zon beginners setje van Ibanez bijvoorbeeld, ben je voor een kleine 300 euro klaar (heb je een gitaar, verterker met overdrive functie etc) en das goed genoeg om mee te starten, dan kun je daarmee `kijken of het je bevalt. Als je perse acoustisch wil beginnen kijk dan goed WAT je wil gaan spelen. Het gaat vooral om de klank. Als je een gitaar met NYLON snaren neemt dan is die klank meeral gericht op het spelen van klassieke stukken. Voor kampvuur liederen en meer pop gerichte nummers raad ik eerder een staalsnarige gitaar aan. Succes ermee Marcel |
|
Bedankt voor de tips! Ik weet nu al iets meer. Hoogste tijd eens bij de muziekwinkel langs te gaan. Ook interessant te horen, dat akoustisch/electrisch echt verschillend is. Maar toch wil ik echt beginnen met akoustisch. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ik wil op les, ik heb al een Ibanez beginnerssetje en een akoustisch gitaar. Nu alleen nog het 1 en ander uitzoeken voor les... [Dit bericht is gewijzigd door Witchking op 29-11-2002 16:28] |
|
quote: Dat is helemaal niet belangrijk. Ik heb eerst een een jaar of vier acoustisch gespeeld en ben daarna begonnen met de electrische gitaar. Daarop spelen is iets totaal anders dan spelen op een acoustische gitaar, en als je liever electrisch speelt kun je daar beter meteen mee beginnen. |
|
quote: Jij??? |
|
Nou, ik ben dit weekend naar de Feed-back te Rotterdam geweest (klere-end ) en heb mij daar een Dean Daytona aangeschaft. Afgeprijst van 270 naar 160 eurootjes. Hij speelt echt superlekker en een heerlijke klank. Ik ben er echt content mee. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Dwaallicht goes Kelly Family |
|
quote: probeer nou eerst deze maar, E-||-----------------------------------------------||----------- B-||-----------------------------------------------||----------- G-||-----------------------------------------------|| D-||-12----10-----9----10----10-----9----10-----9--||-- A-||--0-----0-----0-----0-----8-----7-----8-----7--||- E-||-----------------------------------------------||----------- van darkthrone, transylvanian hunger, de main riff. Oud Vuil. |
Index / Muziek algemeen |