IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Nieuwe KRISIUN; wie zit erop te wachten? Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 6:51 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

KRISIUN prepare new attack

Brazilian death metal gods KRISIUN are tentatively scheduled to complete the songwriting sessions for their next studio album at the end of this year for a mid-2003 release through Century Media Records. According to a message posted via the group's official web site, "it's gonna be a deadly true death metal album which will try to capture the real aggressive, innovative and brutal essence of KRISIUN which was so unique awhile ago before many bands start to rip off [the group's] style and ideas." Says guitarist Moyses Kolesne: "The new album will be different from all the death metal band. It's not a promise to be the best or godly or shit—it's gonna be just KRISIUN on full aggression, power, and originality delivering the real death metal. After 12 years of touring and recording, we keep progressing and learning, and definitely much surprises will come from KRISIUN next time [around]. KRISIUN lives only for the most aggressive death metal, fuck the fake cheesy shit bands which claim to be the best, fuck gothic, fuck melodic, fuck trendy weak new metal. Death metal is war and vengeance."

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-07-2002 6:57]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 6:57 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik ben hier heeeeel sceptisch over; want hun laatste Ageless venomous is dan wel megasnel en bruut, er is tegenwoordig een soort trend om alles maar clean en digitaal te laten klinken, zoals de bassdrums en daar houd ik totaal niet van!

Als ik Unmerciful order luister of Black force domain dan hoor ik een klasse Krisiun, omdat ze zo'n jaren '80 sound hebben met drums die nog KNALLEN ipv snares die klinken als getik op houtblokjes!!!

Morbid Angel heeft hier ook last van als je luistert naar de bassdrums op Gateways to annihilation en een band als Pantera al jaaaaaaren.

Lichtpunt vind ik Diabolic maar het houdt niet over.

If it ain't broke, don't fix it!!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 9:01 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik zit er ook niet op te wachten. Ik zit helemaal niet te wachten op de meeste moderne (death) metal trouwens (alleen nieuwe black gaat er nog in, en andere stijlen muziek uiteraard). Alles clean en overgeproduceerd gecombineerd met een soort 'toegankelijkheidsvirus' (mainstream-rock-stijl van nummers schrijven zeg maar; waar zijn de echte aparte bands gebleven? alles klinkt zo hetzelfde... ook vaak in moderne death metal!).

De oude Krisiun was vet, had een eigen stijl en was heerlijk ruw. De nieuwe Krisiun is eerder op CD een sportschoolband. Ik luister wel naar Mortem...

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 9:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik niet, krisiun is een saaie band die telkens weer hetzelfede doet. jammer want capaciteiten heeft de band wel.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 04-07-2002 10:24 by aerodis Profiel van aerodis

Hmm, ik vond de vorige plaat ook aan de 'schone' kant. Digitale opnames, en het zo zuiver mogelijk laten klinken is iets wat te vaak gebeurt helaas.

Ik zal de plaat wel een keer luisteren, maar ik zal um niet met open armen ontvangen nee.

MJA
Usericon van MJA
Posted 04-07-2002 10:40 by MJA Profiel van MJA

Het geluid van de nieuwste is idd heel erg netjes en clean, maar nadat ik de cd een paar x beluisterd had was ik er wel aan gewend. Maar Apocalytic Revelation blijft waarschijnlijk mijn favoriet. Krisiun is ook zeker wel een band die zich van rest onderscheid, jammer dat veel andere Braziliaanse death-metal bands net zoals Krisiun klinken! Het mooie is ook dat ze de supersnelle muziek live ook nog meer dan waarmaken!

Krisiun is gewoon over de top!!!!
En ik zit zeker wel op de nieuwste te wachten!

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 04-07-2002 11:53 by Vintersorg Profiel van Vintersorg

Ik zit er zeker wel op te wachten!!! KRISIUN kick ass band!!!!

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-07-2002 12:55 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Ik hoef --zie ik al-- niets meer toe te voegen aan deze thread.
Jullie hebben zo'n beetje verwoord wat ik ook denk/vind.

Ik zit er wel enigszins op te wachten (MET scepsis) EN vind het sinds Ageless veel te fucking over produced. "Een kwaal van deze tijden" zal ik het maar noemen.

Misschien dat het ook ligt aan het gewend raken aan GERUIS (c)Webblaster Wim

"Honey I'm playing records, where's the sandpaper?"

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 04-07-2002 12:57]

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-07-2002 14:02 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

hmmm...tja....die neue cd van hun...is helemaal kut...net n drumcomputer...voor de rest hebben ze naar mijn mening, heel tof materiaal uitgebracht....ff wachten wat dit dus word.

Suck my piss

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 04-07-2002 18:51 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 4 juli 2002 6:57 schreef Mutilator het volgende:
Ik ben hier heeeeel sceptisch over; want hun laatste Ageless venomous is dan wel megasnel en bruut, er is tegenwoordig een soort trend om alles maar clean en digitaal te laten klinken, zoals de bassdrums en daar houd ik totaal niet van!

Als ik Unmerciful order luister of Black force domain dan hoor ik een klasse Krisiun, omdat ze zo'n jaren '80 sound hebben met drums die nog KNALLEN ipv snares die klinken als getik op houtblokjes!!!

Inderdaad, de vettigheid is soms ver te zoeken!
Morbid Angel heeft hier ook last van als je luistert naar de bassdrums op Gateways to annihilation en een band als Pantera al jaaaaaaren.

Je kan me de bout hachelen!

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 04-07-2002 19:18 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 4 juli 2002 6:57 schreef Mutilator het volgende:

Inderdaad, hoe vettiger hoe prettiger!! Al dat getrigger in de studio's, terwijl ze er live vaak niet zo veel van bakken, eheh

Je kan me de bout hachelen!

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-07-2002 21:29 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

krisiun live?? eg wel!

Suck my piss

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-07-2002 21:30 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Ik vind krisiun een vette band, maar of ik er nu echt op zit te wachten

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 21:35 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juli 2002 21:30 schreef Cadaveria het volgende:
Ik vind krisiun een vette band, maar of ik er nu echt op zit te wachten

check Crowbar eens uit! die gasten zijn pas echt VET!

Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 04-07-2002 21:36 by Morbid Death Profiel van Morbid Death

quote:
Op 4 juli 2002 19:18 schreef Legatius het volgende:
terwijl ze er live vaak niet zo veel van bakken, eheh

Nou ik vond ze Live eigenlijk best gaaf op het X-Mass fest afgelopen jaar. Ook kijk ik best wel uit naar de nieuwe plaat. Krisiun blijft toch wel een aparte band. HEERSCH

Drink met matuh............., nooit alleen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 21:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik vond 'Conquerors of Armageddon' al weinig aan; veeeeeel te rigide drummer, nauwelijks dynamiek in de nummers, alleen de leads waren ècht cool.

Krisiun live echter.... WOW Dat wil ik zeker nog een keer zien!

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-07-2002 21:43 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 4 juli 2002 21:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vond 'Conquerors of Armageddon' al weinig aan; veeeeeel te rigide drummer, nauwelijks dynamiek in de nummers, alleen de leads waren ècht cool.

Krisiun live echter.... WOW Dat wil ik zeker nog een keer zien!

wel grappig....'Conquerors vin ik nou juist weer een van hun tofste platen....Smaken verschillen he>?

Suck my piss

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 21:48 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

We moeten ze nog maar eens een keer live gaan kijken

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-07-2002 23:52 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 juli 2002 21:48 schreef Dwaallicht het volgende:
We moeten ze nog maar eens een keer live gaan kijken

tja, op plaat overgeproduceerd, maar live, idd. die drummer live, zeg. wow!

Posted 04-07-2002 12:55 by MBMarduk

Misschien dat het ook ligt aan het gewend raken aan GERUIS (c)Webblaster Wim

"Honey I'm playing records, where's the sandpaper?"

hey!!! wat is er mis met lp's, enne, die ruis zit standaard, samen met een piep, in m'n hoofd, heb een oorbeschadeging

Oud Vuil.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-07-2002 0:03 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 5 juli 2002 23:52 schreef webblaster wim het volgende:

hey!!! wat is er mis met lp's, enne, die ruis zit standaard, samen met een piep, in m'n hoofd, heb een oorbeschadeging

Dat is klote. Ik heb een keer 10 dagen een pieptoon in m'n oor gehad na een concert. Is gelukkig niet gebleven

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-07-2002 0:05]

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 06-07-2002 0:06 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 juli 2002 0:03 schreef BurZum het volgende:
Das klote. Ik heb een keer 10 dagen een pieptoon in m'n oor gehad na een concert. Is gelukkig niet gebleven

speel 21 jaar te hard gitaar en bezoek te veel concerten en voila.

voor de jeugd, draag uw oorbeschermers op concerten.

hehheh, opa spreekt

Oud Vuil.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 06-07-2002 8:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2002 21:35 schreef attila_de_hun het volgende:
check Crowbar eens uit! die gasten zijn pas echt VET!

idd net als die figuren van Sheer terror; trouwens, zelfs als die hardcore gasten gespierd zijn zien ze er nóg zo vet als een gorilla uit; zal me niks verbazen dat die figuren door het podium zakken tijdens springnummers...

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 06-07-2002 9:16 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2002 21:41 schreef Dwaallicht het volgende:
... nauwelijks dynamiek in de nummers, alleen de leads waren ècht cool...

grappig; da's juist mijn kritiek op tegenwoordige blackmetal; eenheidsworst en totaal gebrek aan dynamiek; nog meer dan in de meeste brute deathmetal.

quote:
Op 4 juli 2002 9:01 schreef Dwaallicht het volgende:
...
(alleen nieuwe black gaat er nog in, en andere stijlen muziek uiteraard). Alles clean en overgeproduceerd gecombineerd met een soort 'toegankelijkheidsvirus' (mainstream-rock-stijl van nummers schrijven zeg maar; waar zijn de echte aparte bands gebleven? alles klinkt zo hetzelfde... ook vaak in moderne death metal!).

Ik kan hier wel mee inkomen tot op een zeker punt; de weg van het genre zou niet meer puur voor de snelheids records moeten gaan (qua dubbele bass heeft Absu al gewonnen met de fragmenten in het nummer "She cries the quiet lake" die Morbid Angel's "Opening of the gates" overtreffen, maar voor verdieping van de composities; iets dat Internecine en Nile goed doorhebben.

Verder vind ik dat het vaak schort aan arrangeren; meer variatie in kleurklanken ipv alleen maar de boel aandikken door steeds te dubbelen van gitaren. Death had dat bijvoorbeeld goed door o.a. op Human.

Morbid Angel gebruikt wel eens een bepaald effect zoals op de zang zoals op Where the slime live; ook hier valt nog veel te experimenteren lijkt me!

Winter gebruikte op de achtergrond bepaalde ambient klanken; ook iets dat best eens uitgewerkt mag worden in het doomgenre om de -vaak voorkomende- eentonigheid te doorbreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-07-2002 9:18]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-07-2002 15:13 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik vind Craft een goed voorbeeld van 'nostalgische' black metal die toch met beide benen in deze tijd staat, met name door enkele technische leads en wat technisch drumwerk. Ook is hun gebruik van vocalen wel tof (een smerige gruntachtige zang, en hoog boven de muziek uit ijzingwekkend gehuil bijna, met mate gebruikt maar erg goed).
Antaeus, ook goed voorbeeld, met volkomen maf drumwerk en maniakale zang. Grand Belial's Key die black metal maken met een soort Mercyful Fate-achtig gevoel voor melodie. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Noem jij eens wat hedendaagse black metal bands die je recentelijk geluisterd hebt?

Overigens vind ik gebrek aan dynamiek in black metal vaak een minder groot probleem, aangezien het vaak hypnotiserende, een trance opwekkende muziek is (Hate Forest ).

Bij death metal krijg je in dat geval al snel een eenheidsworst aan riffs (re: Krisiun).

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 06-07-2002 18:06 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juli 2002 15:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind Craft een goed voorbeeld van 'nostalgische' black metal die toch met beide benen in deze tijd staat, met name door enkele technische leads en wat technisch drumwerk. Ook is hun gebruik van vocalen wel tof (een smerige gruntachtige zang, en hoog boven de muziek uit ijzingwekkend gehuil bijna, met mate gebruikt maar erg goed).
Antaeus, ook goed voorbeeld, met volkomen maf drumwerk en maniakale zang. Grand Belial's Key die black metal maken met een soort Mercyful Fate-achtig gevoel voor melodie. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Noem jij eens wat hedendaagse black metal bands die je recentelijk geluisterd hebt?

Ik luister alleen de blackmetalbands die opgeladen worden naar de server om te kijken wat het is; na een paar minuten weet ik genoeg; meer van hetzelfde; al staat Craft idd boven het gemiddelde.

quote:
Overigens vind ik gebrek aan dynamiek in black metal vaak een minder groot probleem, aangezien het vaak hypnotiserende, een trance opwekkende muziek is (Hate Forest )...

Hoe een contra een pre kan zijn...: da's nou juist het probleem; het gros maakt een dichtgemetselde muur van een a-dynamisch, ruisend (de muziek ademt niet) geluid. Trance??? eerder versuffend daar luister ik geen metal voor.

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 13-10-2004 22:47 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

De promo 2004 bloodshed is op bittorrent te vinden. Ik weet niet of dat interessant is, maar goed.

http://www.kerrazy-torrents.com

Oud Vuil.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com