|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben hier heeeeel sceptisch over; want hun laatste Ageless venomous is dan wel megasnel en bruut, er is tegenwoordig een soort trend om alles maar clean en digitaal te laten klinken, zoals de bassdrums en daar houd ik totaal niet van! Als ik Unmerciful order luister of Black force domain dan hoor ik een klasse Krisiun, omdat ze zo'n jaren '80 sound hebben met drums die nog KNALLEN ipv snares die klinken als getik op houtblokjes!!! Morbid Angel heeft hier ook last van als je luistert naar de bassdrums op Gateways to annihilation en een band als Pantera al jaaaaaaren. Lichtpunt vind ik Diabolic maar het houdt niet over. If it ain't broke, don't fix it!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik zit er ook niet op te wachten. Ik zit helemaal niet te wachten op de meeste moderne (death) metal trouwens (alleen nieuwe black gaat er nog in, en andere stijlen muziek uiteraard). Alles clean en overgeproduceerd gecombineerd met een soort 'toegankelijkheidsvirus' (mainstream-rock-stijl van nummers schrijven zeg maar; waar zijn de echte aparte bands gebleven? alles klinkt zo hetzelfde... ook vaak in moderne death metal!). De oude Krisiun was vet, had een eigen stijl en was heerlijk ruw. De nieuwe Krisiun is eerder op CD een sportschoolband. Ik luister wel naar Mortem... |
|
ik niet, krisiun is een saaie band die telkens weer hetzelfede doet. jammer want capaciteiten heeft de band wel. |
|
Hmm, ik vond de vorige plaat ook aan de 'schone' kant. Digitale opnames, en het zo zuiver mogelijk laten klinken is iets wat te vaak gebeurt helaas. Ik zal de plaat wel een keer luisteren, maar ik zal um niet met open armen ontvangen nee. |
|
Het geluid van de nieuwste is idd heel erg netjes en clean, maar nadat ik de cd een paar x beluisterd had was ik er wel aan gewend. Maar Apocalytic Revelation blijft waarschijnlijk mijn favoriet. Krisiun is ook zeker wel een band die zich van rest onderscheid, jammer dat veel andere Braziliaanse death-metal bands net zoals Krisiun klinken! Het mooie is ook dat ze de supersnelle muziek live ook nog meer dan waarmaken! Krisiun is gewoon over de top!!!! En ik zit zeker wel op de nieuwste te wachten! |
|
Ik zit er zeker wel op te wachten!!! KRISIUN kick ass band!!!! |
|
Ik hoef --zie ik al-- niets meer toe te voegen aan deze thread. Jullie hebben zo'n beetje verwoord wat ik ook denk/vind. Ik zit er wel enigszins op te wachten (MET scepsis) EN vind het sinds Ageless veel te fucking over produced. "Een kwaal van deze tijden" zal ik het maar noemen. Misschien dat het ook ligt aan het gewend raken aan GERUIS (c)Webblaster Wim "Honey I'm playing records, where's the sandpaper?" [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 04-07-2002 12:57] |
|
hmmm...tja....die neue cd van hun...is helemaal kut...net n drumcomputer...voor de rest hebben ze naar mijn mening, heel tof materiaal uitgebracht....ff wachten wat dit dus word. Suck my piss |
|
quote: Je kan me de bout hachelen! |
|
quote: Inderdaad, hoe vettiger hoe prettiger!! Al dat getrigger in de studio's, terwijl ze er live vaak niet zo veel van bakken, eheh Je kan me de bout hachelen! |
|
krisiun live?? eg wel! Suck my piss |
|
Ik vind krisiun een vette band, maar of ik er nu echt op zit te wachten Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: check Crowbar eens uit! die gasten zijn pas echt VET! |
|
quote: Nou ik vond ze Live eigenlijk best gaaf op het X-Mass fest afgelopen jaar. Ook kijk ik best wel uit naar de nieuwe plaat. Krisiun blijft toch wel een aparte band. HEERSCH Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
Ik vond 'Conquerors of Armageddon' al weinig aan; veeeeeel te rigide drummer, nauwelijks dynamiek in de nummers, alleen de leads waren ècht cool. Krisiun live echter.... WOW Dat wil ik zeker nog een keer zien! |
|
quote: wel grappig....'Conquerors vin ik nou juist weer een van hun tofste platen....Smaken verschillen he>? Suck my piss |
|
We moeten ze nog maar eens een keer live gaan kijken |
|
quote: tja, op plaat overgeproduceerd, maar live, idd. die drummer live, zeg. wow! Posted 04-07-2002 12:55 by MBMarduk Misschien dat het ook ligt aan het gewend raken aan GERUIS (c)Webblaster Wim "Honey I'm playing records, where's the sandpaper?" hey!!! wat is er mis met lp's, enne, die ruis zit standaard, samen met een piep, in m'n hoofd, heb een oorbeschadeging Oud Vuil. |
|
quote: Dat is klote. Ik heb een keer 10 dagen een pieptoon in m'n oor gehad na een concert. Is gelukkig niet gebleven [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-07-2002 0:05] |
|
quote: speel 21 jaar te hard gitaar en bezoek te veel concerten en voila. voor de jeugd, draag uw oorbeschermers op concerten. hehheh, opa spreekt Oud Vuil. |
|
quote: idd net als die figuren van Sheer terror; trouwens, zelfs als die hardcore gasten gespierd zijn zien ze er nóg zo vet als een gorilla uit; zal me niks verbazen dat die figuren door het podium zakken tijdens springnummers... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: grappig; da's juist mijn kritiek op tegenwoordige blackmetal; eenheidsworst en totaal gebrek aan dynamiek; nog meer dan in de meeste brute deathmetal. quote: Ik kan hier wel mee inkomen tot op een zeker punt; de weg van het genre zou niet meer puur voor de snelheids records moeten gaan (qua dubbele bass heeft Absu al gewonnen met de fragmenten in het nummer "She cries the quiet lake" die Morbid Angel's "Opening of the gates" overtreffen, maar voor verdieping van de composities; iets dat Internecine en Nile goed doorhebben. Verder vind ik dat het vaak schort aan arrangeren; meer variatie in kleurklanken ipv alleen maar de boel aandikken door steeds te dubbelen van gitaren. Death had dat bijvoorbeeld goed door o.a. op Human. Morbid Angel gebruikt wel eens een bepaald effect zoals op de zang zoals op Where the slime live; ook hier valt nog veel te experimenteren lijkt me! Winter gebruikte op de achtergrond bepaalde ambient klanken; ook iets dat best eens uitgewerkt mag worden in het doomgenre om de -vaak voorkomende- eentonigheid te doorbreken. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-07-2002 9:18] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind Craft een goed voorbeeld van 'nostalgische' black metal die toch met beide benen in deze tijd staat, met name door enkele technische leads en wat technisch drumwerk. Ook is hun gebruik van vocalen wel tof (een smerige gruntachtige zang, en hoog boven de muziek uit ijzingwekkend gehuil bijna, met mate gebruikt maar erg goed). Antaeus, ook goed voorbeeld, met volkomen maf drumwerk en maniakale zang. Grand Belial's Key die black metal maken met een soort Mercyful Fate-achtig gevoel voor melodie. En zo kan ik nog wel even doorgaan... Noem jij eens wat hedendaagse black metal bands die je recentelijk geluisterd hebt? Overigens vind ik gebrek aan dynamiek in black metal vaak een minder groot probleem, aangezien het vaak hypnotiserende, een trance opwekkende muziek is (Hate Forest ). Bij death metal krijg je in dat geval al snel een eenheidsworst aan riffs (re: Krisiun). |
|
quote: Ik luister alleen de blackmetalbands die opgeladen worden naar de server om te kijken wat het is; na een paar minuten weet ik genoeg; meer van hetzelfde; al staat Craft idd boven het gemiddelde. quote: Hoe een contra een pre kan zijn...: da's nou juist het probleem; het gros maakt een dichtgemetselde muur van een a-dynamisch, ruisend (de muziek ademt niet) geluid. Trance??? eerder versuffend daar luister ik geen metal voor. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
De promo 2004 bloodshed is op bittorrent te vinden. Ik weet niet of dat interessant is, maar goed. http://www.kerrazy-torrents.com Oud Vuil. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |