IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Geweldig stuk over black metal & underground op anus.com
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 21:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-07-2002 21:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kern van waarheid

Je moeder.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-07-2002 21:56 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 4 juli 2002 21:48 schreef Dwaallicht het volgende:

Wat vindt men hiervan?

niet boeiend genoeg om helemaal door te lezen.........

Suck my piss

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 21:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 21:56 schreef skullfuck het volgende:
niet boeiend genoeg om helemaal door te lezen.........
Ik dacht al zoiets Praat dan niet

Het lijkt erop dat Spinoza Ray Prozak wat toegankelijker is geworden in z'n schrijfstijl, het is best te doen. Maar je moet BM wel interessant vinden.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2002 21:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik word altijd zo moe van dat gelul, puristen zooi

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 22:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mmmja Jenje

dit is dus *geen* puristen propaganda, dat is het leuke. Wel lezen he, of praat dan niet .

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2002 22:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als je niet wilt dat men er op reageert .. POST HET DAN NIET!

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-07-2002 22:06 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 4 juli 2002 21:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Maar je moet BM wel interessant vinden.

ik heb wel eens een bui dat het me wel interesseert. Maar goed, het gaat een beetje over, wat blackmetal is en was. Hoe het komt dat het is wat het nu is......en wat we volgens deze meneer het beste kunnen doen...maar goed. Op dit moment leeft dit onderwerp niet zo bij mij...

Suck my piss

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 22:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nee nee. Ik wil niet dat *jij* er op reageert . *edit* ik bedoel natuurlijk Jenje

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 04-07-2002 22:06]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2002 22:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 22:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee nee. Ik wil niet dat *jij* er op reageert . *edit* ik bedoel natuurlijk Jenje*

POST HET DAN NIET
AARGH

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-07-2002 22:08 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

mensen relax....ik zeg bijna iets zinnigs...

enneuh...anus is een toffe site!

Suck my piss

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-07-2002 22:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ziet er interessant uit zo op het eerste oog. Wederom min of meer in dezelfde stijl geschreven als die anus-reviews, en dus weer resulterend in een vrij ontoegankelijke doch interessante tekst waar je niet even snel doorheen gaat, maar waarvan wel wat blijft hangen (in tegenstelling tot de meeste blackmetal-related teksten op het net).

Ik maak wel een keer een printje, want wit-niet-egaal-grijs leest ronduit kut.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 04-07-2002 22:11]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 22:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou niet denken dat we serieus ons op zitten te winden he skullfuckie

Anus.com is een toffe site idd.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 22:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Abstract: Black metal has lost the impetus of its initial years because it has become more concerned with the symbolism of truth than truth itself, or as we might call it as represented in art "creative expression with a relevance to real-world patterns." The solution is surprisingly simple: deflate the imagery and focus on the passions that prompted such creativity, instead of the products of that creativity, as our template for future metal

ik heb effe de samenvatting meegenomen. en daar is geheel niks mis mee, sterker nog, het is de volledige waarheid.

een andere kwaal waar blackmetal zeer sterk aan lijdt en die wel gerelateerd is aan bovenstaande tekst, is de enorme horde klonen, die NIKS anders doen dan andere bands naspelen.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-07-2002 22:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 22:17 schreef attila_de_hun het volgende:
Abstract: Black metal has lost the impetus of its initial years because it has become more concerned with the symbolism of truth than truth itself, or as we might call it as represented in art "creative expression with a relevance to real-world patterns." The solution is surprisingly simple: deflate the imagery and focus on the passions that prompted such creativity, instead of the products of that creativity, as our template for future metal

ik heb effe de samenvatting meegenomen. en daar is geheel niks mis mee, sterker nog, het is de volledige waarheid.

een andere kwaal waar blackmetal zeer sterk aan lijdt en die wel gerelateerd is aan bovenstaande tekst, is de enorme horde klonen, die NIKS anders doen dan andere bands naspelen.

Idd. En het ergste is dat velen de kwaal ervan niet eens realiseren. Ze starten hun band al zonder eigen ideeen, alleen maar met het doel een cd te maken zoals band xxx.. Ik bedoel, met invloeden is niets mis, maar het leidt er nu toe dat 90% van wat er uitkomt idd alleen maar kopieen zijn van al bestaande bands

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 22:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

en dat leidt weer tot het optreden van saaiheid en een te snelle verzadiging. als ik nu morgen darkthrone ontdek, hoe veel cd's van klonen enkopieen kan ik dan binnen een week hebben. dit probleem geldt overigens niet alleen voor blackmetal maar alle genre's.

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 05-07-2002 10:20 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

goed stuk. maar ik denk niet dat er nog iets is als black metal. het is een grote chaos zonder lijn of structuur.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-07-2002 10:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 juli 2002 10:20 schreef schaambaard het volgende:
goed stuk. maar ik denk niet dat er nog iets is als black metal. het is een grote chaos zonder lijn of structuur.

Mee eens, daarom zeg ik ook nooit meer van: deze band speelt black metal, maar: Deze band maakt black metal-achtige muziek.

En hetzelfde met de andere genres...

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 05-07-2002 13:19 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 4 juli 2002 22:48 schreef attila_de_hun het volgende:
en dat leidt weer tot het optreden van saaiheid en een te snelle verzadiging. als ik nu morgen darkthrone ontdek, hoe veel cd's van klonen enkopieen kan ik dan binnen een week hebben. dit probleem geldt overigens niet alleen voor blackmetal maar alle genre's.

Idd. Typisch eigenlijk dat internet zo'n grote invloed heeft. Maar ja wat zou je zelf doen als je muziek maakt, je wilt het toch laten horen. Ik zet mijn foto's ook op het web.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-07-2002 14:45 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Let op dat de typische metalhead ook aartsconservatief is qua muziek smaak.
Hoe vaak zegt men niet van "Band XXX is langzamer/melodieuzer/kutter/droger gaan spelen en de productie is toegenomen/afgenomen/te gepolijst o.i.d."
Dat wijst erop dat men Progressie (woord is subjectief als de tering) vaak niet op prijs stelt.
So make up your freaking minds.
Ik doe geen psycho- of sociologie maar volgens mij zit ook een onderhuidse spanning omtrent het sociale metal-gebeuren ook het aanvaarden van verandering in de weg.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-07-2002 14:51 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind het maar een semi-intelectueel blaaskaak verhaal, net zoals de recensies op Anus.com.
Muziek moet je voelen, en niet analyseren. Voelen doe je met een primitief gedeelte van je hersenen. Dit stom gelul doe je met een deel van je hersenen, wat imho niks met muziek te maken heeft. Het is ook weer erg hokjes-gericht allemaal.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-07-2002 15:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 14:45 schreef MBMarduk het volgende:
Let op dat de typische metalhead ook aartsconservatief is qua muziek smaak.
Hoe vaak zegt men niet van "Band XXX is langzamer/melodieuzer/kutter/droger gaan spelen en de productie is toegenomen/afgenomen/te gepolijst o.i.d."
Dat wijst erop dat men Progressie (woord is subjectief als de tering) vaak niet op prijs stelt.
So make up your freaking minds.
Ik doe geen psycho- of sociologie maar volgens mij zit ook een onderhuidse spanning omtrent het sociale metal-gebeuren ook het aanvaarden van verandering in de weg.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik hoef maar een blikje over mijn CD collectie te werpen en ik weet dat ik niet aartsconservatief ben. Het is niet zozeer verandering die slecht is, als wel dat de meeste bands die gaan 'veranderen' dat eerder doen om 'uniek' te lijken dan vanuit een echt artistieke interesse (zie ook het uitentreuren gevoerde debat over moderne noorse black metal). Bands zijn niet meer in staat om interessante black metal te schrijven, dat vertalen ze als 'black metal is beperkende muziek' en vervolgens moeten er maar samples gebruikt worden, NIN invloeden, Malmsteen solo's, cleane zang of anderszins eclectisch gedoe. Fans met een beetje hersens in hun kop pikken dat op en verlaten die bands. Gezegend zij de cognitieve dissonantie die die bands (en hun liefhebbers) vervolgens de overtuiging geeft dat metalfans 'aartsconservatief' zijn. Ik aartsconservatief? Grotere onzin heb ik nog niet gehoord... Het gaat er allemaal maar om met welke middelen en welk doel voor ogen een band muziek maakt.

Burzum is ook veranderd en ik vind elk album goed. Bathory is veranderd. Graveland is veranderd. Varathron is veranderd. Absu is veranderd. Opera IX is veranderd. etc. etc. allemaal goede bands.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-07-2002 15:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Jeez man, lighten up!
Ik typte ook niet voor niets "de TYPISCHE metalhed"?! (M.a.w. <100%)
De metalbevolking definieren kan niet middels een wiskundige formule.
Het heeft ook te maken met de constatering van reacties van liefhebbers om je (mij) heen.
Ik bedoelde trouwens ook niet indirect dat ik mijzelf aartconservatief beschouw anders zou ik 80's new wave en Darkwave/ambient spul ook niet fijn vinden om op te dansen, ofwel soms?
Ik kan ook de su-per-in-ge-wik-kel-de patronen van latijns-amerikaanse Salsa-muziek apprecieren FYI, dat kan zich prima meten de meest intricate klassieke stukken.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-07-2002 15:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 15:21 schreef MBMarduk het volgende:
Jeez man, lighten up!
Het is ook nooit goed Ik voer gewoon lekker een discussie hoor, voel je niet aangevallen. Iig.... onto pik gvd

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com