|
Auteur: |
|
|
er zijn wel betere schrijvers. Ik had romeo en julia gezien op school. En ik moet zeggen, dat ik er niet echt veel aan vond. [Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 30-11-2002 16:52] |
|
quote: dat zal wel aan de "acteurs" gelegen hebben als het een schoolvoorstelling was My madness, my sadness |
|
quote:Dat zal het vast zijn Maar ik vond die film ook niet zo leuk. Misschien kan ik beter stukken lezen in plaats van films/opvoeringen zien |
|
Ik snap niet wat men zo goed aan shakespeare vind.. Zijn stukken zijn niet origineel en langdradig.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote:Welke zijn dat dan? true disco chick |
|
quote:Ehm, toen wel denk ik,het is ook wel al 5 eeuwen geleden true disco chick |
|
quote:Tolkien en Dwaallicht zo Nietsche zeggen |
|
De verhalen bij shakespeare slaan nergens op natuurlijk daar gaat het ook niet om Het gaat om de achterliggende gedachtes en metaforen e.d. die er heel veel zijn dat maakt het wereldliteratuur. You will never have, what i never had. |
|
quote:Tolkien is idd ook een geniale schrijver, maar de genres zijn totaal anders en zijn bijna niet met elkaar in verband te brengen,net zoals Nietschze die schreef toch meer een soort filosofische verhandelingen ,niet? In zijn genre verslaat niemand Shakespeare true disco chick |
|
quote: idd alles wat hij schrijft heeft een achterliggende gedachte of roept een bepaald beeld op,om zijn stukken echt te 'begrijpen' moet je ze verschillende keren gelezen hebben, je ontdekt er altijd nieuwe dingen in true disco chick |
|
quote:Pardon? quote:Op één na zijn alle toneelstukken van Shakeseare niet VAN Shakespeare maar DOOR Shakespeare. Hij heeft oude verhalen geleend, samengevoegd en aangepast. De grootste verdienste van Shakespeare is het taalgebruik. Hij was een groot vernieuwer van de Engelse taal. Dat gaf de stukken die hij heeft geproduceerd een meerwaarde. Ook een sterk punt is dat hij precies de goede stukken koos (en ze op de juiste manier bewerkte) waardoor ze niet alleen in zijn tijd actueel waren (op bepaalde gebeurtenissen/ontwikkelingen inspeelden), maar ook nu nog. Maar hij was natuurlijk niet alleen een toneelschrijver, hij heeft ook nog een hele zooi gedichten geschreven (ook al zijn zijn toneelstukken in principe ook poëzie). Het bekendst zijn natuurlijk de sonnetten, maar hij heeft ook een aantal epische klassiekers vertaald/herverteld. Shakespeare is dus al met al in de literatuurwereld een held, maar of je ervan geniet, is nog altijd een kwestie van smaak (die uiteraard sterk beïnvloed wordt door studie naar de stukken), maar het hangt er vaak ook helemaal vanaf hoe de stukken worden opgevoerd. Touché, pussycat! |
|
ik heb (nog) niks van Shakespeare gelezen. wel een aantal films gezien, op school. Ik ben alleen niet zo'n fan van monologen. |
|
quote:Goed voordragen is een kunst. Touché, pussycat! |
|
Ik heb vorig jaar The Complete Works of William Shakespeare gelezen in het kader van mijn studies en ik vind het waarlijk geniale lectuur. Shakespeare (al is het zo goed als zeker dat dat een pseudoniem was voor van een adelijke figuur) heerscht!!!! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Shakespeare is echt kei geweldig! Al weer een tijdje geleden trouwens, dat ik iets van 'm gelezen heb, zou ik weer 's een keertje moeten doen. |
Index / Algemeen |