IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Stoppen met de studie Volgende pagina
Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 19:12 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ik heb echt een heel groot probleem:

ik wil, nu na een jaar en een paar maanden, toch stoppen met m'n studie. Ik doe nu biomedische wetenschappen en hoopte ooit nog te worden ingeloot voor geneeskunde. Nu doe ik dus al een tijdje deze studie en ik vind er echt geen ruk aan en ga elke dag met tegenzin naar college.

Gisteren heb ik bedacht dat ik nu toch maar echt serieus ga overwegen te stoppen. Ik dacht dat als je voor februarie stopte dat je dan je jaar terug krijgt, blijkt dat alleen voor het eerste jaar te gelden! daar was ik dus mooi zuur mee.


Ik wil stoppen met de studie omdat het me gewoon te saai is, ik voel dat het niets voor me is. Mijn vriendin vreog me waarom ik niet van m'n hobbie m'n studie maak? muziek dus. Maar zo goed ben ik ook weer niet en wat kan je nou echt in de muziek doen? Producer? Dan moet je wel erg goed zijn om geld te verdienen. Conservatorium moet je twee in strumenten voor spelen en ik kan niet zo goed keyboard spelen en verder alleen maar zingen? Rock academie ik weet niet wat je daar precies doet.

Iets totaal anders:
Industrieel vormgeving, dingen ontwerpen lijkt me helemaal geweldig! maar kan iemand me misschien vertellen wat deze studie inhoud, want misschien stel ik het me te mooi voor. Iemand hier die het doet?

Film en televisie wetenschappen: ook iemand die het doet? ik vraag me af wat het precies inhoud. Wat kan je er mee worden? ben altijd wel met films bezig.

wie oh wie helpt mij en heeft ervaring met het probleem van stoppen met een studie in je 2e (of hoger) jaar.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2002 19:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zou alleen stoppen als je zeker weet dat je iets anders kunt gaan doen (studie, werk)
Ga niet thuis niks zitten doen.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 02-12-2002 19:14 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Tip: stort je niet meteen op een andere studie voordat je de kat 10x uit de boom hebt gekeken, anders hou je jezelf alleen maar voor de gek.

-edit- vergat een letter -edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Rectum Lobotomy op 02-12-2002 19:16]


Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 02-12-2002 19:16 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

ik ben al 2 keer gestopt met studies, 1 keer in aan het eind van het 2de jaar (IT) en in het eerste jaar(theater techniek) en ik kan je wel zeggen dat als je eenamal 1 keer gestopt bent met je studie je dat de volgende keer ook veel makkelijker doet, ik zou dus eerst goed bedenken wat je wilt voordat je stopt.


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 19:17 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

het is niet dat dit zomaar uit het niets komt ik heb dit probleem sinds de helft van vorig jaar. ik wilde de studie gewoon nog even een kans geven, maar het werkt dus niet.

en industrieel vormgeving lijkt me ook zo tof, maar ik wil praktijk ervaringen weten



she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 02-12-2002 19:18 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

ben vorig jaar ook gekapt met mijn studie, achteraf ben ik daar heel erg blij mee.
Als je er niks aan vindt schiet het niet op vind ik.


wait for me dragon, we'll meet in the sky


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 02-12-2002 19:24 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ik ga zelf ook met een super grote tegenzin iedere keer weer naar school.
Ik ben momenteel met m'n 2e Grafische opleiding bezig, de vorige heb ik afgerond en ben in bezit van een diploma, deze opleiding is nog wat uitgebreider met als enige probleem dat je de eerste 2 jaar uberhaubt al niets bij leert omdat ik dat allemaal al wel een keer weet en ik m'n plezier moet halen uit 6 uurtjes grafisch in een week en dus de andere 21 uur een beetje chagarijnig voor me uit zit te kijken en naar kompleet gedesintresseerde leraren mag luisteren


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 02-12-2002 19:27 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Industriëel ontwerpen houdt eigenlijk in dat je je verdiept in de vormgeving, uiterlijk van een voorwerp.

Rekening houdende met ergonomie, materiaal eigenschappen, efficiënt produceerbaar, practische toepassing van het product etc.





Don't blush when I rip you open


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 19:28 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 2 december 2002 19:27 schreef JaneDoe het volgende:
Industriëel ontwerpen houdt eigenlijk in dat je je verdiept in de vormgeving, uiterlijk van een voorwerp.

Rekening houdende met ergonomie, materiaal eigenschappen, efficiënt produceerbaar, practische toepassing van het product etc.






zit nu ook al ff op de page te lezen van de TU delft. doe jij de studie?



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 02-12-2002 19:37 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Als het je niet interreseert gewoon stoppen, anders krijg je er later spijt van. Maar eerst wel goed nadenken over wat je daarna zal gaan doen anders heb je straks weer precies hetzelfde probleem. Misschien zorgen meeloopdagen er ook wel voor dat je beter een beeld krijgt van wat de studie inhoud. Succes.


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 02-12-2002 19:38 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Ik heb besloten te stoppen met m'n HAVO...normaliter had ik nu op de universiteit gezeten, maar dingen liepen niet als geplanned (lees: alles ging de mist in) en ik heb het vervolgens nog 2 maal op de HAVO geprobeerd, maar het mocht niet baten

Anyway, doe hetgene waarbij je je gelukkig voelt. En zoals eerder gezegd: Ga niet thuiszitten. Dat heb ik ook gedaan en uiteindelijk zat ik een jaar thuis. En nu zit ik verdomme weer thuis


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-12-2002 19:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 19:38 schreef ilyc het volgende:
Ik heb besloten te stoppen met m'n HAVO...normaliter had ik nu op de universiteit gezeten, maar dingen liepen niet als geplanned


Dit soort opmerkingen kom je zo vaak tegen.. maar wat bedoel je er nou in godsnaam mee??

'normaliter' ?? Bedoel je als alles gelopen was zoals je gewild had?? Of als je beter je best had gedaan?? Als bepaalde situaties zich niet hadden voorgedaan in de periode van je studie?

'Geplanned' .. Fuck... je kan dingen plannen in je leven, maar uiteindelijk gaan dingen gewoon zoals ze gaan...

Overigens zeer jammer dat je met je havo hebt moeten stoppen na 2x terwijl je universiteit-amibities had.. maarja.. ..



Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 02-12-2002 19:44 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

ik ben uiteindelijk bij de makro terecht gekomen : karretjes trekken wordt nl nie meer toegelaten op zadkine en op grafishe lyceum en dus kan ik nie meer doen wat ik wil doen


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 02-12-2002 19:56 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 19:42 schreef Valorian666 het volgende:
Dit soort opmerkingen kom je zo vaak tegen.. maar wat bedoel je er nou in godsnaam mee??

'normaliter' ?? Bedoel je als alles gelopen was zoals je gewild had?? Of als je beter je best had gedaan?? Als bepaalde situaties zich niet hadden voorgedaan in de periode van je studie?

'Geplanned' .. Fuck... je kan dingen plannen in je leven, maar uiteindelijk gaan dingen gewoon zoals ze gaan...

Overigens zeer jammer dat je met je havo hebt moeten stoppen na 2x terwijl je universiteit-amibities had.. maarja.. ..




Ik bedoel hiermee: Als dat ene wat me van mijn studie af heeft gehouden voor 2 jaar niet voorgekomen was. Het klinkt allemaal een beetje vaag op deze manier, maar concreet: Ik werd ernstig ziek en belandde uiteindelijk voor een jaar in het ziekenhuis.
En daar baal ik, vanzelfsprekend zou ik bijna zeggen, weleens stevig van. De afgelopen 3 jaar ben ik niet meer in staat geweest normaal onderwijs te volgen en wat is nu straks het eindresultaat? Dat ik straks onderbroeken ofzo sta af te rekenen tussen de Turken in de Wibra

Maar ach, zo is het leven. Je leert het allemaal accepteren

[Dit bericht is gewijzigd door ilyc op 02-12-2002 19:58]


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 02-12-2002 21:04 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik weet niet hoe graag je wat anders wilt doen maar 3 jaar missen is misschien een lange tijd maar nou ook weer niet onoverbrugbaar. Sommige mensen doen 2 a 3 jaar een verkeerde studie en verkloten zo hun tijd op een andere manier maar gaan toch door met een andere.

Ik ken je situatie natuurlijk helemaal niet en ik kan makkelijk lullen maar 3 jaar verspilde tijd is best overheen te komen als je maar wilt.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2002 21:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 19:28 schreef Markam het volgende:
zit nu ook al ff op de page te lezen van de TU delft. doe jij de studie?

ah de klei studie, een vriendin van mij doet het (in delft) io is de "vrouwenstudie" daar. veel natuurkunde krijgt ze iig.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 21:43 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

veel natuurkunde? hm das nou ook weer niet positief



JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 02-12-2002 21:45 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 2 december 2002 19:28 schreef Markam het volgende:
zit nu ook al ff op de page te lezen van de TU delft. doe jij de studie?


Nope, ik ben geen industriëel ontwerper, maar wel interieurontwerper.


Don't blush when I rip you open


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2002 21:45 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 21:43 schreef Markam het volgende:
veel natuurkunde? hm das nou ook weer niet positief

zonder wis b en natuurkunde haal je het niet. het is een studie met veel tijds druk, je moet ook veel voorwerpen maken.

die vriendin vanmij moet vandaag 12 opdrachten inleveren (vragen) in de trand van: het voorwerp is zus en zo groot, op die en die hoogte, luchtdruk bla bla bla bereken bla bla.

ze zit nu in haar tweede jaar btw


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 21:48 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 2 december 2002 21:45 schreef JaneDoe het volgende:
Nope, ik ben geen industriëel ontwerper, maar wel interieurontwerper.


koel! lijkt me ook gaaf, maar dat doe je dus ook bij IO.

ik had ook iemand in de klas die IO is gaan doen, maar die spreek ik nooit meer.

Ghoull vindt zij die studie wel leuk?



JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 02-12-2002 21:48 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Mensen denken vaak dat ontwerpen alleen een beetje creatief gerommel is, maar er komt heel erg veel bij kijken.


Don't blush when I rip you open


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2002 21:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 21:48 schreef Markam het volgende:
koel! lijkt me ook gaaf, maar dat doe je dus ook bij IO.

ik had ook iemand in de klas die IO is gaan doen, maar die spreek ik nooit meer.

Ghoull vindt zij die studie wel leuk?

ja.

je kunt haar anders wel mailen: doridior@hotmail.com kun je het haar zelf vragen


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 21:55 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 2 december 2002 21:49 schreef ghoulliette het volgende:
ja.

je kunt haar anders wel mailen: doridior@hotmail.com kun je het haar zelf vragen


hee dank je wel! zal het meteen ff doen



Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-12-2002 21:57 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 2 december 2002 21:48 schreef JaneDoe het volgende:
Mensen denken vaak dat ontwerpen alleen een beetje creatief gerommel is, maar er komt heel erg veel bij kijken.


dat snap ik! iets moet natuurlijk ook goed te gebruiken zijn, het kan er wel leuk uit zien, maar als de construktie niet goed is heb je nog niets.

dit leek mij ook al erg leuk om aan mee te doen:
quote:
CREATIEF TALENT GEZOCHT!
TV Woonmagazine is op zoek naar creatief talent!
Ben jij creatief aangelegd én heb jij een vernieuwende en verfrissende kijk op het ontwerpen van meubels, dan is dit je kans om te laten zien wat je kan!
Doe mee aan de TV Woonmagazine ontwerpwedstrijd en maak een ontwerp voor jouw droomstoel. Een vakkundige jury onder leiding van ontwerper Gerard van de Berg zal uiteindelijk uit alle ingezonden ontwerpen een winnaar kiezen. Prijs voor het beste ontwerp: de stoel/fauteuil wordt daadwerkelijk geproduceerd en zal gepresenteerd worden tijdens de meubelbeurs in Milaan!

DOE MEE!
Hoe doe je mee aan de TV Woonmagazine ontwerpwedstrijd?
- We zijn op zoek naar een gestoffeerde stoel/fauteuil
- Stuur een duidelijke omschrijving van het ontwerp in en ondersteun deze door middel van een tekening, een maquette (schaalmodel) of een computeranimatie
- Iedereen kan meedoen aan de wedstrijd. Deelname is derhalve niet gebonden aan leeftijd en/of opleiding.

Wanneer je denkt een geweldig ontwerp voor een gestoffeerde stoel/fauteuil te hebben, dan kun je deze vóór
5 december 2002 toesturen naar:

TV Woonmagazine
Postbus 3020
1431 BA Aalsmeer


me ma zat het programma te kijken toen ik dit hoorde. toen dacht ik dat lijkt me nou zo gaaf om aan mee te doen.

misschien ook wat voor jou dan jane?



ilyc
Usericon van ilyc
Posted 02-12-2002 22:04 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 21:04 schreef Paul het volgende:
Ik weet niet hoe graag je wat anders wilt doen maar 3 jaar missen is misschien een lange tijd maar nou ook weer niet onoverbrugbaar. Sommige mensen doen 2 a 3 jaar een verkeerde studie en verkloten zo hun tijd op een andere manier maar gaan toch door met een andere.

Ik ken je situatie natuurlijk helemaal niet en ik kan makkelijk lullen maar 3 jaar verspilde tijd is best overheen te komen als je maar wilt.


Ik weet het, en qua tijd zou ik mijn studie nog makkelijk af kunnen ronden, maar het lukt me niet. Ten eerste ben ik uber-ongemotiveerd en daarnaast zit ik nog veel te vaak met mezelf in de knoop om mijn aandacht daadwerkelijk op een studie te richten.

Maar ach, ik zie het wel. Ik denk dat ik nu eerst ga werken en ga proberen van het leven te genieten met de middelen die dat werken oplevert. Immers, bij mij op school zaten dit jaar nog mensen van 40 en zelf van 60 jaar


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 02-12-2002 22:07 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 2 december 2002 21:57 schreef Markam het volgende:


misschien ook wat voor jou dan jane?


Ik zit er zeker aan te denken om mee te doen.
Vooral omdat Gerard v/d Berg in de jury zit, en de winnende stoel wordt in productie genomen en gepresenteerd op de meubelbeurs in Milaan ( DE beurs op interieurgebied)


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen