|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Is dat uberhaupt wel mogelijk? Je zou misschien een kabel van je cassettedeck in je microfoon-ingang van de computer kunnen duwen. Dan je bandje als .wav opnemen en daarna in MP3 omzetten. Tenminste dat zou ik proberen. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Hmm.. Als je een line-ingang op je geluidskaart hebt, zou je daar de koptelefoonuitgang van je stereo op aan kunnen sluiten.. Benodigdheden -- een stereo jack kabel van grote naar kleine jack. Vervolgens met bijvoorbeeld Cubase (er zijn vast simpelere proggies maar die ken ik niet) een opname van de te rippen tape/lp maken.. Per nummer dus een opname.. Met Cubase kan je er dan ook nog tal van toolz op los laten zoals ruisonderdrukking en een normalizer (tool om het zo hard mogelijk, zonder vervorming, te produceren).. Kies vervolgens het gewenste format om te exporteren (MP3, WAV etc.) en klaar is Kees, uh Mutilator |
|
quote: Ik ben hier echt een kneus in: met line ingang bedoel je de microfoon ingang? quote: Qubase heb ik niet; kost zeker geld of niet? Ik zoek een simpel shareware programmaatje; hoe simpeler hoe beter hoewel tijdens het proces die mogelijkheden als ruisonderdrukking en de mogelijkheid om tikjes van de LP te onderdrukken wel fijn zijn als dat niet meer of minder resultaat geeft als je het achteraf zou doen. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Neuh.. Je hebt als het mee zit een ingang op je geluidskaart waar 'line' bij staat, die moet je hebben.. quote: Cubase kost veel geld, want wij werken natuurlijk niet met illegale software een supergoed programma, alleen niet echt eenvoudig in gebruik.. ik zou ff op download.com zoeken naar een ander proggie, ookal weet ik niet welke.. suc6 iig! |
|
Thanx for de tips ! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
|
|
easy cd creator 4 heeft ook zo'n programma waarmee je lp's naar wav kan omzetten. daarna kan je ze weer heel makkelijk naar mp3 omzetten natuurlijk |
|
Dat proggie kenk ook. Beetje jammer dat d diverze tools het geluid alleen maar slechter maken... Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
Bedankt voor de tips allemaal: ik rip nu met een kabeltje vanuit mijn walkman en met het programma Easy cd creator. Wat ik alleen niet snap zijn knetterstorinkjes die intstaan die niet op de originele opname zitten; zelfs als ik em laat draaien terwijl er verder niets met de computer gebeurt en de walkman& kabel niet bewogen wordt krijg ik geen puntgave rip. Heeft iemand een oplossing hiervoor? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Misschien ontstaan die storinkjes door te hard opnemen, heb je een line-uitgang op je walkman of gebruik je gewoon de koptelefoon uitgang? Anders moet deze misschien wat zachter. Maak je je MP3-tjes op 128kbps? Lage waarden kunnen namelijk ook een beetje krakend geluid produceren. Ik ken Easy CD Creator niet, maar kun je daar het geluidsniveau zien? Zelf gebruik ik CoolEdit, heel makkelijk in gebruik. Hiermee kun je dan opnemen terwijl je het geluidsniveau kunt zien (hoger als 0dB en je krijgt kraak). Ook kun je hiermee daarna vreemde pieken weghalen en normalizen. Het kost wel een beetje meer moeite om alles er optimaal op te krijgen, maar ja je hoeft het ook maar 1 keer te doen. Als je nog wat vragen over het verkrijgen van CoolEdit hebt mail me gerust. De andere genoemde opties zullen ook prima werken maar ik heb er geen ervaring mee... |
|
Ik doe het ook zo, kabeltje van walkman naar computer, maar dan met Goldwave als opneemprogramma. Ik weet eigenlijk niet of ik last heb van gekraak, het is al een hele tijd terug dat ik geript heb, maar volgens mij niet. Het ligt misschien aan de walkman en de aansluiting met de koptelefoon/kabeltje. |
|
Ik heb een hele tijd geleden mijn bandjes opgenomen met Spin Doctor (naar ik meen onderdeel van het al eerder vernoemde Easy CD Creator) en bewerkte achteraf de wav. filetjes met Sound Forge. Heel handig programma als je ruis, klikken en dat soort ongewenste geluiden eruit wilt filteren. Als je veel moet opnemen kan het op de lange termijn frustrerend werken en het is monnikenwerk, maar je krijgt wel schitterende resultaten. |
|
Ik heb walkman naar de computer line in; vroeger gebruikte ik ook easy cd creator, maar die conflicteert met Nero bijv; een andere gratis ripper met de diverse filterfuncties zou geweldig goed uitkomen! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ja, het moet kunnen, lampje heeft voor mij ooit de judgement day demo's op een cd geknalt. Misschien ziet hij dit topic, anders meel ik 'em en ik zie 'em zowiezo vrijdag als sinister moet spelen, zal ik 't hem eens vragen. |
|
Euh...met Audacity de WAV recorden waarna je daarmee alles verder kan doen wat je wilt? Zitten volgen mij ook filters op enzo én is gratis en open source en shit. Google it. |
|
quote:Wat hij zegt |
|
Ik weet dat dit geen antwoord is op je vraag, maar het heeft er wel mee te maken: Waarom schaf je geen audio CD-recorder aan? Die dingen zijn echt niet zo duur meer, en je sluit hem gewoon aan op je stereo (net als een cassettedeck). Dan kun je alles (cassettes, LP's, DAT, geluid van DVD of videoband, ...) zonder kwaliteitsverlies/storingen op CD zetten, en die CD vervolgens omzetten in MP3's. Ik werk zelf al jaren op deze manier. Bareuh... |
|
Wavelab. lampje |
|
quote: iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Kijk! |
|
Ah, ik heb zelf ook eens Pathology of Crowding gedigitaliseerd. Alle voorgaande tips heb ik idd ook gebruikt. Gitaarkabels zijn multifunctioneel inzetbaar. Ik gebruik zelf Magix Music Maker 7 (de connaisseurs zullen het wel een belachelijk programma vinden, ik vind het makkelijk). De gehele demo afspelen, terwijl de computer opneemt en later zelf in apparte tracks knippen. Redelijk eenvoudig. If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
Goede demo, hè? |
|
Zeker wel! Vooral de cover van de Almighty Godz Slaughter scheurt door alles heen! Net als de vocalen van Clouds Of Mordor. If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
Thanx! |
|
quote: Hey Oud Vuil, kan je deze misschien voor mij branden? Nog zo stoere internet warrior. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |