|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
"At current rates, all resources on our planet will be consumed within fifty years. While those who dream about heaven and other illusions aren't bothered by this, it provoked me to write a mini sermon entitled Nature Prevails." -- van jesus.com Lees de sermon op http://www.jesus.com/sermons/mini/mini8.html Ik geloof dat rapport ook wel ja. Ik was in onze keuken vandeweek waar men TV keek, Gert Jan Dröge, dus ik denk, laat ik eens een blik werpen in de wereld die commerciele TV heet, en waar ging het over? GJ Dröge ging langs bij een of ander cool restaurant in Limburg waar allemaal rijke lui waren... één iemand vertelde trots dat hij en z'n vrouw wel eens vanuit Noord-Holland (waar ze wonen) naar Limburg vliegen om daar te lunchen en dan weer terugvliegen. Kijk, als dat soort mensen niet gewoon meteen een nekschot krijgt komt het nooit goed met ons. De decadentie, het volkomen gebrek aan gevoel voor proportie, de leeghoofdigheid en vooral de ontzettende milieuvervuiling (vliegen zou VEEL duurder moeten zijn) vond ik schokkend. En dit kan gewoon op TV en iedereen vindt het wellicht een beetje decadent, maar ook leuk dat het maar allemaal kan. We consumeren ons kapot. |
|
idd men komt er nog wel achter en dan is't te laat natuurlijk en gaan ze heel bescheten staan! NU dat geeft niet want wij geraken ons leven nog wel door hoor Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Het is jesus.com, volgens die christenen is de wereld al 100 keer vergaan... Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
En zoals te doen gebruikelijk is de oorzaak weer eens te vinden bij.. geld Omdat 't nog steeds geld oplevert blijft met het regenwoud omhakken. Omdat mensen nog steeds betalen voor niet-groene stroom branden we nog fossiele brandstoffen op. Omdat het economisch niet rendabel is verbranden we de aardgassen die meekomen met het olieboren in het niets. Omdat het slecht is voor de economie worden de bedrijven niet aan strakkere richtlijnen gehouden. Omdat het niet in het budget past hebben wij nog steeds geen gescheiden afvalinzameling. En over tien jaar is het niet meer af te wenden en ontkent iedereen schuld... of erger nog, ze zeiden dat ze het niet wisten. Lang leve de hypocrisie. Ik ben al jaren relatief milieubewust bezig (hoewel ik nog lang niet tevreden ben met mezelf) maar als ik om me heen kijk naar hoe de meeste mensen er mee om springen kan ik soms letterlijk depressief worden van de arrogantie om ons heen. En je weet gewoon nu al dat niemand er om zal malen totdat het te laat is. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Jij bent niet altijd even helder he http://www.jesus.com kijk eens rond zou ik zeggen.... |
|
quote: ja, je hebt me helemaam overtuigd Er is echt wel verschil tussen een fundamentalist en bezorgd zijn om het welzijn van de wereld en al haar bewoners. |
|
LOL jesus.com is van een amerikaanse black metal fan die op die site de spot drijft met alles wat christelijk is. |
|
Date jezus: Things I Enjoy Long romantic walks, lying on a grassy field at night gazing into the stars, the music of Beethoven, Bach, Burzum, Schumann Zozo, blasphemische jezus |
|
Als we de drie onuitputtelijke natuurlijke bronnen van energie zouden gaan gebruiken zou de wereld een stuk beter af zijn. Maar die vervelende olie-industrie houd dat tegen! |
|
Maar ontopic: Binnen 5 jaar zou ook 20 procent vn de chineze bevolking dood zijn t.g.v. Aids. en in afrika gaat het al helemaal fucked up. Daar drijgt de hele infrastructuur te veranderen door het hoge sterftecijfer. 3 v/d 4 mensen sterft daar aan aids. ik denk dat moeder natuur het al eerder wist dan het wereld natuur fonds en gewoon het aids virus heeft 'ingevoerd'. Goed zo mam! |
|
quote:Which reminds me... weet er hier iemand of het aanschaffen van een zonnepaneel al rendabel is voor prive-gebruik? (Ook daar geldt nog altijd dat de winstmarge weer belachelijk groot is) Weet er iemand waar je die dingen kunt kopen? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Zonder de mensheid zou de wereld nog veel beter af zijn. |
|
quote: Dat staat buiten kijf. |
|
Wel lastig dat de mens alles kapot maakt. Maar we werken er allenmaal net zo hard aan mee... bwaaaammmm bliksem! Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
natuurlijk heeft het WNF gelijk.. en het is even vanzelfsprekend dat de industrie zulke rapporten blijft negeren. zelf kunnen we niks anders doen dan wel een beetje op het milieu te letten en wachten tot we desondanks een langzame pijnlijke dood sterven door vergiftiging of weet ik veel wat.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Bush = OIL (familie,Texas,vriendjespolitiek,...) en Bush = zogezegde wereldleider, dus ... 't ziet er niet zo goed uit voor de natuur! Je kan me de bout hachelen! |
|
quote:Ik weet het niet maar ken wel iemand die het wel weet. Zal er eens achteraan. Binnenkort meer... Touché, pussycat! |
|
quote: het is niet alleen Bush, het is ook Zalm, Balkenende, Herben. Godver, waar zjn we toch mee opgescheept voor de komende vier jaar. |
|
Zonnepanelen gaan normaal gezien meer dan 30 jaar mee, terugverdientijd: 10 jaar, dus... Heb hier een foldertje (heb daar mijn GiP over gemaakt): 75% subsidie van Vlaamse Gemeenschap, tot max 350000 BEF per kilowatt piek (geen inbegrip van evt. accu's). Komt erop neer dat je om helemaal autonoom te willen zijn, zelf ongeveer 10000 euro zal moeten leggen (4 kWp is wenselijk). Reken echter op een kleine 10 vierkante meter per kWp! Meer info op http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/economie. ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
En dan heb je nog het begrip "ruimtelijke ordening". Je MAG niet zomaar overal zonnepanelen neerpleuren en windmolens neerzetten, in je achtertuin e.d. Onderzoek naar alternatieve brandstoffen en zonnepanelen met een veel groter rendement is in volle gang. Hier worden steeds wel kleine succesjes geboekt, maar we zijn er nog lang niet. Deadline is over 50 jaar . |
|
1/3 van de aarde is nu al opgeconsumeerd. Elke Europeaan consumeert in zijn leven 6 hectare aarde, een Amerikaan 12, een Ethiopiër 2. Het stoort mij wel dat hier zo hypocriet over gedaan wordt op dit forum. *buk* Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Er is zo'n test van, 'hoeveel hectare aarde gebruik je?'. Ik zat op 3.5 , met dien verstande dat ik natuurlijk maar een student op een kamertje ben. Het is trouwens niet in een heel leven, maar per jaar, als ik het goed heb. 'Een beter milieu begint bij jezelf' he. En dan heb ik het niet eens over afval scheiden of zo... maar 'niet vliegen' zou een goede zijn, want vliegen, jonge jonge dat is ernstig . |
|
quote: hoe bedoel je, qua kerosineverbruik ofzo? Oud Vuil. |
|
quote: Hoh per jaar! Nu vallen mijn ogen helemaal uit mijn oogkassen. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Yep, en CO2-verbruik. Overtollige brandstof wordt trouwens gewoon naar buiten geflikkerd. Het kost gewoon vreselijk veel energie om zo'n kist de lucht in te krijgen, te houden en weer aan de grond te zetten. Het is dan ook schandalig dat vliegen zo goedkoop is. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |