IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : uitputting van de natuurlijke bronnen Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-07-2002 17:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het is reeds ter sprake geweest in een andere topic maar het lijkt me interessant genoeg om er een topic aan te besteden. WNF heeft een rapport gepubliceerd waarin wordt gewaarschuwd voor de uitputting van de natuurlijke bronnen indien we ons consumptiepatroon niet veranderen (en dan vooral de amerikanan). ik geloof dit onmiddellijk. Het is toch niet anders? hoeveel wordt er bij ons in principe hergebruikt? hoeveel alternatieven voor transport met benzinemotoren zijn grootschalig beschikbaar? hoeveel dier/plantensoorten worden met uitsterven bedreigd? Ik vind het eigenlijk jammer dat WNF dit publiceert en de reden wordt al onmiddellijk duidelijk indien ik enkele cynische commentaren hier zie. en wat denk je hoe Bush en zijn bende reageert? Nee, het enige jammere is dat de boodschapper door vele niet wordt vertrouwd maar de inhoud is voor mij duidleijk en waar. maar de mensheid komt er nog wel achter.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 17:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

"At current rates, all resources on our planet will be consumed within fifty years. While those who dream about heaven and other illusions aren't bothered by this, it provoked me to write a mini sermon entitled Nature Prevails." -- van jesus.com

Lees de sermon op http://www.jesus.com/sermons/mini/mini8.html

Ik geloof dat rapport ook wel ja.

Ik was in onze keuken vandeweek waar men TV keek, Gert Jan Dröge, dus ik denk, laat ik eens een blik werpen in de wereld die commerciele TV heet, en waar ging het over? GJ Dröge ging langs bij een of ander cool restaurant in Limburg waar allemaal rijke lui waren... één iemand vertelde trots dat hij en z'n vrouw wel eens vanuit Noord-Holland (waar ze wonen) naar Limburg vliegen om daar te lunchen en dan weer terugvliegen.



Kijk, als dat soort mensen niet gewoon meteen een nekschot krijgt komt het nooit goed met ons. De decadentie, het volkomen gebrek aan gevoel voor proportie, de leeghoofdigheid en vooral de ontzettende milieuvervuiling (vliegen zou VEEL duurder moeten zijn) vond ik schokkend. En dit kan gewoon op TV en iedereen vindt het wellicht een beetje decadent, maar ook leuk dat het maar allemaal kan. We consumeren ons kapot.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 09-07-2002 17:16 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

idd men komt er nog wel achter en dan is't te laat natuurlijk en gaan ze heel bescheten staan!
NU dat geeft niet want wij geraken ons leven nog wel door hoor


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 09-07-2002 17:19 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Het is jesus.com, volgens die christenen is de wereld al 100 keer vergaan...


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 09-07-2002 17:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

En zoals te doen gebruikelijk is de oorzaak weer eens te vinden bij.. geld

Omdat 't nog steeds geld oplevert blijft met het regenwoud omhakken. Omdat mensen nog steeds betalen voor niet-groene stroom branden we nog fossiele brandstoffen op. Omdat het economisch niet rendabel is verbranden we de aardgassen die meekomen met het olieboren in het niets. Omdat het slecht is voor de economie worden de bedrijven niet aan strakkere richtlijnen gehouden. Omdat het niet in het budget past hebben wij nog steeds geen gescheiden afvalinzameling.

En over tien jaar is het niet meer af te wenden en ontkent iedereen schuld... of erger nog, ze zeiden dat ze het niet wisten. Lang leve de hypocrisie.

Ik ben al jaren relatief milieubewust bezig (hoewel ik nog lang niet tevreden ben met mezelf) maar als ik om me heen kijk naar hoe de meeste mensen er mee om springen kan ik soms letterlijk depressief worden van de arrogantie om ons heen. En je weet gewoon nu al dat niemand er om zal malen totdat het te laat is.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 17:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 17:19 schreef Heosphoros het volgende:
Het is jesus.com, volgens die christenen is de wereld al 100 keer vergaan...
Jij bent niet altijd even helder he

http://www.jesus.com

kijk eens rond zou ik zeggen....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-07-2002 17:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 17:19 schreef Heosphoros het volgende:
Het is jesus.com, volgens die christenen is de wereld al 100 keer vergaan...


ja, je hebt me helemaam overtuigd

Er is echt wel verschil tussen een fundamentalist en bezorgd zijn om het welzijn van de wereld en al haar bewoners.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 17:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

LOL

jesus.com is van een amerikaanse black metal fan die op die site de spot drijft met alles wat christelijk is.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 09-07-2002 17:38 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Date jezus:

Things I Enjoy Long romantic walks, lying on a grassy field at night gazing into the stars, the music of Beethoven, Bach, Burzum, Schumann

Zozo, blasphemische jezus


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2002 17:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als we de drie onuitputtelijke natuurlijke bronnen van energie zouden gaan gebruiken zou de wereld een stuk beter af zijn.

Maar die vervelende olie-industrie houd dat tegen!


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 09-07-2002 17:41 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Maar ontopic: Binnen 5 jaar zou ook 20 procent vn de chineze bevolking dood zijn t.g.v. Aids.
en in afrika gaat het al helemaal fucked up.
Daar drijgt de hele infrastructuur te veranderen door het hoge sterftecijfer.
3 v/d 4 mensen sterft daar aan aids.
ik denk dat moeder natuur het al eerder wist dan het wereld natuur fonds en gewoon het aids virus heeft 'ingevoerd'.

Goed zo mam!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 09-07-2002 17:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 9 juli 2002 17:38 schreef Jenje het volgende:
Als we de drie onuitputtelijke natuurlijke bronnen van energie zouden gaan gebruiken zou de wereld een stuk beter af zijn.

Which reminds me... weet er hier iemand of het aanschaffen van een zonnepaneel al rendabel is voor prive-gebruik? (Ook daar geldt nog altijd dat de winstmarge weer belachelijk groot is) Weet er iemand waar je die dingen kunt kopen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-07-2002 17:45 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 juli 2002 17:38 schreef Jenje het volgende:
Als we de drie onuitputtelijke natuurlijke bronnen van energie zouden gaan gebruiken zou de wereld een stuk beter af zijn.




Zonder de mensheid zou de wereld nog veel beter af zijn.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 09-07-2002 17:49 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 17:45 schreef BurZum het volgende:
Zonder de mensheid zou de wereld nog veel beter af zijn.

Dat staat buiten kijf.


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 09-07-2002 17:53 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Wel lastig dat de mens alles kapot maakt. Maar we werken er allenmaal net zo hard aan mee...

bwaaaammmm bliksem!


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 09-07-2002 17:55 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

natuurlijk heeft het WNF gelijk..
en het is even vanzelfsprekend dat de industrie zulke rapporten blijft negeren.

zelf kunnen we niks anders doen dan wel een beetje op het milieu te letten en wachten tot we desondanks een langzame pijnlijke dood sterven door vergiftiging of weet ik veel wat..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 09-07-2002 18:28 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 9 juli 2002 17:10 schreef attila_de_hun het volgende:
het is reeds ter sprake geweest in een andere topic maar het lijkt me interessant genoeg om er een topic aan te besteden. WNF heeft een rapport gepubliceerd waarin wordt gewaarschuwd voor de uitputting van de natuurlijke bronnen indien we ons consumptiepatroon niet veranderen (en dan vooral de amerikanan). ik geloof dit onmiddellijk. Het is toch niet anders? hoeveel wordt er bij ons in principe hergebruikt? hoeveel alternatieven voor transport met benzinemotoren zijn grootschalig beschikbaar? hoeveel dier/plantensoorten worden met uitsterven bedreigd? Ik vind het eigenlijk jammer dat WNF dit publiceert en de reden wordt al onmiddellijk duidelijk indien ik enkele cynische commentaren hier zie. en wat denk je hoe Bush en zijn bende reageert? Nee, het enige jammere is dat de boodschapper door vele niet wordt vertrouwd maar de inhoud is voor mij duidleijk en waar. maar de mensheid komt er nog wel achter.


Bush = OIL (familie,Texas,vriendjespolitiek,...) en Bush = zogezegde wereldleider, dus ... 't ziet er niet zo goed uit voor de natuur!


Je kan me de bout hachelen!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-07-2002 20:29 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 17:44 schreef helmet het volgende:
Which reminds me... weet er hier iemand of het aanschaffen van een zonnepaneel al rendabel is voor prive-gebruik? (Ook daar geldt nog altijd dat de winstmarge weer belachelijk groot is) Weet er iemand waar je die dingen kunt kopen?
Ik weet het niet maar ken wel iemand die het wel weet. Zal er eens achteraan. Binnenkort meer...


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-07-2002 20:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 18:28 schreef Legatius het volgende:
Bush = OIL (familie,Texas,vriendjespolitiek,...) en Bush = zogezegde wereldleider, dus ... 't ziet er niet zo goed uit voor de natuur!



het is niet alleen Bush, het is ook Zalm, Balkenende, Herben. Godver, waar zjn we toch mee opgescheept voor de komende vier jaar.


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 09-07-2002 20:47 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Zonnepanelen gaan normaal gezien meer dan 30 jaar mee, terugverdientijd: 10 jaar, dus... Heb hier een foldertje (heb daar mijn GiP over gemaakt): 75% subsidie van Vlaamse Gemeenschap, tot max 350000 BEF per kilowatt piek (geen inbegrip van evt. accu's). Komt erop neer dat je om helemaal autonoom te willen zijn, zelf ongeveer 10000 euro zal moeten leggen (4 kWp is wenselijk). Reken echter op een kleine 10 vierkante meter per kWp! Meer info op http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/economie.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-07-2002 21:55 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

En dan heb je nog het begrip "ruimtelijke ordening". Je MAG niet zomaar overal zonnepanelen neerpleuren en windmolens neerzetten, in je achtertuin e.d.

Onderzoek naar alternatieve brandstoffen en zonnepanelen met een veel groter rendement is in volle gang. Hier worden steeds wel kleine succesjes geboekt, maar we zijn er nog lang niet. Deadline is over 50 jaar .


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-07-2002 22:54 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

1/3 van de aarde is nu al opgeconsumeerd. Elke Europeaan consumeert in zijn leven 6 hectare aarde, een Amerikaan 12, een Ethiopiër 2.
Het stoort mij wel dat hier zo hypocriet over gedaan wordt op dit forum. *buk*


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 22:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Er is zo'n test van, 'hoeveel hectare aarde gebruik je?'. Ik zat op 3.5 , met dien verstande dat ik natuurlijk maar een student op een kamertje ben. Het is trouwens niet in een heel leven, maar per jaar, als ik het goed heb.

'Een beter milieu begint bij jezelf' he. En dan heb ik het niet eens over afval scheiden of zo... maar 'niet vliegen' zou een goede zijn, want vliegen, jonge jonge dat is ernstig .


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-07-2002 22:59 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juli 2002 22:57 schreef Dwaallicht het volgende:
'Een beter milieu begint bij jezelf' he. En dan heb ik het niet eens over afval scheiden of zo... maar 'niet vliegen' zou een goede zijn, want vliegen, jonge jonge dat is ernstig .


hoe bedoel je, qua kerosineverbruik ofzo?


Oud Vuil.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-07-2002 23:03 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 juli 2002 22:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is trouwens niet in een heel leven, maar per jaar, als ik het goed heb.


Hoh per jaar! Nu vallen mijn ogen helemaal uit mijn oogkassen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 23:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yep, en CO2-verbruik. Overtollige brandstof wordt trouwens gewoon naar buiten geflikkerd. Het kost gewoon vreselijk veel energie om zo'n kist de lucht in te krijgen, te houden en weer aan de grond te zetten. Het is dan ook schandalig dat vliegen zo goedkoop is.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen