|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Die is idd erg bagger. Persoonlijk vond ik ze op 'The Slaughter of Innocence' het beste meevallen. Als Cradle weer eens zo'n plaat zouden maken zouden ze meteen weer stijgen in mijn achting. 'Kings of Chaos' is ook niet mis, al ben ik niet zo gecharmeerd door het geluid, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk. Hun eerste ep was kut, net als 'Dark Requiems and Unsilent Massacre'. En zo heb ik meteen 's al hun platen genoemd. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik heb er een Cd van (weet niet welke, t is een copy), en de vocals hebben een beetje weg van Cradle. Maar ik vind het wel een vette plaat. |
|
Hun eerste mini "Upon Promethean Shores" en ook het album "The Slaughter of Innocence" zijn best genietbare platen (ondanks de behoorlijke vergelijkenis met CoF). Wat daarna van deze band is uitgekomen vind ik eigenlijk maar niks. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik heb "Kings of Chaos" en vind het een fijne plaat. De rest van het werk ken ik niet, beetje moeilijk dan een goed oordeel over een band te kunnen vellen heh |
|
Upon Promethian Shores is geniaal. Cradle, maar dan heftiger, eviler en rommeliger uitgevoerd, maar klinkt heerlijk. De rest ken ik niet... |
|
Toch blijf ik het raar vinden dat iedereen ze maar met Cradle blijft vergelijken. Er zijn zoooveel bands die veel meer op cradle lijken maar daarbij wordt niet meteen "Cradle kloon" geroepen Zenial |
|
sja.. het is moeilijk objectief te blijven als je true over wilt komen natuurlijk |
|
quote: Upon Promethean Shores en The Slaughter of Innocence hebben wel degelijk heel veel weg van het Cradle of Filth van toen. Maar slecht is het zeker niet! (Aflame in the Halls of Blasphemy!) Als er keyboards oid gebruikt worden, wordt het al snel vergeleken met CoF of Dimmu Borgir, wat ik onterecht vind. Maar de Hecate Enthroned/CoF vergelijking vind ik zeker wel op z'n plaats. De platen daarna zijn een stuk origineler, maar ook een stuk minder goed nmm, hoewel ik hun laatste Mini CD "Miasma" nog nooit gehoord heb. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik ben wel fan van ze. Hun eerste mini is stoerder dan true. Vervolgens een hele cd met dit gekrijs. Stukje minder, maar toch lekker hoor. Met de derde cd draafden ze een beetje te veel door met de sound. Ze hadden geen lekkere nummers meer gecomponeerd. Chaos is veel meer death metal, en klinkt verdomme nog aan toe zeer lekker. Niet van die standaard raus deathmetal. Stem vind ik overigens niet altijd even goed klinken op dit album. De laatste mini is echt om te huilen. Gewonen zang en lieve gitaren. Bwah. toch benieuwd naar hun nieuwe album.... indien die nog komt. PS volgens mij was van de eerste paar line-ups (veel wisselingen dacht ik ) 90 % ex-cradle member Wat voor vlees zit er in die toverrijst? |
|
Bij mijn weten heeft alleen John Richard in Cradle en in Hecate gezeten Zenial |
|
Helemaal vergeten dat ik The Slaughter Of Innocence... ergens nog wel heb liggen Straks nog eens opzetten, thx for the reminder A black heart can only find beauty in darkness. |
|
quote: dat kan ook wel, hoor. ik heb het maar van horen zeggen.... lekker betrouwbaar dus.. Wat voor vlees zit er in die toverrijst? |
|
quote: Ja, dat was zo, en nu is hij ook nog eens uit HE getrapt, weet iemand mischien wat er nu van hem terecht is gekomen?Mischien dani vervangen toen zijn stem naar de klote was ofzo |
|
quote: Slaughter vind ik een zeer goed album http://www.youtube.com/watch?v=UPfAVfxnPII&search=hecate dit ook wel grappig desondanks een ok liedje, indertijd. derna allemaal erg matige dingen uitgebracht signature |
|
hehe kijk die stoere mannen eens Wel een tof nummer Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik heb onlangs Dark Requiems en The Slaughter Of Innocence aangeschaft. Vind ze best oke, en ja dit zijn duidelijk albums met een *hee laten we Cradle na gaan doen* feel, maar dan wel gaaf. Doet me vooral aan de Dusk periode denken van CoF. Verder heb ik ooit Redimus aangeschaft, maar dat vind ik dus echt een graf cd. This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/ |
|
Kings of chaos is een gave cd! Vooral de nr's I Am Born, Conquest Complete en Repent Wat je zegt ben je zelf! |
|
quote: Deze is leuker: http://www.youtube.com/watch?v=P5fx7wejl54 Ik heb ooit nog eens een versie van clip met flauwe ondertiteling gemaakt, zou ik ook eens op youtube moeten zetten ghehehe *edit* Iemand heeft hem hier al neergezet: http://video.google.com/videoplay?docid=2847850834867861438 Ik had even gegoogled, maar dit filmpje is op aardig wat blogs terechtgekomen hahahaha. *edit 2* Godver! 980 keer gevonden op google. Ik had een reclame voor mn site in het filmpje moeten zetten... damn [Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 09-11-2006 16:54] Zenial |
|
Komend februari eindelijk na 10 jaar eens live gaan zien deze band. Hopen dat ze "Upon Promethean Shores" helemaal live gaan spelen! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
18 februari staan ze in Lucky Rijssen bron: www.myspace.com/metalfronttwente [Dit bericht is gewijzigd door hammer op 10-11-2006 9:45] |
|
dubbel [Dit bericht is gewijzigd door hammer op 10-11-2006 9:45] |
|
Wat een verschil, vroegah (10 jaar geleden) en nu (3 jaar geleden). Kan beide wel waarderen, hoorde dat er wat nieuws aan komt? Nieuwsgierig naar. |
|
Nieuwe is goed! En tevens: We are thrilled to present Hecate Enthroned for the first time in The Netherlands since their tour with Satyricon and Behemoth in 2000 (!). Originated in Wales, UK and among the earliest bands from the continent who mixed traditional black/death metal with symphonic elements, alongside Bal-Sagoth and Cradle Of Filth. All of those three bands delivered a couple of ground-breaking albums, but Hecate Enthroned was arguably the most underrated and overlooked of them all. They never went for the soft gothic sound, and later albums focused on more brutal black/death metal, with the symphonic parts not so heavy on the foreground. The brand new album "Embrace of the godless aeon" was released this very week and we can imagine no better addition to this awesome news than the announcement of this exclusive show! Tickets: https://baroeg.stager.nl/VenerationOfTheDead/tickets |
|
Vorig jaar deze plaat over het hoofd gezien. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |