|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hela hola.. Jij zou wel wat anders piepen als JIJ Courtney Love was tegengekomen Oja, en ik associeer me 'met veel plezier' met Kurt Cobain. Of moet iedereen hetzelfde zijn? Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Nirvana was goed, zijn gitaarwerk was ook wel goed, het was wel spijtig van de zelfmoord, ik vind het wel raar, Courtney Love, is zij zo irritant dat al har mannen zelfmoord plegen? Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
ik kan er heel af en toe wel naar luisteren...maar ik vind het snel saai worden.... No meat is sweater |
|
Even terug on topic, het antwoord was toch vrij snel te vinden op internet, niet goed gezocht dus http://zenandjuice.com/music/jellyfish/text/sfexam-041794.txt Overigens was Kurt een behoorlike Celtic Frost fan voor zover ik weet, en de rest van de discussie over wie wel en geen losers zijn, vind ik helemaal sneu NP: Enslaved - Urtical Gods For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Ze hebben enkele goede platen gemaakt, ik vind echter dat het meeste van hun me na een tijdje de keel uit gaat hangen, die hele kurt verering snap ik niet, en die dagboeken hadden ze nooit uit mogen geven Nirvana is wel overgehyped, heeft wel degelijke muziek gemaakt maar in tegenstelling tot xpincadarusx ga ik me er niet helemaal over opwinden (naam verkeerd gespeld ) [Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 06-12-2002 14:40] "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
xpincadarusx, je bent blijkbaar niet te overtuigen dat Nirvana mooi is, laat maar, niet verder zeiken, houdoe. |
|
quote: Het gaat hier niet om overtuigen. Ik geef slechts een onderbouwde mening over de persoon Cobain, zijn teksten en een inferentie die daaruit getrokken kan worden over fans. Muzikaal, hoewel simplistisch, kan ik enkele nummers redelijk waarderen ... op In Utero staan bijvoorbeeld 2 of 3 van zulke nummers. Maar nogmaals, met de teksten van Cobain zal ik mezelf nooit kunnen of willen vereenzelvigen. Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche |
|
[offtopic] pil mag ik je er even op wijzen dat je een schitterend user-icon hebt. mede dankzij de geweldige blind guardian letters [/offtopic] ik weet echt bar weinig over nirvana/kurt. dus laat ik hier maar me mond over houden en geen idiote onzinnige dingen zeggen www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
quote: Ja maar dat hoeft toch helemaal niet, dan kunnen z'n teksten toch wel mooi zijn? Er zijn best wel wat teksten die ik echt kei mooi vind, maar waar ik me niet mee kan vereenzelvigen... Da's geen vereiste om iets mooi te vinden. |
|
quote: |
|
quote: Om een onderbouwde mening over de persoon cobain te geven (of over wie dan ook) zal je je eerst in zijn leven moeten verdiepen, evenals zijn perspectief op de wereld om hem heen. En betrek er al helemaal geen "fans" bij, want bij nirvana (en een hoop andere bands) komen ze werkelijk uit alle hoeken en gaten. Oftwel, wat je nu zegt is 100% crap. why would you listen to me? |
|
De nirvana hype is wellicht inderdaad wat opgeblazen, maar de discussie over de teksten vind ik vrij zinloos en getuigen wat te weinig feitenkennis. Simpele vraag : Hoeveel teksten van Nirvana gaan over dit onderwerp? Je zult nog verbaast staan te kijken. Ik zal eens een ander voorbeeld noemen : Metallica. (Geen discussie over nieuwe/oude metallica plz, het is maar een voorbeeld). Metallica heeft m.i. meer teksten over zelfdepressie/(moord) als Nirvana. Om er een paar te noemen : natuurlijk "Fade to black", maar ook Harvester of sorrow, The frayed ends of sanity, Until it sleeps, FiXXXer.. om er maar wat te noemen.. Black album al eens beluisterd? Staat er vol mee. M.i. is dit dus een rare vergelijking.. Bovendien vind ik dat elke artiest moest schrijven wat hij/zij wil. De keus is aan de koper van het album. De een houdt van "I hate myself and want to die", de ander houdt van "Satan rulez en god is shit". Iedereen z'n eigen dingetje, nietwaar? Variatie moet er zijn.. Bovendien vind ik mensen die andermans muziek bekritiseren, zonder daar een goede, stabiele onderbouwing voor te geven, zelf zwak. Soms vraag ik me dan wel niet eens af of diegene gewoon zelf niet de "verkeerde" muziek-keus heeft gemaakt. Immers, over smaak valt niet te twisten en als je andermans smaak dus probeert te bekritiseren dan moet je dat -kunnen- onderbouwen. Mijn maat valt op blond haar.. Ik heb een zwak voor rood haar, moet ik nou mijn maat gaan vertellen dat rood haar beter is, en dat blonde vrouwen sletten zijn en dat ze niet deugen blabla..? Dacht het niet.. Ieder z'n eigen dingetje dus, wees blij dat er uberhaupt variatie is in de muziek. God hates us all ! God hates us all ! |
|
Ik vind Nirvana een eigen kwaliteit hebben, maar daar gaat het niet om... quote: ...deze uitspraak doet me vermoeden dat je je midden jaren 90 ver van de beschaafde wereld hebt begeven. Hoezo 'Nirvana heeft veel voor de metal betekent'? Dat mag je dan eens flink komen uitleggen! Die hele grunge trend was namelijk een plaag voor de metalscene; metalbands kwamen niet meer aan de bak want de jeugd kocht grunge cd's. Metalbands werden met bosjes door hun platenlabels weggekickt. Metal heeft na de trend weer een heropleving gemaakt, maar tijdens de trend was het alleen maar zwaar klote. Conclusie: Nirvana had niets maar dan ook niets met metal te maken! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Niet helemaal waar. Het gaat overigens alleen om het eerste album (bleach), de rest heeft inderdaad weinig met 'metal' te maken.. Quote : Nirvana was, of course, one of the bands that precipitated the grunge scene of the early nineties. There are many who disdain grunge and feel that mention of such groups is not appropriate in a metal forum. While Nirvana's more famous work might not be overly metallic, their first album had a raw feel that definitely traced its roots to punk and metal. Bleach is just a great album (and, aside from Tad's earlier work, one of the few grunge metal albums I like). The rest of Nirvana's short career is best documented elsewhere. --- Kirk Hammett from Metallica was a huge Nirvana fan. Ozzy Osbourne has praised how Kurt put his heart into music. Maynard from Tool agrees that there are no good bands like Nirvana anymore. Nirvana were not the best musicians technically. Kurt could never ever do a Joe Satriani solo. They never had any 13 minute songs. But what counts the most is that Kurt, Krist and Dave were perhaps some of the most passionate musical performers of all time. Kurt put his heart into playing music. His songs came from his heart and were not fake like most songs are today, which are made just to please a superficial and blind society. Nirvana's simple but emotional songs sound good to some people and may not be up to standards for others, and that's fine. Listen to Nirvana if you want. But most people did like Nirvana and they became one of the most famous bands of all time, and you can't take that away from them. --- Grunge is on its last legs, but Nirvana's legacy is making metal mainstream and an attractive option to any kid picking up a guitar. Hence ska punk and funk metal get their break, --- Gewoon wat quotes van de eerste de beste websites die ik tegenkwam. Googelen op +nirvana +metal. Als je geinteresseert bent kun je wellicht het beste zelf even doorzoeken. Hoe dan ook, ik denk niet dat ik rond de jaren '90 m'n ogen dicht had zitten. Nirvana heeft echt Metal wel beinvloed, en op meerdere manieren dan hierboven. Trouwens, als je metal wilt gaan spelen dan is Bleach een heel mooi begin. Gitaarwerk is relatief simpel en het klinkt best goed. Verder zitten er wat basis gitaartruucjes in (bends enzo). Luister eens naar 'school' en/of 'negative creep' (van Bleach dan). Ik krijg iniedergeval de neiging om gitaar te gaan spelen, ik ben daar toendertijd mee begonnen (nostalgie??) God hates us all ! God hates us all ! |
|
ons wc papier is op, heeft iemand een kurt Cobain shirt voor mij....... |
|
quote: een kutopmerking maar wel on-topic In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
quote: pff pentagrammen helemaal Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten! |
|
Omhoogschoppen van topics ook. Naast het feit dat het gruwelijk gay is natuurlijk. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: wie zegt dat ik niet gay bén Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten! |
|
AAARRGGGHHH CCOOOL ik ben een loser gay Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten! |
|
|
|
dat is toch mega vet gaaf toppie (whatever)!!! Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten! |
|
BAN. Disko Disko Partizani |
|
Onzin dacht ik zo al we het na 3 jaar nog niet weten wat er opstond dan wordt het ook niks. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |