|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Juist, dat is dus het exacte probleem. Kinderen willen alles wat popi is (en dus op reclame te zien is). Dat willen ze alleen dòòr die reclames. Dat kan ouders helemaal gek maken. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
Het was niet in Barend en van Dorp maar in B&W (Barend en Witteman)...klein detail . Ik vind dat ze de echte kinderreclames, waarin het dus gaat om speelgoed en andere echte kinderproducten, moeten verbieden. Kleine kinderen (tot 6 jaar) kunnen nog geen onderscheid maken tussen fictie en realiteit. Dit is door middel van onderzoek bewezen. Ze denken dus dat die reclame echt is. Een van de geinterviewde moeders is B&W zei iets in de trant van: ze denken dat als ze die Baby Born krijgen, dat ze dan het griekse eiland erbij krijgen. Die kalende vent van dat reclamebureau (o.i.d.) lulde zichzelf mooi klem zeg! I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
quote: Je hebt gelijk jah, stom zeg Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
de discussie van geweld in normale televisie uitzendingen is een andere die apart gevoerd moet worden (imho), hoewel ik vind dat het vooral ligt aan de manier waarop kinderen kijken (ouders erbij om uitleg te geven of niet) Reclame is zeeer vervelend en volgens mij steeds meer gericht op kleine kindertjes: (bel nu en win deze pokemon kaarten maar wij schrijven wel erbij in lettertjes die te klein zijn voor jou dat je het eerst je ouders moet vertellen want dan zijn wij lekker niet aansprakelijk voor de telefoonrekening) Zenders als fox kids en kindernet worden er stinkend rijk van "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
ik vind het ook beter als het wordt afgeschaft. Vooral tussen kinderprogamma's door. Reclamemakers proppen er extra veel reclame tussen over mooi speelgoed en snoep. Op deze manier maken ze misbruik van deze kinderen. Ze willen alles, en krijgen ze het niet--> komen er problemen tussen het kind en de ouders... Ik vind niet dat mensen zulk misbruik mogen maken. (lollig, toevallig op school net een Duitse tekst over gelezen) zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
Kon zo gauw geen ander reclame topic vinden, anyway... Ik dacht altijd dat die "dit programma is mede mogelijk gemaakt door..." stukjes er willekeurig tussen worden geplakt. Niets blijkt minder waar, een aflevering van 'Air Crash Investigation' waar alle 12 inzittenden van een vliegtuigje levend verbranden, blijkt mede mogelijk gemaakt door 'HG grill, oven en BBQ reiniger' Als daar geen slimme marketing jongen op heeft zitten broeden |
|
Dit vind ik nog altijd een briljant idee (en spijtig dat het nooit mocht gebeuren): "Wouldn’t it be funny if Johnny Cash’s "Ring of Fire" was used in a commercial for hemorrhoid ointment?" https://www.mentalfloss.com/article/564514/johnny-cash-ring-of-fire-almost-advertised-hemorrhoid-cream The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
When your people matter, menstrual health matters |
|
Zou dit nog kunnen? Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Grappig die Festini, ik kan me dat zowaar herinneren. Toen werd dat gewoon nog niet als racistisch gezien, wel als een beetje flauw. Waren al die Festini reclames racistisch, of waren er ook niet racistische? Ben nu wel benieuwd naar de rest eigenlijk. Winter is coming |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |