quote:
Op 13 juli 2002 13:26 schreef G. het volgende:
Hallo hee waar heb jij al die tijd gezeten zeg Dus jij denkt dat kinderen Buiiten sesamstraat niet geconfronteerd worden met AIDS?? ....beetje kortzichtig he
Kortzichtig ???? Nou dank je wel !!!!
Dat die kinderen er mee te maken hebben vind ik al ernstig genoeg. Envoorlichting vind ik ook wel een goed idee. Maar om het nou via een kinder programma te doen, vind ik dus niet kunnen. Die kinderen hebben het al moelijk, en om dan nog eens hun tv vriendjes ook "ziek" te maken vind ik BRUUT !!! Geef die kinderen dan een apparte info programma, maar ga niet hun LEUKE serie, in een serieuze drama maken.
Dat ze er mee leren omgaan, dat moet ze geleerd worden. Op school of via de ouders. Is er geen school ??? Help dan de ouders te leren voor lichting te geven aan hun kind(eren)
quote:
Op 13 juli 2002 18:02 schreef Lady Rose het volgende:
HALLO??? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
In Afrika (waar dit speelt) vallen de mensen bij bosjes dood neer. Oorzaak? Juist AIDS.
Kinderen worden in die landen vanaf de dag dat ze ogen hun ogen open doen gecontronteerd met de slachtoffers van AIDS. Daarom is het juist zo goed dat er voorlichting komt op alle niveaus, voor arm en rijk en alle leeftijd groepen.
Nogmaals mijn excusses als ik erg vel reageer, maar ik heb een tijdje gewerkt voor een europeze SAFESEX campagne. In die tijd heb ik veel Aids patienten en HIV besmette mensen ontmoet en ook hun familie en later hun nabestaanden.
ALS je zoiets niet hebt meegemaakt dan weet je niet hoe belangrijk voorlichting is. Anders zou je wel anders praten. (no offence S-S)
Ik kan heus wel begrijpen dat jullie fel reageren. Maar de kinderen in de arme landen die het meest met AIDS en hiv in aan merking komen HEBBEN GEEN TV !!! Het zijn meestal de armste landen die met deze ziekte het meest te maken hebben. Ik vind dat er inplaats van poppen met aids, een betere manier moet gevonden worden om die kinden voor te lichten. Zeker als de ouders van dit soort kinderen aan die ziekte zijn gestorven. Die kinderen komen in een wees huis. Een wees huis in AFRICA is ook niet om over naar huis te schrijven !!! Probeer daar dan het probleem aan te pakken en voorlichting te geven.
Tevens vind ik dat je dan de andere erge ziektes waar die mensen aan sterven ook aan het nergeren bent.
Ik vind het wel goed dat er aandacht word gegeven aan dit probleem. Maar om het nou via poppen te doen ??? Dit geld ook voor de westerse landen vind ik. Hier is het mischien wel makelijker om voor lichting te geven, maar maak dat een apparte istruktie video voor kinderen !!!