|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Precies. Veel mensen hebben geen idee hoe het er aan toe gaat op een boerenbedrijf! I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
Euh... dit is vast een hele foute opmerking, maar het valt me op dat er hier de laatste tijd steeds meer gediscuseerd worden over nieuwsfeitjes enzo, terwijl Zwaremetalen bij mijn weten nog altijd een metalforum is waar een een actualiteitenstukje inzit. Over metal hoor je hier verrekte weinig meer maar over het "nieuws" des te meer. ZM verandert in FOK bla...bla...bla... |
|
Beetje interesse in de wereld om je heen is ook niet verkeerd hoor. Begin dan een interessante metaldiscussie die nog niet gevoerd is. |
|
En hier nu graag weer on topic I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: Het is niet zo dat de boeren niet willen veranderen. Zij zien heus wel in dat sommige dingen niet goed zijn, de bio-industrie, de problemen met het vervoer. Maar het wordt onmogelijk gemaakt door de regering. Iemand zei dat hij/zij hoopte dat de EU de wetgeving harmoniseert. Voor een groot gedeelte is dat al zo, maar de Nederlandse regering houdt zich daar helemaal niet aan. Een insectenwerend middel bijvoorbeeld (ben de naam kwijt), toegestaan in heel Europa, goedgekeurd door de EU, maar hier in Nederland niet verkrijgbaar. Ik denk dat nu vooral de melk het enige is wat nog in Nederland blijft, de rest gaat of naar het buitenland of wordt uit het buitenland gehaald. En dat zou niet hoeven vind ik. Ik vind ook dat alles minder intensief moet, en voor een groot gedeelte ook meer biologisch, maar dat kan niet van de boeren alleen komen. "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
ik vind het zo vreemd dat iedereen altijd zo zeurt over die subsidies voor boeren, die zijn heus niet alleen in het belang van de boeren zelf maar ook in het belang van de consument. als er subsidies zijn zal de kwaliteit van de producten verbeteren (meer geld voor betere kwaliteit) de prijzen zullen voor de consument ook lager zijn omdat door de subsidies meer boerenbedrijven blijven bestaan, en er dus een groter aanbod is. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |