|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
CE Pro is meer een bewerkingsprogramma dan een muziek-maak-programma... Check www.renoise.com !!! Nieuwe tracker met VST en ASIO support!! Werkt hetzelfde als fasttracker, alleen dan met VST-implementatie... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: iok dacht dat ie er al automatisch bij stond |
|
Zoals eerder hier gezegd: de mogelijkheden met een gewone pc zijn tegenwoordig super. Ik weet niet welke geluidskaart je hebt, maar de combinatie cubase met een soundblaster (live of awe etc.) kom je een heel eind. Is toch een van de meest voorkomende kaarten. Die ondersteunen .sbk en sf2 formaat. Dit zijn gewone geluidsbanken zoals je die op synths tegenkomt. Je kunt hele geluidsbanken downloaden vanaf talloze sites en zo voor nop vette sounds gebruiken. Ook kun je zelf banken maken met het programma Vienna. Reuze handig, ik heb hele banken van samples die ik gewoon zelf heb opgenomen of gejat heb van cd's Het volgende stukje heb ik ff gekopieerd uit een eerdere mail waar iemand laatst naar vroeg over een mogelijke werkwijze van opnemen. - Ik maak een basistrack in cubase (met maatsoorten/tempo, hoeft niet uiteraard) - onze drummer komt op de koffie met zijn drumpad (sluit je gewoon aan op je midi-ingang) en speelt zijn partijen in. Dit kan je ook gewoon zelf doen door met muis noten aan te klikken en beats te kopieren/plakken. - bassist prikt zijn bas in de line-in ingang, werkt prima. - keyboards gewoon via midi (gratis geluiden dus). - De gitaren via een speaker simulator (Hughes and Kettner Red Box, erg goedkoop maar goed)ook in line-in. Sound maak ik vooraf met mijn normale gitaar-amp. -Zang gewoon met een microfoon in mic-in ingang. Als je maar genoeg schijfruimte hebt kun je hele koortjes opnemen. Dit alles kan in cubase, vervolgens maak ik een mix (geluidslevels afstellen, effecten toevoegen etc.). Alle audio behandel ik afzonderlijk in Cooledit (istieweer!) om de opname-levels gelijk te stellen. Uiteindelijk voeg je het samen tot een .wav file en je kunt hem zo op cd branden of een mp3-tje maken. En.. allemaal voor niks. "Geeft de stier meer melk dan de koe, dient men hem de verkeerde hormonen toe" |
|
Ik gebruik al cooledit pro maar ik wil nu ook cubase gaan gebruiken voor het opnemen. Ook zou het wel cool wezen om wat achtergrond keyboardjes te maken en drumtracks (helaas heb ik geen drumstel ). Welke geluiden en programma's kan ik hiervoor het beste gebruiken en waar zou ik deze kunnen vinden? |
|
quote: Een kennis van me draait cubase samen met een mooie synthesizer-module die hij aan zn PC hangt, geeft mooi resultaat, zelfs de drums zijn te verdragen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Ik zat meer te denken aan software (heb momenteel beetje weinig geld) |
|
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als je electronische muziek wilt maken, Reason het allerbeste is. Ook voor keyboard geneuzel is het goed, maar misschien is CuBase beter, geen ervaring mee. Dit slaat nergens op. |
|
quote: ik heb zowel cubase als reason even geprobeerd, en reason is stukken logischer, en beter te begrijpen (vind ik) dan cubase (waarbij ik geen zin had er zeeen van tijd in te steken) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Is het daarmee ook mogelijk om een beetje fatsoenlijke drumtracks te maken? |
|
quote: zoals in mijn post hierboven gezegd, op de meeste geluidskaarten zit een synth-module ingebouwd. Als je een soundblaster-kaart hebt kun je voor niks de duurste geluiden gebruiken. Deze zijn ook compatible met programma's als cubase/cakewalk. Voordeel is ook dat deze volledig midi zijn, wat het erg bewerkelijk/uitwisselbaar maakt. "Geeft de stier meer melk dan de koe, dient men hem de verkeerde hormonen toe" |
|
quote: Ah zo. Ik heb een soundblaster live. Hoe kan ik gebruik maken van die synth-module gebruiken? *laat maar heb het al uitgevonden* [Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 02-01-2003 21:46] |
|
Reason is superleuk speelgoed, maar ik vind het toch beperkt... Maar dat is persoonlijk ofcoz! Ik gebruik Logic Audio Platinum 5.01 in combinatie met een hele zooi VST plugins (--> complete synthesizers, samplers, effectenbakken, etc. maar dan softwarematig) en in combinatie met mijn Yamaha CS2X synth, die ik als masterkeyboard gebruik. Heb die CS2X gekocht om muziek op te maken, maar sinds ik erachter ben dat je ALLES kan met softsynths en VST plugins, fungeert ie alleen maar als master T duurt ff voordat je aan Logic gewend bent (i.t.t. tot Reason dat veel gebruiksvriendelijker is), maar de mogelijkheden zijn eindeloos! Gebruik het zelf om hardcore (electronische variant) te maken... Hoop synths, paar samplers, paar drumcomputers, hoop effecten.., Werkt echt superfijn! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ben inmiddels al lekker met Cubase aan het kloten. Zijn er nog plugins die sterk aan te raden zijn en waar zijn deze te krijgen? |
|
quote: Hmm ik ga het ook maar is downen, want een vriend van me had het wel gebruikt. Ik wil zelf ook is een beetje met keyboards knutselen. Misschien kan ik zelf ooit zoiets maken als falkenbach |
|
Aan te raden plugins.., Heb er nog wel een paar! *Pro-52 *JunoX *Attack *FM7 *Absynth (VET!) En zoek maar op Kazaa ofzo, of Direct connect..,. Voer op Kazaa maar es VST of VSTi als search string in.., Voila! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Ok bedankt |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |